دانلود و خرید کتاب درس ۲۸ مرداد خلیل ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس ۲۸ مرداد اثر خلیل ملکی

کتاب درس ۲۸ مرداد

معرفی کتاب درس ۲۸ مرداد

کتاب درس ۲۸ مرداد (از لحاظ نهضت ملی ایران و از لحاظ رهبران خائن حزب توده) نوشتهٔ خلیل ملکی است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ «تاریخ معاصر ایران» این انتشارات است.

درباره کتاب درس ۲۸ مرداد

فروپاشی نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در روزهای پایانی مرداد ۱۳۳۲، نقطهٔ عطفی در تاریخ معاصر ایران بود. تاریخ‌نگاران و پژوهگشران بیشتر در مورد زمینه‌های شکل‌گیری و بازیگران آشکار و نهان این کودتا،‌‌ بحث کرده‌اند، اما خلیل ملکی در کتاب درس ۲۸ مرداد جنبه‌های دیگری از این رخداد را بررسی کرده است. این اثر شامل ۱۲ فصل و یک مقدمه است. عنوان فصل‌های این کتاب عبارت است از «ادعانامه بر علیه کمیتهٔ مرکزی حزب توده»، «ایران و دستگاه سیاست بزرگ جهانی»، «نهضت ملی ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان»، «ستون فقرات سیاست بعد از جنگ شوروی که تعیین‌کنندهٔ خط‌مشی حزب توده در مسئلهٔ نفت و نهضت ملی ایران بود»، «تبلیغ برای صلح بین دول بزرگ و تشکیل جبههٔ واحد برای خدمت به زحمت‌کشان جهان!»، «هدف نهضت ملی متناقض یا هماهنگ با سیاست جهانی شوروی است؟»، «اعتراف سران حزب توده به اشتباه خود دروغ است، آن‌ها مطابق اصیل‌ترین اصل استالین رفتار کرده‌اند»، «آیا دکتر مصدق مطابق ادعای توده‌ای‌ها در مقابل آمریکا و دربار سازش‌کار بود؟»، «لیبرالیسم دولت نهضت ملی»، «جبههٔ واحد ضداستعمار»، «تکامل حوادث از ۳۰ تیز تاریخی تا کودتای ۲۸ مرداد» و «آیا واقعهٔ ۲۸ مرداد قابل اجتناب بود؟».

خواندن کتاب درس ۲۸ مرداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خلیل ملکی

خلیل ملکی زادهٔ ۱۲۸۰ شمسی، نویسنده، نظریه‌پرداز، روزنامه‌نگار، مترجم، سیاست‌مدار و از مهم‌ترین روشنفکران ایرانی سده‌ٔ اخیر است. او با تألیف کتاب‌های «تاریخ سوسیالیسم» و «سوسیالیسم و کاپیتالیسم دولتی»، نقش مهمی در سیر تحول جریان چپ در ایران و اروپا ایفا کرد. این نویسنده که ازجمله مهم‌ترین حامیان نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در ایران و از یاران «محمد مصدق» بود. او بیش از نیم‌قرن کمونیسم شوروی و سلطنت پهلوی در ایران را نقد کرد. خلیل ملکی در ۲۲ تیرماه ۱۳۴۸ درگذشت و فقط حدود ۱۰۰ نفر در مراسم تدفین او شرکت کردند. ملکی وصیت کرده بود که در احمدآباد (محل دفن محمد مصدق) دفن شود، اما به‌دلایلی در قبرستان فیروزآبادی شهر ری به خاک سپرده شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان