دانلود و خرید کتاب چگونگی آنالیز رقبا حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونگی آنالیز رقبا اثر حسن سلطانی صفت

کتاب چگونگی آنالیز رقبا

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چگونگی آنالیز رقبا

کتاب چگونگی آنالیز رقبا نوشتهٔ حسن سلطانی است و انتشارات آفتاب گیتی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چگونگی آنالیز رقبا

اگر یک شرکت تولیدی تازه‌تاسیس بخواهد مشتریان سایر رقبای فعلی را جذب کند، به نظر شما چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ چه پیشنهادی می‌تواند ارائه کند که آن‌ها را به طرف خود بکشاند؟ دیدن قیمت‌ها و ارائه محصول با قیمتی پایین‌تر از آن‌ها، مدیر تولیدی از همین ابتدای کار شروع کرده به تحلیل رقبا. اگرچه این متد بسیار قدیمی است که دارد اجرا می‌شود اما امروز دیگر مانند قبل جواب نمی‌دهد. از هزاران سال پیش، انسان تازه به تمدن رسیده‌ وقتی می‌خواست شکارهای اضافه‌اش روی دستش باد نکند، اول از شکارچی‌های دیگر پرس‌وجو می‌کرد تا مظنه بازار شکار دستش بیاید و بعد برای اینکه بتواند بیشتر فروش کند، احتمالا محصول اضافه‌تری می‌داد. اما امروز داستان کمی پیچیده‌تر شده. امروز مدیر آن شرکت تازه‌‎تاسیس، نمی‌تواند صرفا با استراتژی کاهش قیمت در بازار رقابت دوام بیاورد. نه مواد اولیه آنقدر ارزان است که بتواند از رقبا فاصله‌ٔ قیمتی بگیرد و نه مشتریان مشتری‌های کم‌توقع سابق هستند که در ازای پول کمتر قید کیفیت را بزنند. حالا دیگر فرآیند تحلیل رقبا صرفا ارزیابی قیمت آن‌ها نیست و کسب‌وکارها برای جلو زدن باید مزیت رقابتی دیگری ارائه کنند. در حال حاضر شرایط فعلی اقتصاد جهانی به گونه‌ای است که اغلب کشورها به دنبال دستیابی به جایگاهی رقابتی در سطح بین‌المللی هستند. بنگاه‌های اقتصادی برای جلب مشتریان بیشتر، به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار، افزایش فروش، کسب سود بیشتر و به‌طور کلی برای موفقیت در کسب‌وکار، باید محصولاتی را به مشتریان عرضه کنند که بهتر از سایر رقبا نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

بنابراین استراتژی‌های بازاریابی، نه‌تنها نیاز مصرف‌کنندگان هدف، بلکه باید خط‌مشی رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهد که اولین گام برای رسیدن به این هدف «تحلیل رقبا» است. به طور سنتی رقابت یک عنصر ایستا و موفقیت و یا شکست در آن به عنوان تولید وابسته است. لیکن در دنیای امروزی و مدرن، رقابت یک عامل پویا است و تکنولوژی‌های نوین محصولات جدید، مرزبندی‌های جدید بازار، فرآیندهای تولیدی جدید و مفاهیم جدید مدیریتی منجر به شکل‌گیری، تغییر و یا حتی از بین بردن مزیت رقابت صنعتی ملی می‌شود.

مزایای تحلیل رقبا از این قرار است:

در هنگام تجزیه و تحلیل رقبا این سوال مطرح می‌شود که شرکت‌ها در انجام این فرآیند باید چه اطلاعاتی از رقبای خود به‌دست آورند؟ یافتن پاسخ مناسب برای پرسش‌هایی که در ادامه می‌آید، اطلاعات ما از رقبا را به‌خوبی تکمیل می‌کند.

رقبای شما چه کسانی هستند؟

اهداف آن‌ها چیست؟

خط‌مشی آن‌ها چیست؟

چه محصولاتی را به فروش می‌رسانند؟

سهم بازار هریک از رقبا چقدر است؟

رقبا از کدام رسانه برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟

نقاط قوت و ضعف هریک از آنها چیست؟

و…

از طریق آنالیز رقبا، علاوه‌بر یافتن پاسخ مناسب برای این پرسش‌ها، می‌‎توان راهی سریع و آسان برای مقایسه محصولات و خدمات شرکت‌های تولیدکننده مشابه در بازار پیدا کرد.

امروزه تحلیل رقبا و تعیین جایگاه مناسب در بازار به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب می‌شوند. کتاب چگونگی آنالیز رقبا ارائه‌دهنده چارچوبی غنی برای شناسایی عوامل زیربنایی رقابت در صنایع بوده است و همینطور به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به موفقیتی منحصر به فرد دست یابند. با مطالعه می‌توان، ابزارهایی را برای شناخت توان و میزان ناهمگنی صنایع و شرکت‌ها به دست می‌دهد.

خواندن کتاب چگونگی آنالیز رقبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان