دانلود و خرید کتاب 3ds Max برای معماران علی دهقانیان نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب 3ds Max برای معماران اثر علی دهقانیان نصیری

کتاب 3ds Max برای معماران

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب 3ds Max برای معماران

کتاب 3ds Max برای معماران نوشتۀ علی دهقانیان نصیری است. انتشارات عصر کنکاش این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب 3ds Max برای معماران

3ds Max برای معماران به‌منظور کمک به افرادی آماده شده است که می‌خواهند طرح‌های خود را به‌صورت تصاویر یا انیمیشن ارائه دهند. در این کتاب فقط به شرح تکنیک‌هایی پرداخته شده است که برای ارائۀ پروژه‌های معماری مناسب باشد. شما با مطالعۀ دقیق و تمرین فن‌های آورده شده در این کتاب که برای مدل‌سازی متریال دهی، نورپردازی و رندر تنظیم شده‌اند، به سطح مهارتی از 3ds Max خواهید رسید که توان آماده‌کردن انواع صحنه‌های معماری را داشته باشید.

فصل اول شناخت فضای کاری است. در فصل اول شما با اجزای فضای کاری 3ds Max آشنا می‌شوید و چگونگی تغییردادن برخی از اجزای وجه مشترک را فرا خواهید گرفت. در پایان این فصل با چگونگی تنظیم واحد اندازه‌گیری آشنا خواهید شد. فصل دوم ساخت اشیای ابتدایی و کارکردن با آن‌ها است. فصل دوم با ساختن اشیای ابتدایی و چگونگی تنظیم پارامترهای آن‌ها آغاز می‌شود. پس از ساختن اشیا به ابزارهای انتخاب‌کردن، حرکت‌دادن، چرخاندن و تغییر اندازۀ اشیا مسلط خواهید شد. در پایان فصل به مهارت در هدایت صحنه خواهید رسید. فصل سوم کپی‌کردن اشیا است. در فصل سوم فن‌های کاربردی و مفید کپی‌کردن اشیا و همچنین تفاوت در نوع کپی‌ها را یاد خواهید گرفت. شما همچنین با ابزار انتخاب چندگانه Max آشنا خواهید شد. در فصل چهارم مدل‌سازی با افزودن ویرایشگر آورده شده است. ساختن اشیای توسعه‌یافته را یاد خواهید گرفت و در ادامۀ فصل به تمرین ابزار میزان کردن خواهید پرداخت. فصل پنجم مدل‌سازی با خطوط را معرفی می‌کند. شما با ترکیب خطوط و ویرایشگر برای ساختن دیوار و اشیای متقارن آشنا خواهید شد.

در فصل ششم با دو دستور قدرتمند Loft و Boolean آشنا خواهید شد که کاربرد فراوانی در مدل‌سازی مخصوص معماری دارند. با استفاده از Boolean محل درب و پنجره را در دیوار ایجاد خواهید کرد با استفاده از Loft امکان مدل‌سازی مقاطع تکرارپذیر در طول مسیر برای شما فراهم خواهد شد. فصل هفتم مقدمه‌ای با فن پرکاربرد Auto Key برای ساخت انیمیشن اشیا آغاز می‌شود. انیمیشن در مسیر که مطلب بعدی این فصل است شما را با نحوه حرکت‌دادن دوربین در داخل صحنۀ معماری آشنا خواهد کرد. فصل هشتم کپی‌کردن در مسیر در فصل ۸ با روش‌های کپی‌کردن اشیا در مسیر می‌شوید دو ابزار Spacing Tool و Snapshot این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به مدل‌سازی نرده نصب چراغ‌های ایستاده و دیگر موارد کاربردی در معماری برسید. فصل نهم مدل‌سازی قسمت معروف است و سپس قراردادن درب و پنجره پارامتری و ساختن پله و نرده را فرا خواهید گرفت.

متریال در فصل دهم معرفی می‌شود. روش‌های آماده‌سازی متریال با استفاده از نقشه (Map) معرفی می‌شود. سپس شما با متریال چندگانه آشنا خواهید شد و روش ایجاد ID مرتبط با متریال را خواهید آموخت. فصل ۱۱ شما را با دو نوع نور استاندارد و فوتومتریک و پارامترهای آن‌ها آشنا خواهد کرد. نورپردازی یک صحنه معماری قدم بعدی برای درک هر چه‌بهتر قراردادن نور در 3ds Max خواهد بود. فصل ۱۲ آشنایی با موتور VRay و آماده‌سازی رندر نهایی صحنه است. فصل ۱۲ جایی است که شما با مراحل آماده‌سازی صحنه از قبیل مدیریت روشنایی تصویر، تست رندر، متریال دهی، نورپردازی و تنظیمات رندر آشنا خواهید شد.

خواندن کتاب 3ds Max برای معماران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تکنولوژی و نقشه‌کش و معماران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی دهقیانیان

علی دهقانیان نصیری دارای مدرک فوق‌لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) است. او در سال ۸۲ با نرم‌افزار 3ds Max آشنا شد و به مدت چهار سال به تمرین مدل‌سازی و ساخت انیمیشن پرداخت. از سال ۸۶ تا ۹۰ به مطالعۀ چندین کتاب معتبر 3ds Max مناسب برای پروژه‌های معماری و عمرانی همراه با انجام تمرین‌های لازم پرداخت و به سطح مهارت پیشرفته در نرم‌افزار 3ds Max رسید. برای نخستین‌بار در اردیبهشت سال ۹۲ تدریس نرم‌افزار 3ds Max را در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز نمود و شیوه تدریس خود را متناسب با نیاز مهندسین و معماران قرارداد. در اواسط سال ۹۲ تدریس در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران را نیز آغاز نمود. در اواخر سال ۹۲ نخستین کتابش با نام خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay چاپ شد و در فرهنگسرای فناوری اطلاعات نیز رونمایی شد خبرگزاری کتاب ایران خبر این رونمایی را در وب‌سایت رسمی خود اعلام نمود.

بخشی از کتاب 3ds Max برای معماران

«نخستین چیزی که برای یادگیری یک نرم‌افزار اهمیت دارد شناخت وجه مشترک کاربر یا فضای کاری آن است کاربر پس از شناخت دقیق هر کدام از اجزای فضای کاری می‌داند که ابزارها، دستورها و امکانات 3ds Max در کدام قسمت آن قرار گرفته‌اند و هر کدام از آنها چه کاربردی دارند. شما حتی می‌توانید باتوجه‌به نیاز، خود فضای کاری را طوری تغییر دهید که مفیدترین حالت ممکن چیدمان اجزا را برای شما فراهم نماید پیش از آغاز مدل‌سازی باید فضای کاری را به‌طوری‌که مناسب برای انجام پروژه باشد آماده کنید قدم مهم بعدی انتخاب واحد اندازه‌گیری مناسب برای انجام پروژه است. سپس آماده برای مدل‌سازی خواهید بود.

۱- معرفی وجه مشترک کاربر

هنگامی که برای نخستین‌بار Max را آغاز می‌کنید پنجره خوشامدگویی آن باز می‌شود. در اینجا جنبه‌های جدید 2015 3ds Max مسیرهای یادگیری چندین ویدئوی آموزشی و چند وب‌سایت مرجع معرفی شده است که برای استفاده از آنها باید سیستم به اینترنت متصل باشد. در پایین پنجره سمت چپ‌روی مربع کنار Show This Welcome Screen at Startup کلیک کنید تا این گزینه غیرفعال شود و دیگر هنگام باز کردن Max پنجره خوشامدگویی ظاهر نشود. در ادامه هرگاه به آن نیاز داشتید از منوی اصلی قسمت Help می‌توانید آن را پیدا کنید.

شناخت دقیق اجزای وجه مشترک کاربر با تکرار به‌کارگیری آنها به دست می‌آید. هر جز را هنگامی به‌خوبی درک می‌کنید که کاربرد آن را نیز بدانید و چندین بار از آن استفاده کرده باشید. چرا فضای کاری نرم‌افزار مهم است؟ چون امکان دسترسی به جنبه‌های گوناگون نرم‌افزار را از طریق مجموعه‌ای از کنترل‌ها به شما می‌دهد، پس شناخت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وجه مشترک طوری طراحی شده است تا به شما امکان دسترسی سریع و آسان به جنبه‌های گوناگون نرم‌افزار را بدهد برای رسیدن به بعضی از جنبه‌ها چندین راه ممکن وجود دارد و اینکه از کدام راه استفاده شود به مهارت کاربر بستگی خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال برای برگردان آخرین عمل Undo شما می‌توانید از Edit + Undo استفاده کنید که به دو کلیک نیاز دارد، اما همین که به مهارت بیشتری رسیدید روی دکمه Undo در نوارابزار کلیک می‌کنید (فقط یک کلیک). کاربری که دوستدار کارکردن با صفحه‌کلید باشد، کافی است Ctrl + Z کیبورد را بزند تا از Undo استفاده کند هر سه روش به نتیجه یکسانی می‌رسند اما می‌توانید از روشی که برای شما مناسب‌تر است استفاده کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان