دانلود و خرید کتاب زال و سیمرغ علی خاکزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زال و سیمرغ اثر علی خاکزادی

کتاب زال و سیمرغ

معرفی کتاب زال و سیمرغ

کتاب الکترونیکی زال و سیمرغ نوشته علی خاکزادی از انتشارات آثار سبز است. این کتاب در‌بارهٔ داستان‌ ایرانی زال و سیمرغ مأخوذ از کتاب شاهنامه فردوسی است.

درباره کتاب زال و سیمرغ

کتاب زال و سیمرغ دربارهٔ تولد زال فرزند سام است که آقای علی خاکزادی با تصویرگری خانم رُزا مؤذنی و ویراستاری خانم زهرا نصیری با شیوه‌ای استادانه و هنرمندانه نوشته است. هر صفحه کتاب دارای ۲ قسمت است. قسمت بالای هر صفحه با تصاویر کمیک برای استفاده کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده و قسمت پایین هر صفحه‌ با اشعار فردوسی برای بزرگسالان و والدین طراحی شده است. نویسنده توصیه‌ کرده که والدین هنگام خواندن کتاب برای کودکان از روش‌های خلاق استفاده کنند تا مطالعهٔ کتاب برایشان به یک فعالیت شاد و مفرح تبدیل شود و از خواندن کتاب لذت ببرند. برای مثال داستان‌ها را با تقلید صدا، نازک‌کردن و کلفت‌کردن صدا بخوانند و اگر کودکان سواد‌خواندن دارند آن‌ها را در گفت‌وگوهای متن شریک کنند. اشعار مولانا و فردوسی در پاورقی‌ها را با صدای بلند بخوانند تا حافظهٔ شنیداری بچه‌ها با این اشعار اُنس بگیرد و زمینهٔ علاقهٔ آن‌ها به ادبیات فارسی در آینده فراهم گردد. نویسنده برای یک مطالعهٔ لذت‌بخش خانوادگی «کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم» پیشنهاد کرده است. نویسنده داستان تولد زال را با نقاشی‌های زیبا در قالب مکالمهٔ شخصیت‌ها طراحی کرده و در پایین صفحه اشعار مربوط به هر قسمت را از شاهنامه فردوسی آورده است که بهتر است با شیوه‌ای که نویسنده توصیه کرده، کتاب خوانده شود تا در کودک نسبت به هنر و ادبیات ایجاد علاقه شود. داستان زال و سیمرغ با داستان سام شروع می‌شود. سام سپهسالار ارتش ایران بود و باعث پیروزی منوچهر پادشاه ایران بر دشمنانش می‌شود. منوچهر او را به حکمرانی سیستان منصوب می‌کند. سام در آرزوی فرزند است و هنگامی که فرزندش به دنیا می‌آید موهایش مثل افراد کهنسال سفید است. سام این کودک را مایهٔ ننگ خود می‌داند و دستور می‌دهد تا زال را در کوه‌های البرز رها کنند تا طعمهٔ جانوران شود. سیمرغ هنگام پرواز در آسمان زال را می‌بیند و او را از چنگال حیوانات درنده نجات می‌دهد و سپس داستان با نقاشی‌ها و مکالمه‌های جذاب ادامه پیدا می‌کند.

خواندن کتاب زال و سیمرغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و والدینی که می‌خواهند فرزندان‌شان به مطالعه عادت کنند و با گنجینه ادبیات فارسی آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم‌.

بخشی از کتاب زال و سیمرغ

«سام سپهسالار ارتش ایران بود. او توانست منوچهر، پادشاه بزرگ ایران زمین را بر دشمنانش پیروز کند و از طرف او به حکمرانی سیستان منصوب شود. سام مدت‌هاست که چشم انتظار تولد فرزنذش است. حکیم ابوالقاسم فردوسی داستان خود را چنین شروع می‌کند: برایتان داستانی پر از شگفتی، از نقل قول پبشینیان آورده‌ام. به سرنوشت سام بنگرید که روزگار چه بازی‌ها با او کرد.

کنون پر‌شگفتی یکی داستان

بپیوندم از گفتهٔ باستان

نگه کن که مرسام را روزگار

چه بازی نمود ای پسر، گوش دار

سام فرزندی نداشت. آنگاه خداوند به او فرزندی عطا کرد، نوزاد همچون کهن‌سالان سپید‌موی بود‌. 

نبود ایچ فرزند مر سام را

دلش بود جویندهٔ کام را

چو فرزند را دید مویش سپید

ببود از جهان سر به سر ناامید

سام نزد همسرش رفت و چون فرزنذش را سپید موی دید، چنین گفت: 

از این ننگ بگذارم ایران زمین

نخواهم بر این بوم و بر آفرین

او دستور داد فرزندش را به کوه‌های البرز ببرند و در آنجا رها کنند تا دامن خود از این ننگ بشوید. 

نهادند بر کوه و‌گشتند باز

برآمد بر این روزگاری دراز

به جایی که سیمرغ را خانه بود

بدان خانه این خرد بیگانه بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان