دانلود و خرید کتاب بدون تلاش گرگ مک اون ترجمه پروین فغفوری آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بدون تلاش

کتاب بدون تلاش نوشتهٔ گرگ مک اون و ترجمهٔ پروین فغفوری آذر و ویراستهٔ خلیل رضوی است. انتشارات کهکشان دانش این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی از مجموعهٔ «زندگی و کسب‌وکار موفق برای همه».

درباره کتاب بدون تلاش

کتاب بدون تلاش (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) که ۱۵ فصل دارد، توضیه داده است که حالت بدون تلاش، حالتی است که در آن آرامش جسمانی دارید، بار احساسی بر دوشتان نیست و ذهنتان پرانرژی است. در این هنگام، حواستان کاملاً جمع بوده و بر آنچه در لحظه مهم است، تمرکز دارید؛ ازاین‌رو می‌توانید کارهای مهم را به‌راحتی انجام دهید. اگر مایلید با این حالت و امکان آشنا شوید، کتاب حاضر به قلم گرگ مک اون (Greg McKeown) را بخوانید. این نویسنده فقط به اهداف بزرگ و مسائل بسیار مهم نپرداخته، بلکه برای انجام ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین کارها نیز روش‌های خوب و لذت‌بخشی را پیشنهاد کرده است؛ برای مثال اینکه چگونه می‌توان فعالیت‌های به‌تعویق‌انداختنی را به کارهای روزمره اضافه کنیم یا بهره‌وری را در زندگی کاریمان افزایش دهیم و البته اینکه چگونه به تمام اهداف کوچک و بزرگ خود برسیم. با او همراه شوید.

خواندن کتاب بدون تلاش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بدون تلاش

«سال ۱۶۴۲ با مرگ گالیلو گالیله، پدر نجوم آغاز و با تولد پیش از موعد ایزاک نیوتن در روز کریسمس به پایان رسید. نیوتن در هنگام تولد فقط یک کیلو و سیصد گرم وزن داشت. مادرش او را این‌گونه توصیف می‌کند: «آن‌قدر کوچک بود که در یک گلدان ده‌سانتی‌متری جا می‌شد.» انتظار می‌رفت فقط چند روز زنده بماند؛ اما به تحصیل در کالج ترینیتی و کمبریج ادامه داد و به تألیف آنچه به «اصول ریاضی فلسفهٔ طبیعی» یا اغلب به اختصار به «اصول» معروف شد، پرداخت. این سند خارق‌العاده علاوه بر سایر تأثیراتی که داشت، سه قانون حرکت و همچنین قانون گرانش جهانی را تدوین کرد: اصولی که اساس رشتهٔ فیزیک را تشکیل می‌دهند.

این اصول چگونگی حرکت اجسام فیزیکی در جهان را توضیح می‌دهند. آنها حرکت سیارات منظومهٔ شمسی را توصیف کرده و در دامن‌زدن به انقلاب علمی و انقلاب‌های صنعتی پس از آن نقش حیاتی داشتند. اغراق نیست اگر بگوییم این اصول دنیا را تغییر دادند. بدون آنها نمی‌توانستیم ماشین بسازیم، هواپیمای جت اختراع کنیم یا انسان را به کرهٔ ماه بفرستیم.

البته، نوشته‌های نیوتن دستورالعمل‌های گام‌به‌گامی برای ساخت موتور خودرو، هواپیمای جت یا فضاپیما ارائه نکرده‌اند. درعوض، آنها چیز بسیار ارزشمندتری را ارائه کردند: مجموعه‌ای از اصول که بعدها می‌شد آن را در مهندسی خودرو، هوانوردی، سفرهای فضایی و علوم دیگر به‌کار برد.

زندگی ما به‌گونهٔ فزاینده‌ای پرمشغله، طاقت‌فرسا و سریع‌تر می‌شود؛ پس وسوسه‌انگیز است که به‌دنبال دستورالعمل‌ها یا روش‌های ساده‌ای باشیم که بتوانیم بلافاصله و بدون صرف انرژی ذهنی بسیار برای مسئله‌ای به‌کار ببریم. این اشتباه است. چرا؟ یک روش ممکن است فقط یک‌بار برای حل یک مسئلهٔ خاص مفید باشد. با این حال، اصول را می‌توان گسترده و به‌طور مکرر به‌کار برد؛ زیرا در بهترین حالت، جهانی و به لحاظ زمانی نامحدود هستند.

به عبارت دیگر، روش‌های خاص فقط نتایج خطی تولید می‌کنند. اگر به‌دنبال نتایج ماندگار هستیم، باید به اصول توجه کنیم. درواقع، واژهٔ پرینسیپا به‌معنای «اصول اولیه، آغازها یا عناصر بنیادی» است. اصول اولیه به‌مثابه اجزای سازندهٔ دانش هستند و اگر به‌درستی درک شوند، می‌توان آنها را صدها بار به‌کار برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان