دانلود و خرید کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب) ساموئل وولی ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب) اثر ساموئل وولی

کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب)

   کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب) نوشتهٔ سامویل وولی و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب اهمیت مقابله با دروغ‌های فضای مجازی.

درباره کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب)

کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب) دربردارندهٔ خلاصه‌ای از کتاب «بازی واقعیت» نوشتهٔ ساموئل وولی است. ساموئل وولی در اثر حاضر بیان کرده است که شبکه‌های اجتماعی کاربردهای مفید فراوانی دارند، اما باید بدانیم که چگونه جلوی استفاده‌های ناروا از ابزارهای دیجیتال را بگیریم. انگیزهٔ اصلی گردانندگان وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مانند هر بنگاه دیگری، کسب سود است؛ بنابراین در شکل‌گیری و توسعه این شبکه‌ها اغلب ملاحظات کافی برای مقابله با اطلاعات غلط در نظر گرفته نشده است. از نظر نویسنده این شبکه‌ها اکنون جای رسانه‌های رسمی را گرفته‌اند، اما نظارت بر آن‌ها بسیار کمتر از نظارت بر سایر رسانه‌هاست.

با مطالعهٔ کتاب «بازی واقعیت (خلاصه کتاب)» از تأثیرات دروغ‌پراکنی در شبکه‌های مجازی آگاه می‌شوید. هدف این کتاب، نه ترسیم تصویری تیره‌وتار از آینده، بلکه یافتن راهکاری برای بازگشت اعتماد اجتماعی و تقویت نهادهای دموکراتیک است. به عقیدهٔ نویسنده دولت‌ها، شرکت‌ها و مردم عادی هریک مسئولیت‌هایی در مبارزه با اخبار جعلی دارند. با گسترش فناوری‌های جدید همچون هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، خطر دروغ‌پراکنی از هر زمانی بیشتر است؛ بنابراین، ضرورت افزایش آگاهی و توانایی تشخیص حقیقت از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود.

خواندن کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار توسعهٔ فردی و علاقه‌مندان به حوزهٔ فضای مجازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازی واقعیت (خلاصه کتاب)

«در اواخر سال ۲۰۱۳، اوکراینی‌ها برای اعتراض به رئیس‌جمهور این کشور، ویکتور یانوکوویچ، که وابسته به روسیه بود به خیابان‌ها آمدند. واکنش دولت روسیه که یانوکوویچ را متحد دیرین خود می‌دانست، تهاجمی اینترنتی بود. هزاران کاربر و ربات شبکه‌های اجتماعی را پر کردند و به دروغ‌پراکنی علیه معترضان اوکراینی پرداختند. روس‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده نیز راهبرد مشابهی در پیش گرفتند.

در آن زمان، بسیاری از ناظران تصور می‌کردند که این نخستین‌باری است که از شبکه‌های اجتماعی برای ضربه زدن به حریفی سیاسی سوءاستفاده می‌شود؛ اما واقعیت چیز دیگری است.

در سال ۲۰۱۰، مردم ایالت ماساچوست برای انتخاب سناتور به پای صندوق‌های رأی رفتند. رقابت میان دو نفر بود: اسکات براون ۷، نامزد جمهوری‌خواه و مارتا کوکلی، نامزد دموکرات.

پیروزی کوکلی به نظر قطعی می‌رسید. چندین دهه بود که ماساچوست پایگاه لیبرال‌ها بود. تد کندی، سناتور دموکرات که مرگش باعث برگزاری این انتخابات زودهنگام شده بود، از سال ۱۹۶۲ این ایالت را نمایندگی کرده بود. در ماه‌های نزدیک به انتخابات اما ناگهان محبوبیت براون افزایشی چشم‌گیر یافت.

در همان زمان، محققان علوم رایانه در دانشگاه وِسلیَن متوجه اتفاق عجیبی شدند. به نظر می‌رسید که هزاران حساب توییتری در حمله‌ای برنامه‌ریزی‌شده علیه کوکلی با یکدیگر همکاری می‌کنند. آن‌ها به او این اتهام را وارد کرده بودند که با کاتولیک‌ها سر دشمنی دارد. در ایالتی مثل ماساچوست که بخش بزرگی از جمعیتش کاتولیک‌های دوآتشه‌اند، چنین اتهامی بسیار سنگین است.

این حساب‌ها هیچ سابقه فعالیتی نداشتند. آن‌ها دنبال‌کنندگان زیادی نداشتند و فقط همدیگر را دنبال می‌کردند یا تعدادی کاربر بی‌ربط را که انگار تصادفی انتخاب شده بودند. اکثر آن‌ها تصویری روی پروفایل خود نگذاشته بودند، اگر هم تصویری در کار بود، معلوم بود که آن را از اینترنت برداشته‌اند. مطلبی درباره هیچ‌چیز غیر از کوکلی در صفحه‌هایشان به چشم نمی‌خورد و منظم، بعضاً هر ده ثانیه یک بار، علیه او توییتی منتشر می‌کردند. واضح بود که این‌ها رباتند، اما چه کسانی پشت آن‌ها بودند؟

محققان با پیگیری این حساب‌ها به گروهی از فعالان محافظه‌کار رسیدند که کیلومترها آن‌طرف‌تر از ماساچوست، در ایالت اوهایو پشت کامپیوتر نشسته بودند. از آنچه در حساب‌ها گفته می‌شد واقعاً نمی‌شد تشخیص داد که گوینده اهل ماساچوست نیست. در نگاه اول تصور می‌کردید با رأی‌دهندگانی عادی از ماساچوست طرف هستید، نه با سیاسی‌کارانی از ایالتی دیگر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان