دانلود و خرید کتاب سوسک ها چه فایده ای دارند لیلا باقرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوسک ها چه فایده ای دارند اثر لیلا باقرزاده

کتاب سوسک ها چه فایده ای دارند

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سوسک ها چه فایده ای دارند

کتاب الکترونیکی سوسک ها چه فایده ای دارند نوشتهٔ لیلا باقرزاده و از انتشارات نشر متخصصان است. این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اطلاعات عمومی و دانستنی‌های جالب است.

درباره سوسک‌ها چه فایده‌ای دارند

کتاب سوسک‌ها چه فایده ای دارند به کودکان و حتی به والدین و بزرگسالان آموزش داده است که هر کدام از مخلوقات خداوند در این دنیا فایده‌ای دارند؛ حتی حشره‌ای مثل سوسک. سوسک‌ها از قدیمی‌ترین ساکنان کرهٔ زمین هستند و از میلیون‌ها سال قبل بر روی این کرهٔ خاکی زندگی می‌کرده‌اند؛ حتی غارنشین‌ها هم مثل مردم امروز از دست این حشرات موذی در امان نبوده‌اند. سوسک‌ها مانند موریانه‌ها حشراتی باستانی هستند. آن‌ها به مواد نشاسته‌ای، نان و غلات، گوشت، باقی‌ماندهٔ مواد غذایی، شکر و شیرینی، شکلات‌های شیرین و آب‌نبات علاقه دارند. سوسک‌ها به کف کفش و ناخنِ دست و پا هم علاقه دارند! این حشره بیش از ۲۵۰ گونه دارد و جزو بزرگ‌ترین گروه حشرات به شمار می‌آید. چون سوسک‌ها از نرخ بالای زادوولد برخوردار هستند، بسیاری از خانه‌ها با مشکل وجود سوسک مواجه هستند. سوسک‌ها به همان نسبت که برای محیط‌زیست فایده دارند، مضر هم هستند. فضولات و بزاق سوسک باعث آلوده‌شدن مواد غذایی و ایجاد مشکلاتی مثل آلرژی، آسم و حساسیت‌های پوستی می‌شود. این کتاب اطلاعاتی مفید دربارهٔ سوسک‌ها به کودکان ارائه می‌کند.

خواندن کتاب سوسک‌ها چه فایده‌ای دارند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان گروه سنی «ب» و «ج» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سوسک‌ها چه فایده‌ای دارند

«خانم معلم ادامه داد: « بچه‌ها من چند مورد از چیزهایی که سوسک‌ها به آن‌ها علاقه دارند بهتون میگم که شما مواظب باشید این‌ها رو باز نگهداری نکنید. مواد نشاسته‌ای، نان و غلات، گوشت باقیمانده از وعده‌های غذایی که کنار گذاشته می‌شود. یکی از لذیذترین چیزها هم برای سوسک‌ها شکر و شیرینی هست. بنابراین خیلی به شکلات‌های شیرین و آب نبات علاقه دارند. همین طور کفی کفش، ناخن دست و پا. اصلا بچه‌ها کیسه زباله که دیگه برای سوسک‌ها مثل یه بوفه است.» با این حرف خانم معلم تمام بچه‌ها خندیدند. خانم معلم از سر جایش بلند شد و با لحنی سرشار از عطوفت گفت: «دخترای گلم! با همه‌ی این فواید، باید بدونید که سوسک‌ها بیشتر از دویست و پنجاه گونه‌ی مختلف دارن و جزء بزرگترین گروه حشرات به شمار می‌آن و از اون جا که نرخ زاد و ولد بالایی هم دارن، بسیاری از خانه‌ها با معضل داشتن سوسک رو به رو هستن؛ یادمون باشه همون قدر که وجود سوسک‌ها برای محیط زیست فایده داره، به همون نسبت هم وجودشان در خونه‌ها مضره؛ چون بزاق سوسک‌ها یا فضولاتشون باعث آلوده شدن مواد غذایی می‌شن و مشکلاتی مثل آلرژی، آسم و حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کنن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان