دانلود و خرید کتاب احسان به والدین در اسلام سعید نیلفروشان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احسان به والدین در اسلام اثر سعید نیلفروشان

کتاب احسان به والدین در اسلام

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب احسان به والدین در اسلام

کتاب «احسان به والدین در اسلام» نوشتۀ سعید نیلفروشان است و انتشارات فرزانگان دانشگاه آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب اهمیت نیکی به پدر و مادر در اسلام است.

درباره کتاب احسان به والدین در اسلام

هر مسلمانی بدون شک تاکنون آیۀ «وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً» به گوشش خورده و یا آن را بارها در قرآن کریم خوانده است. در احادیث و روایات هم در مورد احسان به والدین بسیار سفارش شده است. این نشان می‌دهد که نیکی به پدر و مادر تا چه اندازه در دین اسلام موردتوجه بوده و در عمل به آن تأکید شده است. احسان به والدین در اسلام یک وظیفۀ اخلاقی است و برای فردی که به والدین خود نیکی می‌کند و خیر می‌رساند آثار و برکات دنیوی و اخروی زیادی قرار داده شده است. اهمیت این مسئله تا آنجاست که خداوند پس از امر به شکرگزاری از خود، شکر پدر و مادر را آورده است و فرزند حتی پس از آنکه پدر و مادرش از دنیا می‌روند بهتر است به وظایف خود در قبال آن‌ها عمل کند؛ برای آن‌ها نماز بگزارد و از خداوند برایشان طلب رحمت و مغفرت کند. کتاب احسان به والدین در اسلام به موضوع احترام و ارزش و اهمیت نیکی به پدر و مادر در دین اسلام می‌پردازد و نگاه دین به این مسئله را تشریح می کند.

 کتاب احسان به والدین در اسلام در ۷ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیات و مفاهیم»، «فصل دوم: بررسی و شناخت جایگاه خاص مادر در اسلام»، «فصل سوم: بررسی مقام و عظمت پدر و مادر در ادیان و مذاهب دیگر»، «فصل چهارم: برخی از حقوق فرزند بر عهده پدر و مادر»، «فصل پنجم: وظایف فرزند با تأکید روایات بر اهمیت حق پدر و مادر و احسان به آنها»، «فصل ششم: آثار و پیامدهای احسان و احترام به والدین و عواقب بی احترامی به والدین» و «فصل هفتم: جمع بندی کلی از آیات قرآن درباره نیکی به پدر و مادر»

خواندن کتاب احسان به والدین در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب احسان به والدین در اسلام

«والدین یا زادآوران به معنی پدر و مادر است. البته باید توجه داشت والدین به سرپرست فرزند یا فرزندان هم گفته می‌شود که می‌توانند والدین بیولوژیکی (طبیعی) یا پدر و مادرخوانده فرزند باشند. این نکته و مطلب مهم را باید به یادداشت والدین، تنها پدر و مادر طبیعی نیستند. در فرهنگ اسلام، به رهبر آسمانی، معلّم و مربی و پدرِ همسر نیز پدر و بزرگ گفته می‌شود. در فرهنگ عامیانه مادر کسی است که انسان را به دنیا بیاورد و پدر کسی است که فرزند از صلب اوست اما در کلام پیامبر صل الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم‌السلام والدین به چند دسته تقسیم می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان