دانلود و خرید کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه نوشین شعبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه اثر نوشین شعبانی

کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه

معرفی کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه

کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه نوشتهٔ نوشین شعبانی است و انتشارات میچکا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه

کارآگاه پادی بعد از اینکه از آلبالو (ماشین معروفش) خداحافظی کرد به سمت هتل یا همان غار پنج ستاره‌ای که بالای کوه بود، به راه افتاد. او می‌خواست برای مدتی در این غار پنج ستاره استراحت کند.

همان‌طور که از سینه‌کش کوه بالا می‌رفت، فکر کرد در یک غار پنج ستاره چه چیزی انتظارم را می‌کشد؟ بعد سرش را خاراند با خودش گفت: «من فقط یک رختخواب گرم‌ونرم می‌خواهم.»

بله کارآگاه پادی ما بعد از ماجرای جنگل بلوط نیاز به یک استراحت درست‌وحسابی داشت. وقت خواب زمستانی او رسیده بود. برف وکولاک شدیدی شروع شده بود و پادی به زحمت قدم برمی‌داشت. سرانجام او به غار رسید و …

مجموعه‌ٔ کارآگاه پادی را به نظرم باید جزو بهترین مجموعه رمان‌های ایرانی دانست. نویسنده این کتاب نوشین شعبانی به معنی واقعی خلاقیت به خرج داده و صرفاً یک داستان پرماجرا و چند قسمتی ننوشته. او در این داستان و بقیه داستان‌ها چند کار مهم انجام داده و مهم‌ترین آن‌ها، این‌ است که به موضوع محیط‌زیست پرداخته، یعنی موضوعی که باید آن را جزو بزرگ‌ترین مشکلات انسان عصر حاضر دانست. مشکلی که اگر فکری به حالش نشود کل حیات روی زمین را در معرض خطر قرار می‌دهد.

واقعیت این است که محیط زیست ما به سرعت رو به نابودی است و متاسفانه فرهنگ مراقبت از آن درمیان انسان‌ها مخصوصا کشورهای روبه توسعه آموزش داده نشده است. چاپ و نشر چنین کتاب‌هایی یکی از راه‌های موثر در آموزش چنین رفتارهایی است. خصوصا که آموزش این مهارت‌ها از کودکی بهتر در انسان نهادینه می‌شود.

پرورش چنین کودکانی یکی از وظایف هر فرهنگی است تا آینده‌ٔ بهتری را برای بشر رقم بزنند. خانم شعبانی در این جلد به مشکلات شهری و عواملی که زندگی انسان شهرنشین را به خطر انداخت نیز پرداخته‌اند.

یک نکته خیلی مهم در این مجموعه است؛ حضور حیوانات به‌عنوان قهرمان و نجات‌دهنده انسان است. در خیلی از داستان‌ها این انسان‌ها هستند که به فکر محیط‌زیست و حیوانات در معرض انقراض هستند. اینجا خود حیوانات دست‌به‌کار شده‌اند. این کار دو فایده دارد. اول اینکه نشان داده می‌شود که انسان به‌تنهایی نمی‌تواند به محیط‌زیست خود کمک کند و باید از همان طبیعت و شیوه‌های زیست آن‌ها بهره ببرد. چرا که طبیعت و حیوانات بهترین الگو برای مراقبت از خودشان را ارائه می‌دهند. دوم اینکه وقتی شخصیت‌های حیوانی در کتاب‌ها به این شکل خوب ترسیم شوند نگاه کودکان به آن‌ها تغییر می‌کند.

امکان ندارد کودکی این کتاب را بخواند و به فکر نیفتد «من برای محیط‌‌زیست چه‌کاری می‌توانم انجام دهم؟»

خواندن کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان و نوجوانان جذاب و خواندنی است.

بخشی از کتاب کارآگاه پادی و دیو سیاه

«خوب گوش کن کارآگاه پادی!

گزارش رسیده که شهر باستانی سوزان اسیر یک دیو شده. این دیو سیاه، دمار از روزگار ساکنین این شهر، یعنی بوزینه‌ها، درآورده.

آتش‌سوزی در مراتع بیداد می‌کند، ماشین‌ها دیوانه‌وار بوق می‌زنند و حتی اشباح هم دیگر در خرابه‌های باستانی شهر زندگی نمی‌کنند… .»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان