دانلود و خرید کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی شاکیل اچ. کادری ترجمه مهرداد جهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی اثر شاکیل اچ. کادری

کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی

معرفی کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی

کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی با ارائه گزارش‌های آماری و الی از ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۹ نوشتهٔ شاکیل اچ. کادری و ترجمهٔ مهرداد جهانی و هاشم ستاره و علی غفوری و ویراستهٔ علی راسخ مقام است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی

کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی از ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۹ نوشتهٔ شاکیل اچ کادری برای رهبران صنایع فرایندی جهت درک بهتر حوادث گذشته و درس‌آموزی از آن‌ها بسیار مفید است. نویسنده در مرکز ایمنی فرایند‌های شیمیایی (CCPS)، با هدف کمک به پیشگیری یا به‌حداقل‌رساندن حوادث بزرگ ایمنی فرایند، توجه زیادی به درس‌ها و علل ریشه‌ای که در این سند شناسایی شده‌اند، نشان می‌دهد. مرکز ایمنی فرایند‌های شیمیایی سال ۱۹۸۵ در واکنش به حادثۀ ناگوار گاز بوپال در هند تأسیس شد و هدف این مرکز محافظت از انسان‌ها، تأسیسات و محیط‌زیست از طریق خِرَد جمعی اعضای مرکز و ذی‌نفعان است. دورۀ اخیر (۲۰۱۸-۲۰۱۹) که در این سند پوشش داده شده است، اطلاعات ارزشمندی برای بهبود ایمنی فرآیند پیرامون این موضوع ارائه می‌دهد که آیا سن تأسیسات واقعاً مهم است.

سه حادثه جدید که به صد خسارت بزرگ تاریخ اضافه شده، در پالایشگاه‌های نفتی‌ رخ داد که بیش از پنجاه سال پیش ساخته شده بودند. بزرگ‌ترین خسارت سال ۲۰۱۹ به دنبال خوردگی لوله که تقریباً پنجاه سال قبل نصب شده بود، به وقوع پیوست. این قطعه در زمان نصب الزامات لازم را داشت؛ ولی با توصیه‌های ASTM در بیست سال بعد مطابقت نداشت.

با وجود کارخانه‌هایی با سن بیش از سی سال، صنعت باید ریسک‌های مرتبط را با اجرای برنامه‌های یکپارچگی دارایی/ مکانیکی مؤثر با دقت بیشتری ارزیابی کند. جهت رعایت استاندارد‌های ایمنی جدید و حفظ انتقال دانش مؤثر، انجام پروژه‌های FFS‌ اهمیت دارد. در چگونگی انتقال دانش ایمنی فرایندِ مورد نیاز صنعت، خروج نیروی کار باتجربه مسئلۀ مهمی‌به حساب می‌آید که نیازمند رویکردی جامع است. به عنوان نمونه می‌توان به آموزش پیشرفتۀ ایمنی فرایند در تحصیلات دانشگاهی، انتقال مؤثر دانش ایمنی فرایند برای نیرو‌های با سابقۀ کم و تقویت مداوم آموزش ایمنی فرایند میان پرسنل اشاره کرد. سال‌های اخیر، سازمان‌های زیادی برای بهبود این حوزه و با سرعت بیشتری تلاش می‌کنند و پیشرفت‌هایی نیز کرد‌ه‌اند.

کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی فرصتی عالی برای نگاه به تاریخِ موضوعات کلیدی که برای حوادث شناسایی شد‌ه‌اند، فراهم می‌کند تا متوجه بشویم در حال پیشرفتیم یا خیر.

این کتاب صد خسارت بزرگ در صنایع فرایندی را بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۹ به‌صورت خلاصه مطرح می‌کند. مطالعهٔ این کتاب به ما این امکان را می‌دهد به تاریخچۀ صنعتمان نگاهی بیندازیم، مسائل و روند‌های کلیدی خسارت‌های بزرگ را بشناسیم و بفهمیم آیا صنعت رو به پیشرفت است یا خیر.

این کتاب درس‌هایی را که می‌توان از دو سال اخیر آموخت، مطرح می‌کند و اینکه آیا سی سال آینده دوباره تاریخ تکرار می‌شود و حوادث مشابهی خواهیم داشت؟ سپس رابطه میان سن کارخانه و تأثیر آن بر حوادث بررسی می‌شود. اطلاعات این کتاب از پایگاه دادۀ اتلاف انرژی Marsh JLT Specialty به دست آمده که بیش از چهل سال را بررسی کرده و ده‌هزار پرونده شامل شرح حادثه و خسارت‌های مالی ناشی از آن را پوشش می‌دهد.

خواندن کتاب بررسی صد حادثه بزرگ فرایندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزه‌های ایمنی در فضاهای صنعتی و پالایشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۵۰۰
تومان