دانلود و خرید کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم) دیوید ام. گلانتز ترجمه طاهره آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم) اثر دیوید ام. گلانتز

کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم)

معرفی کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم)

کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم) نوشتۀ دیوید ام. گلانتز با ترجمۀ طاهره آشتیانی در انتشارات آرمان رشد به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ جنگ جهانی دوم است و ۹۰۰ روز ترس و وحشت را در محاصرۀ لنینگراد از ژوئن ۱۹۴۱ تا اکتبر ۱۹۴۲ روایت می‌کند.

درباره کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم)

کتاب محاصره لنینگراد روایت‌گر دقیق یکی از نبردها و حصرهای مهم و مشهور در تاریخ جنگ جهانی دوم است. لنینگراد، یک حصر طولانی‌مدت توسط نیروهای آلمانی و فنلاندی بر شهر لنینگراد بود که در جبهۀ شرقی جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست. محاصره ۸ سپتامبر ۱۹۴۱، هنگامی که آخرین راه ارتباطی زمینی به شهر توسط نیروهای گروه ارتش شمال ورماخت مسدود شد، آغاز شد. گرچه نیروهای ارتش سرخ ۱۸ ژانویه ۱۹۴۳ موفق به باز کردن یک راه باریک برای ورود به شهر شدند؛ اما شکسته شدن محاصرۀ شهر تا ۲۷ ژانویه ۱۹۴۴، یعنی حدود ۹۰۰ روز، به درازا کشید. این محاصره یکی از محاصره‌های مخرب و مرگبار در تاریخ به حساب می‌آید.

لنینگراد یکی از اهداف سه‌گانۀ آلمانی‌ها در طرح عملیاتی بارباروسا برای تهاجم به شوروی بود. این شهر با وجود تلفات جانی فراوان غیرنظامیان به تصرف درنیامد و در نهایت، اتحاد جماهیر شوروی آلمانی‌ها را به عقب راند و شهر را حفظ کرد. کتاب محاصره لنینگراد در دو جلد به توصیف دقیق عملیات‌های این حصر پرداخته است.

 جلد دوم کتاب محاصره لنینگراد از اکتبر ۱۹۴۲ تا ژانویۀ ۱۹۴۴ و حوادث چند ماه بعد از آن را در بر می‌گیرد. این جلد در ۴ فصل تدوین شده که دنبالۀ فصل‌های جلد اول کتاب هستند. عنوان آن‌ها عبارت‌اند از: فصل هفتم: شهری در محاصره ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۳؛ فصل هشتم: شکستن محاصره؛ فصل نهم: آزادی- ۱۹۴۴؛ فصل دهم: نتایج جنگ کبیر میهنی.

دیوید ام. گلانتز، نویسندۀ کتاب، مورخ نظامی آمریکایی است که به‌دلیل کتاب‌هایش در مورد ارتش سرخ در طول جنگ جهانی دوم و به عنوان سردبیر مجلۀ مطالعات نظامی اسلاوی شناخته شده است. گلانتز که در پورت چستر نیویورک متولد شد، مدرک تاریخ را از مؤسسه نظامی ویرجینیا و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل دریافت کرد. او فارغ‌التحصیل کالج فرماندهی و ستاد کل ارتش ایالات متحده، مؤسسۀ زبان دفاعی، مؤسسۀ مطالعات روسیه و اروپای شرقی و کالج جنگ ارتش ایالات متحده است.

خواندن کتاب محاصره لنینگراد (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ جهان به‌ویژه جنگ جهانی دوم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان