دانلود و خرید کتاب دستکش پشمی یان برت ترجمه سالی صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستکش پشمی اثر یان برت

کتاب دستکش پشمی

نویسنده:یان برت
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دستکش پشمی

کتاب «دستکش پشمی» نوشتۀ یان برت و ترجمۀ سالی صالحی است و انتشارات شکلات آن را منتشر کرده است. دستکش پشمی داستان بامزۀ دستکشی است که خانۀ گرم و نرم حیوانات جنگل می‌شود. 

درباره کتاب دستکش پشمی

داستان دربارۀ پسری به نام نیکی است که دلش دستکش‌های نو و سفید می‌خواهد. مادربزرگ می‌پذیرد و برایش دستکش‌های سفید می‌بافد. نیکی برای بازی بیرون از خانه می‌رود و یکی از دستکش‌هایش را در برف گم می‌کند. اتفاقات جالب و عجیب داستان از لحظۀ افتادن دستکش در برف آغاز می‌شود چون دستکش پشمی سفید میزبان چندین حیوان می‌شود. ابتدا یک موش کور دستکش را می‌بیند و داخل آن می‌رود، ازآنجایی‌که جای گرم و نرمی است خرگوشی هم خودش را از پا وارد دستکش می‌کند. در کمال تعجب یک جوجه‌تیغی، یک جغد و بعد هم یک خرس خودشان را به‌زور در این دستکش جادویی جا می‌کنند. در نهایت یک موش کوچک وارد دستکش می‌شود و اوج داستان را رقم می‌زند.

دستکش پشمی یکی از افسانه‌های محلی معروف کشور اوکراین است که یان برت آن را بازنویسی کرده است. یک قصه باحال و هوای زمستانِ برفی اوکراین که جزو زیباترین افسانه‌ها برای بچه‌ها شمرده می‌شود. این افسانۀ جالب و بامزه هم عجیب است و هم باعث خنده می‌شود برای همین موردتوجه کودکان قرار گرفته است. یان برت تصویرگری کتاب را هم خودش انجام داده است. تصاویر بسیار زیبا و پر از جزئیات است و باعث شده نظر کودکان جلب شود و با آن ارتباط برقرار کنند. این افسانۀ اوکراینی به چندین زبان دنیا ترجمه شده است.

خواندن کتاب دستکش پشمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی و همچنین کودکان ۳ تا۸ سال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دستکش پشمی

«روزی روزگاری، پسری به اسم نیکی بود که دوست داشت دستکش‌های نو داشته باشه، دستکش‌ها پشمی که به سفیدی برف باشن. اولش مادربزرگش نمی‌خواست دستکش سفید براش ببافه. بهش نصیحت کرد و گفت: اگه دستکش هات توی برف‌ها بیفته هیچ‌وقت نمی‌تونی پیداشون کنی ها. اما نیکی دستکش پشمی سفید می‌خواست و بالاخره هم مادربزرگش یه جفت براش بافت. بعد از اینکه مادربزگ بافتن دستکش‌ها رو تموم کرد به نیکی گفت: وقتی برگشتی خونه، اول نگاه می‌کنم ببینم صحیح و سالمی یا نه،‌اما بعدش نگاه می‌کنم ببینم هنوز اون دستکش‌های سفیدت رو داری یا نه»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان