دانلود و خرید کتاب روش های سیاست پژوهی ان مایشاک ترجمه محمود عبدالله زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های سیاست پژوهی اثر ان مایشاک

کتاب روش های سیاست پژوهی

معرفی کتاب روش های سیاست پژوهی

کتاب روش های سیاست پژوهی؛ اقدام مسئولانه اجتماعی نوشتۀ ان مایشاک و ام. لین مارکوس و ترجمۀ محمود عبدالله زاده است که انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روش‌ های سیاست پژوهی

کتاب روش‌ های سیاست پژوهی برای کسانی نوشته شده که علاقه دارند تغییری در دنیای پیرامون خود انجام دهند. شاید مایل باشید به مسائلی بپردازید که بر کل یک کشور تأثیر می‌گذارند، مثل بیکاری مزمن، نابرابری نژادی و جنسیتی و عدم شکیبایی، وخیم‌تر شدن فرصت‌های آموزشی، یا حتی چاقی. شاید بخواهید به موضوع‌هایی بپردازید که بیشتر جنبۀ محلی دارند، از قبیل ارائۀ خدمت ناکافی و بی‌اثر در شرکتتان، سوددهی کم در کار و کسبتان، بی‌خانمانی در شهرتان، یا وخیم‌شدن اوضاع در محله‌تان. سیاست‌پژوهی به شما کمک می‌کند تا مسئولانه جهان را تغییر دهید.ما سیاست‌پژوهی را هم یک سفر دریایی و هم یک مقصد تصور می‌کنیم. در این کتاب شما را مرحله به مرحله به سفر سیاست‌پژوهی می‌بریم.

این کتاب شامل هفت فصل می‌شود، درفصل اول برخی پرسش‌های متداول و توضیحات کلی روند کتاب داده شده، در فصول بعد شرایط سیاست پژوهی یک به یک بررسی و تمرین می‌شود.

خواندن کتاب روش‌ های سیاست پژوهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام افرادی که دغدغه‌های فردی و اجتماعی دارند مناسب است.

بخشی از کتاب روش‌ های سیاست پژوهی

«واژۀ سیاست‌پژوهی هم به فرآیندی ماهرانه و هم به یک نتیجه اطلاق می‌شود. فرایند، انجام دادن مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، و ارائه کردن نتایج است. نتیجه، آگاهی مستندی دربارۀ یک مسئله و دربارۀ راه‌های حل آن مسئله و دربارۀ راه‌های حل آن مسئله همراه با توصیه‌هایی به دقت مستدل برای عمل کردن است. سیاست‌پژوهی مستلزم استفاده از شواهد برای فهمیدن علل و عواقب مسائل و مزایا و مضار، خطرات راه‌های مختلف پرداختن به مسائل است. شواهد می‌توانند شامل داده‌هایی که دیگران از قبل جمع کرده‌اند و شواهد جدیدی که به خصوص با اهداف سیاست‌پژوهی جمع‌آوری شده‌اند باشند. شواهد به معنای حقایق، داده‌ها، و تجربه‌ _ در مقابل فرضیه‌ها، نظریه‌ها، عقاید و ارزش_ است. ولی، البته فرضیه‌ها، نظریه‌ها، عقاید و ارزش‌ها _ که آنها را معنی می‌نامیم_ در آن فرآیند حضور دارند و هم بر تولید مدرک و تفسیر آن و هم بر کاربردش اثر می‌گذارند. بنابراین سیاست‌پژوهی مستلزم کار کردن با مدرک و معنی، هر دو، برای به وجود آوردن نتایجی است که به تغییر دادن جهان کمک کنند.

سیاست‌پژوهی تنها راه تغییر دادن جهان نیست. راهی نیست که بیش از همه به کار برده می‌شود و شاید حتی بهترین راه در همۀ شرایط نباشد. راه‌های دیگری برای تغییر دادن جهان وجود دارند. می‌توانید با رهبری و مشارکت در جنبش‌های اجتماعی، دینی، سیاسی یا هنری جهان را تغییر دهید. می‌توانید با رهبری و مشارکت در سازمان‌ها، حکومت‌ها و کسب و کارها جهان را تغییر دهید. می‌توانید با اختراع چیزها و ایده‌های جدید جهان را تغییر دهید. می‌توانید با آموزش دادن، فرزندپروری و کمک کردن جهان را تغییر دهید. می‌توانید فقط با اینکه چه کسی هستید جهان را تغییر دهید.»





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان