دانلود و خرید کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه نرگس آبسردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه اثر نرگس آبسردی

کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه

نویسنده:نرگس آبسردی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه

کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه نوشتهٔ نرگس آبسردی است. انتشارات آذرفر این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه

کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه به بررسی نقش عرف زمان و مکان در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه پرداخته شده است. نویسنده در فصل اول به تعریف واژگان تحقیق و در ادامه به بررسی و تحلیل زمان و مکان در استنباط احکام فقهی پرداخته است. سپس هر یک را از منظر مذاهب خمسه بررسی و مقایسه می‌کند. با این تفاسیر، موضوعات فقهی که با وجود تغییرات زمانی و مکانی ثابت بوده و تغییر نکرده‌اند، حکم آن هم ثابت مانده و تغییر نمی‌کند. موضوعاتی که تحت تأثیر مقتضیات زمان و مکان قرار گرفته و دگرگونی‌هایی در آن رخ داده در قیود یا بعضی صفات موضوع آمده است. در موارد احکام فقهی نیز این تغییر بسیار دیده می‌شود، چرا که حاکم مناسب با شرایط حکمی می‌کند و در اوضاع دیگر حکم حاکم تغییر می‌کند. 

خواندن کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش عرف در استنباط احکام فقهی از منظر مذاهب خمسه

«اگـر چـه از مـسأله نقش عرف زمان و مکان در استنباط احکام فقهی، بسیار سخن رفته است ولی بررسی تأثیر آن در تطور آرای فقیهان، با نگرشی تاریخی و با تجمع آراء و شناسایی تحولات کیفی فـقه امـامیه در تـطورات آن، امری است که مغفول مانده است. این پژوهش، بـا چنین رویکردی مسأله را مورد بررسی قرار می‌دهد. ضمن اینکه مهم‌ترین دستاورد فقهی در مقولهٔ تأثیر نقش عرف زمان و مکان در استنباط احکام فقهی و تطور آراء شـناساندن دیـدگاه‌هاي اصـولی فقیهان و تأثیرپذیری آنان از منطق استنباط خود در ارائه رأی فقهی است. بدون تـردید تأثیرپذیری از زمان و مکان، آن‌گاه دارای اعتبار و ارزش اجتهادي است که در نظام جامع منطق حاکم بر استنباط مداخلی به عنوان حـلقات مـکمل اسـتنباط مورد شناسایی و عمل فقیه در اجتهاد قرار گیرد، به‌زعم ما تناسب بـین مـوضوع یا عوارض موضوع با حکم، مقصد شناسایی فقهی به قیاس مستنبط‌العله به مذاق شریعت از جـمله عـناوینی هـستند که از این مداخل حکایت دارند لذا چنین رویکردی در میان نگاشته‌های پیشین مشاهده نمی‌شود».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان