دانلود و خرید کتاب زمانی برای خودم جسیکا سندرز ترجمه مرجان بوئینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمانی برای خودم اثر جسیکا سندرز

کتاب زمانی برای خودم

معرفی کتاب زمانی برای خودم

کتاب زمانی برای خودم نوشتهٔ جسیکا سندرز و ترجمهٔ مرجان بویینی و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است. انتشارات مهراندیش این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهنمای مراقبت از خودتان که شما را از وضعیت زنده‌ماندن به شکوفاشدن تبدیل کند.

درباره کتاب زمانی برای خودم

کتاب زمانی برای خودم، توضیح داده است که مراقبت از خود به ما برنامهٔ منظمی می‌دهد که برای پرورش ذهن و بدن به آن نیاز داریم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا خودآگاهی و مهربانیِ به خود را در کارهای روزمرهٔ خود بگنجانیم و مراقبت از خود را به تمرینی ترمیمی و روزمره تبدیل کنیم. نویسندهٔ این کتاب از ما خواسته که به مراقبت شخصی متعهد باشیم. او گفته است که در این کتاب می‌توانیم از تمرین‌های یک‌دقیقه‌ای تا ماجراجویی‌های یک‌روزه را پیدا کنیم و با تمرین‌هایی به‌ظاهر کوچک از لحاظ روحی و جسمی شکوفا شویم. این نویسنده، فعال و مددکار اجتماعی از ملبورن در استرالیا است و جسیکا سندرز نام دارد.

خواندن کتاب زمانی برای خودم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زمانی برای خودم

«یک ساعت خودمراقبتی

یک حمام طولانی بکنید

حمام کردن می‌تواند فوق‌العاده آرامش‌بخش باشد، اما افراد مختلف به روش‌های مختلف آرامش می‌یابند. حمامِ خود را به روشی که دوست دارید انجام دهید. ممکن است بخواهید در حین غوطه‌ور شدن در وان، کتابی بخوانید (یا گوش دهید). یا شاید چند شمع روشن کنید و موسیقی پخش کنید. مهم نیست چه‌کاری انجام می‌دهید تا بتوانید حداکثرِ آرامش را پیدا کنید.

به روان‌درمانگر مراجعه کنید

سلامتِ روان شما یکی از اولویت‌هاست و به‌اندازهٔ سلامت جسمانی‌تان مهم است. اگر توانایی مالی‌اش را دارید، نزد یک مشاور، روان‌شناس یا درمانگر بروید. یک جلسه معمولاً یک ساعت طول می‌کشد و معمول است که یک یا دو بار در دو هفته قرار ملاقات داشته باشید.

اغلب اوقات، مردم فکر می‌کنند قبل از کمک گرفتن باید واقعاً ناخوش باشند، اما این درست نیست. بهترین زمان برای مراجعه به یک متخصص مراقبت از سلامت روان، مراجعه به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه است. اگر احساس می‌کنید دیگر به مشاوره آن‌ها نیاز ندارید، همیشه می‌توانید از ادامهٔ مراجعه دست بکشید. اما مایهٔ دلگرمی‌ست که بدانید وقتی به کسی نیاز دارید، کسی هست که به حرفتان گوش کند. ماه‌ها یا حتی سال‌ها را هدر ندهید که از خود بپرسید آیا باید بروم؟ امروز روی خودتان و آینده‌تان سرمایه‌گذاری کنید.

اگر درمورد فرآیند پیدا کردن یک متخصص مراقبت از سلامت روان که برای شما مناسب است مطمئن نیستید، با پزشک خانوادگی خود صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند و منابع مفیدی را در اختیار شما قرار دهند.

یک پیاده‌روی طولانی و آرام داشته باشید

پیاده‌روی نه‌تنها برای سلامت جسمانی شما عالی‌ست، بلکه برای سلامت روان شما نیز بسیار مؤثر است. همان‌طور که در حال راه رفتن هستید، به محیط اطراف خود توجه داشته باشید و سعی کنید بر زیبایی‌های اطراف خود که می‌بینید تمرکز کنید. یک ساعت پیاده‌روی نیز فرصتی عالی برای تفکر و پردازش آنچه است که در سر شما می‌گذرد.

تمیزکاری کنید

برای برخی افراد تمیز کردن می‌تواند یک حرکت فوق‌العادهٔ درمانی باشد. یک فضای تمیز و منظم می‌تواند به ایجاد ذهنی شفاف و آرام کمک کند. همچنین می‌تواند حس موفقیت را ایجاد کند که به‌نوبهٔ خود ما را به انجام کارهای دیگر ترغیب می‌کند. کمی موسیقی یا پادکست بگذارید و به تمیز کردن بپردازید.

کتابی بخوانید

کتاب‌ها ما را به مکان‌های دور می‌برند و می‌توانند به‌عنوان پناهگاهی از فرازونشیب‌های زندگیِ روزمره عمل کنند. آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا دیدگاه دیگری را درک کنیم و همدلی و تحملمان را افزایش دهیم. مطالعه' فواید سلامتیِ باورنکردنیِ دیگری نیز دارد. استرس را کاهش می‌دهد، خواب را بهبود می‌بخشد و حتی به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۵۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان