دانلود و خرید کتاب امضا؛ من دلتنگ بهاره سلمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امضا؛ من دلتنگ اثر بهاره سلمانی

کتاب امضا؛ من دلتنگ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امضا؛ من دلتنگ

کتاب «امضا؛ من دلتنگ» سرودۀ بهاره سلمانی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. امضا؛ من دلتنگ، شامل ۱۷ شعر زیبا و دلنشین برای گروه سنی نوجوان است.

درباره کتاب امضا؛ من دلتنگ

شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب داشته باشد و در یک جمله اینکه برای این گروه‌های سنی قابل‌فهم باشد. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند؛ در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند. برخی معتقد هستند که شعر کودک و نوجوان در ایران که در آغاز دههٔ ۱۳۶۰ از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود، در سال‌های اخیر به ورطهٔ تکرار افتاده است. برخی نیز باور دارند که این گونهٔ شعری چنان در حیطه‌های زبانی، تخیل و موسیقی منحصربه‌فرد شده است که می‌توان آن را موج پنجم شعر ایران نامید. موج اول تا چهارم عبارت‌اند از «سبک خراسانی»، «سبک عراقی»، «سبک هندی» و «شعر نیمایی»؛ زیرا شعر کودک و نوجوان تمام ویژگی‌های یک سبک مجزا را دارد. از شاعران معاصر که برای کودکان و نوجوانان سروده‌اند، می‌توان به «محمود کیانوش»، «پروین دولت‌آبادی»، «عباس یمینی‌شریف»، «مصطفی رحمان‌دوست»، «شکوه قاسم‌نیا»، «ناصر کشاورز» و «افسانه شعبان‌نژاد» نام برد.

کتاب امضا؛ من دلتنگ، مجموعه شعر بهاره سلمانی، شاعر جوان ایرانی را دربرگرفته است. شعرهای این مجموعه در قالب شعر نو سروده شده و مناسب گروه سنی نوجوان است. شعر نوجوان، تأثیرات بسیار خوبی بر افراد این گروه سنی می‌گذارد؛ خلاقیت و ذوق ادبی آن‌ها را پرورش می‌دهد، به آن‌ها کمک می‌کند دید وسیع‌تری نسبت به جهان و دنیای پیرامونشان پیدا ‌کنند و از طریق خواندن شعر به درک بهتری از خود برسند. مضامین عاطفی و عاشقانه در شعر که به سن نوجوانی مربوط است باعث می‌شود آن احساس تنهایی که بیشتر نوجوانان با آن درگیر هستند و همچنین دغدغۀ شناخت هویتشان با آرامش بیشتری پیش برود و درواقع به آن‌ها در مسیر گذر از دوران نوجوانی به جوانی کمک می‌کند. بهاره سلمانی در اشعار کتاب امضا؛ من دلتنگ با زبانی ساده، روان و همچنین با استفاده از قدرت تخیل، آرایه‌ها، صنایع ادبی و تشبیهات بدیع، به دغدغۀ نوجوانان و موضوعاتی مثل طبیعت، زیبایی، جهان اطراف، دلتنگی، غم، زندگی و عشق پرداخته است. تصویرگری کتاب امضا؛ من دلتنگ را ابوالفضل همتی آهویی به عهده داشته است.

کتاب امضا؛ من دلتنگ شامل ۱۷ شعر می‌شود. شعرهای این مجموعه عبارت است از: «باز همان»، «گلدان»، «موضوع آزاد»، «فرق می‌کنی»، «احوال‌پرسی»، «نامه»، «ماهی»، «پاییز»، «پیغام»، «بی‌هوا»، «تقسیم»، «سفرۀ بهار»، «حال‌و‌هوا»، «امشب»، «اهل کجا»، «سر‌به‌هوایی» و «حرف‌های تازه»

خواندن کتاب امضا؛ من دلتنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به شعر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب امضا؛ من دلتنگ

«موضوع: آزاد

می‌خواهم امروز

شعری بگویم

هرچه باداباد

می‌خواهم امروز

بیرون بیندازم تو را از سطرهایم

شعری بگویم که نباشی...

موضوع: آزاد

اما بگو حالا

دیوار؟ شب؟ دریا؟ قفس؟ پروانه؟ ماهی؟

هرچه تو می‌خواهی»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۷,۷۰۰
تومان