دانلود و خرید کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک ویلیام رانکین ترجمه مجتبی سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک اثر ویلیام رانکین

کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک

کتاب الکترونیکی نیوتون و فیزیک کلاسیک نوشتۀ ویلیام رانکین و ترجمۀ مجتبی سلطانی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک، درباره این دانشمند بزرگ تاریخ است و با زبانی ساده و به کمک تصاویر زندگی و برخی از اکتشافات او را به تصویر کشیده و توضیح داده است.

درباره کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک

قوس‌وقزح، میزان گردش ماه، شهاب‌های آسمانی و جزرومد دائم اقیانوس‌ها و سیبی که از درخت افتاد، همه‌وهمه نشانه‌های وجود جهانی واحد هستند که کشف رموز آن را مدیون یک فرد هستیم، ایزاک نیوتون. نیوتون بدون شک یکی از درخشان‌ترین نابغه تمامی اعصار تاریخ است و با این‌همه هنوز ناشناخته باقی‌مانده است...

کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک از مجموعۀ قدم اول، دربارۀ ایزاک نیوتون (۱۶۴۲ ـ ۱۷۲۷م) است. نگارنده در آن به پاره‌ای از نظریات و پیشرفت‌هایی که از سوی نیوتون در حوزۀ ریاضیات، مکانیک و نور حاصل گردیده اشاره کرده، علاوه‌برآن برخی خصوصیات اخلاقی و شخصیتی وی را بیان نموده است.

خواندن کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به علم و زندگی دانشمندان علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب نیوتون و فیزیک کلاسیک

«اعداد گنگ، اندازه‌هایی را معرفی می‌کردند اما با این حال مانند سایر اعداد او رفتار نمی‌کردند. اما ریشه دوم تنها مسئله‌ای نبود که یونانیان داشتند. نخبگان تفکر یونانی صدها سال گرفتار کوشش برای تربیع دایره بودند.

این مسئله به تعیین نسبت محیط دایره به قطرش منجر می‌شود. علی‌رغم کوشش‌های پیگیر بهترین ریاضی‌دانان یونانی و سایر ریاضی‌دانان در دو هزار سال بعد نیز دایره هرگز تربیع نشد. بالاخره حدود صد سال پیش ثابت شد این کار غیرممکن است.

یونانیان کارهای عملی را خوار می‌شمردند، در واقع افلاطون پیشۀ موهن بازرگانی را به مثابۀ جنایتی قابل کیفر می‌دانست. یونانسان به طور خاص از غور در مسائل غیرممکن کوتاهی نمی‌کردند. یکی از نتایج فرعی کارهای آن‌ها مجموعه‌ای از منحنی‌های بی‌فایده بود که از بریدن یک مخروط تحت زوایای گوناگون حاصل می‌شدند...»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان