دانلود و خرید کتاب سامورایی بمیر محمدرضا گلپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامورایی بمیر اثر محمدرضا گلپور

کتاب سامورایی بمیر

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سامورایی بمیر

کتاب سامورایی بمیر؛ تاثیر ذِن بر تئاتر ژاپن و نمایشنامه‌های یوکیو میشیما نوشتهٔ محمدرضا گلپور است و انتشارات ایماد آن را منتشر کرده است. چرا هنرمند برای حفظ وطن باید بمیرد؟

درباره کتاب سامورایی بمیر

یوکیو میشیما یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان سدۀ بیستمی است که پس از جنگ، سعی در حفظ سنت‌های کهن ژاپن داشت و تا پایان عمر هم یک ناسیونالیست باقی ماند. وی تاثیرات به سزایی بر درام‌نویسی داشته و به‌نظر می‌رسد می‌توان تاثیرات مکتب ذن را در کنار تمام مضامینی که از آن الهام گرفته مشاهده کرد. زندگی و مرگ یوکیو میشیما حداقل یک مطالعه تأثیرگذار در روان‌شناسی غیرعادی انسان، نبوغ ادبی و جنون تراژیک است. 

کتاب سامورایی بمیر دیدگاه های پیچیدۀ میشیما از زیبایی و آمیختگی نابهنگام بین خیال و واقعیت را بررسی می‌کند و همچنین متمرکز بر دو نمایشنامه از وی تحت عنوان «بانو آئویی» و «حراج» است و نتایج حاصله نشان می‌دهد این آموزه‌ها از ذن در دو نمایشنامۀ مذکور دیده می‌شود. برای مثال در فرهنگ شرق نگاه ویژه‌ای به طبیعت دارند و عمل‌گرایی و مراقبۀ نفس و همچنین سادگی از ویژگی‌های بارز آن است . آنها معتقدند با تماشای همه چیز در خود نتیجۀ کارها دیده می‌شود.

این تمثیل در اکثر آثار میشیما وجود دارد. ذن تلاش دارد تا دیدگاهی کاملا نو پیدا کنیم تا از آن راه به رازهای زندگی و نهانی طبیعت بنگریم.

خواندن کتاب سامورایی بمیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به تئاتر شرق (تئاتر ژاپن) مناسب است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان