دانلود و خرید کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد ثریا آقایی برزآباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد اثر ثریا آقایی برزآباد

کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد

کتاب شناخت‌نامه داستان‌نویسی کهگیلویه و بویراحمد نوشتۀ ثریا آقایی برزآباد در انتشارات رزبار به چاپ رسیده است. این کتاب، داستان‌های نویسندگان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد را در بازۀ زمانی ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱ معرفی و بررسی کرده است.

درباره کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد

قصه، داستان، رمان نام‌هایی هستند که بر انواع روایت‌های تخیل‌آمیز و سرگرم‌کننده گذاشته‌اند. مسائل مشترکی مردم جهان را وادار به قصه‌گویی کرده است. قصه و افسانه دیرینه‌ترین انواع ادبی هستند که هم‌پای انسان، زوایای تاریخ و جغرافیا را طی کرده‌اند. داستان هر منطقه و سرزمینی با توجه به پیشینۀ تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در اقلیم خود شکل می‌گیرد. کتاب شناخت‌نامه داستان‌نویسی کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از نویسندگان بومی و آثار داستانی چاپ‌شدۀ آنان از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱ است. تا ابتدای دهۀ ۷۰، جز چند مورد انگشت‌شمار داستان‌های کی عطا طاهری بویراحمدی که به پدر داستان‌نویسی استان کهگیلویه و بویراحمد معروف است، داستان چاپ‌شده‌ای متعلق به این استان به چشم نمی‌خورد. نویسنده معتقد است با وجود آنکه داستان‌نویسی مدرن در ایران، پس از مشروطه آغاز شد، این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به خلق آثار نشد که علت آن موقعیت زندگی و میزان سواد در آن منطقه بود.

شناخت‌نامۀ داستان‌نویسی کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول نویسندگان پیشکسوت و تأثیرگذار استان بر اساس سال تولد آمده است و بخش دوم، دیگر نویسندگان به‌ترتیب حروف الفبا آمده‌اند. در این کتاب، همۀ داستان‌های چاپ‌شدۀ نویسندگان استان معرفی شده‌اند و مؤلف به قوی یا ضعیف بودن داستان‌ها نظر نداشته است. همچنین، خلاصه‌ای از هر داستان و نمونه‌ای از نثر هرکدام آورده شده است.

خواندن کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های ایرانی، داستان‌های محلی و ادبیات عامیانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت نامه داستان نویسی کهگیلویه و بویراحمد

«عطا بویراحمدی معروف به کی عطا، کنشگر سیاسی، محقق، نویسنده و پدر داستان‌نویسی استان کهگیلویه و بویراحمد است. کی عطا سال ۱۳۰۷ در روستای تل خسرو از توابع شهر یاسوج در خانواده‌ای اصیل و سرشناس از سران بویراحمد پا به عرصۀ حیات گذاشت و در نهم فورودین ۱۳۹۷ چشم از جهان فروبست. طاهری چهره‌ای فرهیخته از علم و ادب و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد است که در مقام پیش‌کسوتی ماندگار، هرگز قلم بر زمین نگذاشت و همواره دایرةالمعارف گویای جویندگان علم و دانش و فرهنگ منطقه بود. او جایگاهی بس والا در حوزۀ فرهنگ و ادب بومی استان دارد. صداقت و جایگاه فرهنگی کی عطا طاهری و نثر دل‌نشین داستان‌هایش که تحت تأثیر زبان بومی وی است، اعتبار و گیرایی خاصی به آثارش داده است. دو اثر ارزشمند داستانی و ادبی ممیرو (۱۳۵۸) و کوچ کوچ (۱۳۸۸) به قلم طاهری به طبع رسیده است. طاهری تک داستان «ممیرو» را سال ۱۳۹۴ در مجموعه‌ای به همین نام به چاپ رسانده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان