دانلود و خرید کتاب هندبوک ترانسفورماتور ترجمه آرش آقائی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هندبوک ترانسفورماتور اثر آرش آقائی فر

کتاب هندبوک ترانسفورماتور

معرفی کتاب هندبوک ترانسفورماتور

کتاب «هندبوک ترانسفورماتور» نوشتۀ مجموعه‌ای از متخصصین شرکت ABB و ترجمۀ آرش آقائی فر و حرمت اله فیروزی است و انتشارات تحفه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هندبوک ترانسفورماتور

کتاب هندبوک ترانسفورماتور مخاطبان را با ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت آشنا می‌کند و راهنمایی‌های لازم برای تسهیل فرایندهای طراحی، تولید، سفارش، خرید، حمل، نصب، بهره‌برداری، سرویس و نگهداری از این تجهیز اراده می‌دهد. کتاب هندبوک ترانسفورماتور را ۹ نفر از متخصصین باتجربۀ شرکت ABB نوشته‌اند. ABB شرکتی است که بیش از ۱۰۰ سال تجربۀ فعالیت دارد و تقریباً تمامی انواع ترانسفورماتورها و راکتورها را تولید و نصب‌کرده است بنابراین می‌توان گفت که این کتاب خلاصۀ تجربه‌های این شرکت دررابطه‌با طراحی، تولید و مسائل مربوط به بهره‌برداری از این تجهیزات است.

ترجمۀ کتاب بر اساس سرفصل‌های کتاب اصلی نیست و مترجمان باتوجه‌به موضوع موردبحث و حجم فصل‌های کتاب آن را تهیه و تدوین کرده‌اند. کتاب هندبوک ترانسفورماتور در ۷ فصل تنظیم شده است. در فصل اول کتاب هندبوک ترانسفورماتور، اصول کار و تئوری ترانسفورماتور به زبان ساده و کاربردی توضیح داده شده است. فصل دوم انواع ترانسفورماتورها و راکتورهای مورداستفاده در شبکه و صنایع را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. فصل سوم به شرح ساختار داخلی این تجهیز به‌ویژه انواع هسته، سیم‌پیچ و مخزن می‌پردازد. در فصل چهارم، مواد مورداستفاده در ترانسفورماتور، متعلقات ترانسفورماتور به‌ویژه بوشینگ، تپ‌چنجر، سیستم‌های خنک‌کنندگی و تجهیزات حفاظتی مانند رلۀ بوخهلتس، فشارشکن، رلۀ فشار ناگهانی، روغن‌نما، رطوبت‌گیر، ترمومترها بررسی می‌شوند. فصل پنجم نکات مهم مربوط به نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری، سرویس و نگهداری بیان شده و جدول‌های عیب‌یابی ترانسفورماتورهای روغنی و خشک ارائه داده می‌شود. فصل ششم به مسئلۀ اضافه‌ولتاژ بر روی ترانسفورماتور و روش‌های حفاظت در برابر اضافه‌ولتاژ می‌پردازد و فصل هفتم به توضیح نحوۀ محاسبۀ ارزش تلفات ترانسفورماتور جهت طراحی و سفارش بهینه و اقتصادی این تجهیز می‌پردازد. 

خواندن کتاب هندبوک ترانسفورماتور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به سازندگان، خریداران، مشاورین، بهره‌برداران و پیمانکاران حمل، نصب، سرویس، نگهداری، تست و تعمیرات ترانسفورماتور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هندبوک ترانسفورماتور

«به‌منظور ایجاد میدان مغناطیسی متغیر با زمان در ترانسفورماتور، باید یک ولتاژ سینوسی به سیم‌پیچ اولیه اعمال نمود که یک جریان مغناطیس کننده به وجود می‌آورد. سیم‌پیچ‌ها به‌صورت پوسته‌های متحدالمرکز به‌دور یک هستۀ آهنی پیچیده می‌شوند. هسته به‌صورت صفحات فلزی لایه‌لایه بوده و تشکیل یک حلقۀ بستۀ مغناطیسی می‌دهد. به دلیل ویژگی‌های مغناطیسی هسته، شار مغناطیسی هزاران بار قوی‌تر از هوا است که تزویج مغناطیسی بین سیم‌پیچ‌ها را قوی‌تر می‌کند. زمانی که ترمینال‌های خروجی سیم‌پیچ ثانویه باز باشد، رابطۀ بین ولتاژ اعمال شده در سمت اولیه و ولتاژ خروجی در سمت ثانویه برابر با نسبت بین تعداد دورهای اولیه و ثانویه خواهد بود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان