دانلود و خرید کتاب رژی‍م درم‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ وس‍ی‍ل‍ه‌ ت‍غ‍ذی‍ه‌ س‍ال‍م‌ مریل دورانت ترجمه قدیر گلکاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رژی‍م درم‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ وس‍ی‍ل‍ه‌ ت‍غ‍ذی‍ه‌ س‍ال‍م‌ اثر مریل دورانت

کتاب رژی‍م درم‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ وس‍ی‍ل‍ه‌ ت‍غ‍ذی‍ه‌ س‍ال‍م‌

نویسنده:مریل دورانت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رژی‍م درم‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ وس‍ی‍ل‍ه‌ ت‍غ‍ذی‍ه‌ س‍ال‍م‌

کتاب رژی‍م درم‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ وس‍ی‍ل‍ه‌ ت‍غ‍ذی‍ه‌ س‍ال‍م‌ (ه‍م‍راه‌ ب‍ا ن‍س‍خ‍ه‌ه‍ای‌ پ‍زش‍ک‍ی‌ رژی‍م‌ درم‍ان‍ی‌ ب‍رای‌ اف‍راد چ‍اق‌ و لاغ‍ر) نوشتۀ مریل دورانت و ترجمهٔ قدیر گلکاریان است و انتشارات طلایه آن را منتشر کرده است. کتاب رژیم درمانی به وسیله تغذیه سالم قصد دارد تا خواننده را در سنین مختلف با متابولیسم بدن آشنا کند تا آن‌ها خود بهتر تشخیص بدهند که چه نوع تغذیه‌ای برایشان مناسب است و در این مسیر چندین منوی غذایی متنوع برای تمام ذائقه‌ها معرفی می‌کند.

درباره کتاب رژیم درمانی به وسیله تغذیه سالم

قرن بیستم تحت تأثیر انقلاب بیولوژیکی قرار گرفت که این انقلاب حدود یکصد و شصت سال پیش به وسیلۀ داروین، والاک و پاستور رقم خورد و نظریه‌هایشان شایع و رایج گردیدند. همین نظریات باعث شد که دیدگاه و بینش انسان پیرامون مفاهیم زیست محیطی، زندگی جانداران و سیستم‌های مترتب بر حیات بشر افزایش یابد. به خاطر همین بینش و دانش شگرف بود که بشر مفاهیم جدیدی از شیوۀ زیستی و وسایل تداوم و بقای زیستی، یعنی غذا و مواد غذایی را یافت و چنان در این طریق پیشرفت کرد که برای هر کسی مایه حیرت و شگفتی بود. یکی از خصوصیات بارز ارگانیزم‌های زنده این است که برای ادامه حیات خویش نیازمند تغذیه هستند. حیوانات خود ارگانیزم‌های به خصوصی هستند، زیرا موادغذایی و منابع موجود در آن مورد توجه و اهمیت قرار نداده و توجهی به میزان مواد معدنی، ویتامین و سایر مواد موجود در مواد غذایی نداشته و قادر به آن نیستند که مواد غذایی سبزینه را جلوی تابش آفتاب قرار داده و از انرژی خورشید برای رشد گیاهان بهره بگیرند. بشر هنوز برای رسیدن به هدف غایی از بهره‌گیری غذایی راه زیادی در پیش‌روی خود دارد. با این‌حال انسان توانسته در سال‌های گذشته راه‌های استفاده از تغذیه و موادغذایی مناسب را درک کرده و نهایت بهره‌گیری از آن را بیابد.

در قرن حاضر تمامی یافته‌های علمی در خصوص ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها صرفاً برای رفع نیاز غذایی انسان و حیوان در نظر گرفته شده و به‌کار برده می‌شود. اما باید گفت که عصر حاضر علی‌رغم داشتن امکانات بالقوه و تکنولوژی زیاد و پیشرفته هنوز نتوانسته مشکلات تغذیه‌ای را از میان بردارد و یکی از عیوب بارز جوامع امروزی فقدان رژیم غذایی مناسب برای تغذیه و رشد انسان‌هاست.

با پایان یافتن قرن نوزدهم، علم پزشکی گام‌های بسیار بلند و موفقی را برداشت و بر روی عوارض جانبی مواد غذایی بررسی‌ها و تحقیقات زیادی انجام گرفت تا مشخص شود که هر ماده غذایی بررسی‌ها و تحقیقات زیادی انجام گرفت تا مشخص گردد که هر ماده غذایی چه منافعی داشته و در کنار آن چه زیان‌هایی نیز دربردارد. بدین ترتیب علم پزشکی و بیولوژی به سرعت پیشرفت کرد. مفهوم ویتامین بیش از پیش مطرح گردید و جایگاه ویژه‌ای در مواد غذایی به خود اختصاص داد.

این کتاب در نظر دارد که با زبانی ساده اهمیت مسئلۀ تغذیۀ سالم را برای هر انسانی توضیح داده تا هر کس به طور کاربردی بتواند از برنامۀ تغذیه‌ای سلامتی برای خود بهرمند شود و از مزایای آن لذت ببرد.

خواندن کتاب رژیم درمانی به وسیله تغذیه سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب اطلاعات پایه و مفیدی در خصوص تغذیه دارد و می‌تواند برای هر فردی مناسب باشد.

بخشی از کتاب رژیم درمانی به وسیله تغذیه سالم

«متخصصان علم بیوشیمی که موفق به تعریف خصوصیات ویتامینها شده بودند و آنها را شناخته و اطلاعات لازم را پیش‌روی می‌نهادند، فیزیولوژیستها نیز بر روی نیازمندیهای موجودات زنده به مواد غذایی تحقیق می‌کردند و از قافله عقب نمی‌ماندند. حدود دو قرن پیش میزان مواد مصرفی و موادی که مورد مصرف حیوانات و انسان قرار گرفت، مورد شناسایی قرار می‌گیرد و میزان آنها بررسی و تعیین گردید. برای آزمایش و کشف این قضیه، شیوه خاصی پیش گرفته شد. به طوریکه حیوانات را درون محیطی بسیار غیرعادی قرار دادند که هیچ نور و یا گرمایی وارد آن نمی‌شد و بدین ترتیب مشخص گردید که حرارت بدن حیوانات تا چه میزانی قادر به ذوب کردن یخها می‌باشد. فردی به نام «لاووسی» ثابت کرد که حیوانات و انسان از وجود خود گازی را تولید می‌نمایند که میزان دمای بدن آنها را تنظیم می‌کند و همین امر باعث گردید که وی به این حقیقت برسد که انسان پس از خوردن و کار کردن بسیار، نیازمند اکسیژن وافری شده و همین مصرف باعث می‌شود که حرارت بدن بالا رفته و اکسیژن در هضم غذا مؤثر افتد و گازهای شیمیایی حاصل گردد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۳۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان