دانلود و خرید کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان فاطمه رشیدترانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان اثر فاطمه رشیدترانلو

کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان

معرفی کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان

کتاب «تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان» نوشتۀ فاطمه رشیدترانلو و فاطمه رحیمی سیه دولانی است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان

سلامت روان از عوامل اثرگذار بر ابعاد مختلف زندگی انسان است و تأثیر زیادی بر دوران تحصیلی دانش‌آموزان دارد. توجه به این مسئله در وضعیت و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان به‌عنوان کسانی که آینده‌سازان و سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ازآنجایی‌که مدرسه و محیط‌های آموزشی با گروه‌های سنی حساس سروکار دارند، و در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان بچه‌ها در سنی هستند که شخصیت افراد در بزرگسالی را پایه‌ریزی می‌‌کنند، کانون توجه صاحب‌نظران سلامت روان هستند. دانش‌آموزان در طول تحصیل خود باتوجه‌به مقاطع تحصیلی و سنگینی دروس دچار استرس، ناراحتی و...می‌شوند که این موارد خود دلایلی بر به‌هم‌خوردن سلامت روان است. آنها بیشتر اوقات خود را در مدارس و محیط‌های آموزشی می‌گذرانند و بدیهی است که فضاي این موقعیت‌ها تأثیرات مهمی بر سلامتشان در آینده دارد. براین‌اساس صاحب‌نظران مسائل روانی، علاوه بر خانواده‌ها، مراکز آموزشی و مدارس را جهت شناخت عوامل مؤثر در بهداشت روانی و تأمین آن موردتوجه قرار می‌دهند و رعایت این عوامل در مدارس را توصیه می‌کنند.

کتاب تأثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش‌آموزان قصد دارد تا سلامت روانی کودکان را بررسی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی را مشخص نماید به همین دلیل نخست چند مفهوم پایه‌ای و اساسی را در فصل‌های ابتدایی توضیح می‌دهد و بعد از آن به سراغ موضوع اصلی می‌رود. کتاب تأثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش‌آموزان در ۶ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول : سلامت روان چیست؟»، «فصل دوم : نقش والدین بر سلامت روان کودکان»، «فصل سوم : نقش اینترنت و دستگاه‌های هوشمند در سلامت روان دانش‌آموز»، «فصل پنجم : روش‌های افزایش انرژی و روحیۀ دانش‌آموزان»، «فصل ششم : باورهای دینی در سلامت روان»

خواندن کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مربیان، والدین، مشاوران و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر سلامت روان بر پیشرفت دانش آموزان

«سازمان جهانی بهداشت که هدف خود را دستیابی به عالی‌ترین سطح ممکن بهداشت برای همۀ مردم تعیین کرده در اساسنامۀ خود در تعریف سلامت می‌گوید: " منظور از سلامت حالت رفاه کامل جسمانی روانی و اجتماعی است نه صرفاً" فقدان بیماری یا علیلی." بر اساس این تعریف فردی دارای سلامت روان است که: " توانمندی‌های خود را بشناسد و توانایی مقابله با استرس‌های روزمره را داشته باشد و به شکل مفید و مؤثری در جامعه مشارکت و فعالیت داشته باشد". هر چند بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت منظور از سلامت فقط بیمار نبودن نیست؛ اما هیچ راهکاری دربارۀ اینکه چگونه می‌توان در تمام زمینه‌های جسمانی روانی اجتماعی رفاه را به دست آورد ارائه نشده است. البته پژوهشگران و محققان در هر دو میدان یعنی بهداشت جسم و بهداشت روان گام‌های جدی برداشته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۷۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان