دانلود و خرید کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران بهروز علیشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران اثر بهروز علیشیری

کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران

معرفی کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران

کتاب موریانه‌های نهادی رشد صنعتی ایران نوشتۀ بهروز علیشیری و بهرام علیشیری در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است. این کتاب نقش دولت و توسعۀ فناوری اطلاعات در ایران را در رشد صنعتی کشور بررسی کرده است.

درباره کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران

همراه با تحولاتی که در عرصه‌های مختلف زندگی انسان در دنیای امروز به وقوع پیوسته است، فرایند صنعتی شدن یکی از وجوه مهم و متمایز این دوره از دوره‌های پیش از خود بود. این پدیدۀ جدید با بهره‌گیری از ابزارهای نوین تولیدی به یک‌باره مقیاس تولید و ظرفیت استفاده از منابع موجود را به شدت ارتقا داد و موجب شد که سرعت در چرخۀ تولید افزایش یابد و بازار نیازهای داخلی اشباع شود و در عین حال به‌عنوان شاخصی برای شناسایی میزان تحول و توسعه‌یافتگی کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. توسعۀ صنعتی خواه در حوزۀ صنایع کلاسیک و خواه در حوزۀ صنایع جدید، مهم‌ترین شاخص برای اندازه‌گیری میزان توسعه‌یافتگی کشورها و دستیابی به رفاه اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی است. مطالعات تطبیقی این حوزه نشان می‌دهد که وجود منابع طبیعی مطلوب، اندازه و حجم اقتصاد، موقعیت جغرافیایی، کیفیت نیروی انسانی به‌همراه سیاست‌های مطلوب در حوزه‌های پولی، مالی و همچنین تجاری در کنار سیاست‌های صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز رشد صنعتی بشود.

هدف کتاب موریانه‌های نهادی رشد صنعتی ایران این است که نشان دهد علت جاماندگی توسعۀ اقتصادی ایران و به‌خصوص توسعۀ صنعتی قبل از آنکه اقتصادی یا وابسته به سیاست‌های اقتصادی باشد، اجتماعی است و به ظرفیت‌های نهادی ربط دارد. این کتاب در ۳ فصل و یک جمع‌بندی با عنوان پایانی برای شروع دوباره نوشته شده است. عنوان فصل‌های اصلی عبارت‌اند از:

توسعه صنعتی با تأکید بر فاوا

مدل سازی از نقش دولت در توسعه صنعتی و فاوا

کروکی عقب ماندگی توسعه فاوا در ایران

فصل اول کتاب موریانه‌های نهادی رشد صنعتی ایران به شاخص‌های توسعۀ صنعتی با تأکید بر صنعت فناوری اطلاعات در ایران و جهان پرداخته است. فصل دوم تلاش کرده تا شاخص‌های یک دولت توسعه‌گرا را در قالب مدل‌های عملیاتی و تجربی به تصویر بکشد. در فصل سوم، سرگذشت صنعتی بخش فناوری اطلاعات بر پایۀ مدل عملیاتی مد نظر نویسندگان به زبانی ساده تبیین شده است تا نشان دهد که شوراهای متعدد عرصۀ فناوری اطلاعات در ایران به‌همراه نهادها و دستگاه‌های اجرایی متعدد، مانع توسعۀ این بخش شده‌اند.

خواندن کتاب موریانه های نهادی رشد صنعتی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های علوم اقتصادی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
۵۳,۶۰۰
۲۰%
تومان