دانلود و خرید کتاب پشتکار ‌نوجوانان ‌در ‌مشاوره عذار زائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشتکار ‌نوجوانان ‌در ‌مشاوره اثر عذار زائری

کتاب پشتکار ‌نوجوانان ‌در ‌مشاوره

نویسنده:عذار زائری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پشتکار ‌نوجوانان ‌در ‌مشاوره

کتاب پشتکار ‌نوجوانان ‌در ‌مشاوره نوشتۀ عذار زائری است و انتشارات هورین آن را به انتشار رسانده است. این کتاب دربارۀ بحران‌های روحی و روانی‌ای صحبت می‌کند که افراد در سنین نوجوانانی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و به مزیت‌هایی اشاره می‌کند که جلسات مشاوره می‌تواند در اختیار نوجوانان قرار دهد تا این دوران پر چالش را بهتر بگذرانند. 

درباره کتاب پشتکار نوجوانان در مشاوره 

نوجوانی، دورانی بحرانی در اکثر افراد است که با تغییرات قابل‌توجهی مشخص می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که افراد از کودکی به سوی بزرگسالی در حال رشد هستند. تغییر در رشد بیولوژیکی، شناختی و عاطفی نوجوانان می‌تواند منجر به رشد ذهنی قابل‌توجهی شود و نگرانی‌های سلامتی و رفتارهای پرخطر را افزایش دهد. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۳ درصد از نوجوانان بیماری روانی را تجربه می‌کنند و همین باعث می‌شود که عملکرد روزانه نیمی از آن‌ها مختل شود. اکثر بیماری‌های روانی تجربه شده توسط بزرگسالان در دوران نوجوانی شروع می‌شود. در دوران نوجوانی چیزی که دچار بیشترین تغییر می‌شود اجتماعی و عاطفی بودن فرد است. مشاوره می‌تواند به عنوان یک عامل محافظتی برای کاهش منفی طولانی‌مدت عمل کند و در کاهش نگرانی‌های مربوط به سلامت روان و رفتارهای ناسازگار در طول عمر موثر باشد. طبق تحقیق‌ها و گزارش‌های متعدد در مورد بیماری‌های روانی، از بین هر پنج نوجوان تنها یک نفر از آن‌ها با بیماری روانی برای سلامت روان خود درمان مناسبی یافته و با وجود مزایایی که مشاوره در اختیار او قرار می‌دهد، تقریبا نیمی از مراجعین زودتر از موعد به جلسه مشاوره خاتمه می‌دهند و دیگر به مشاور مراجعه نمی‌کنند و در نتیجه دوره درمان آن‌ها ناقص رها می‌شود. شانس بهبود چنین افرادی نسبت به مراجعینی که تمام جلسات خود را طی می‌کنند بسیار کمتر است. طبق تحقیقاتی که محققان انجام داده‌اند، نوجوانان اگر رفتارهای درونی‌سازی خود را شناسایی کنند، احتمال این که در مشاوره باقی بمانند بیشتر است. حتی اگر احساس اضطراب یا افسردگی کنند باز هم به دنبال درمان برای خود خواهند بود. اما در مقابل، نوجوانانی که درگیر رفتارهای بیرونی مانند تندخویی می‌شوند، معمولا به دوره مشاوره خود زودتر از موعد پایان می‌دهند. با توجه به اهمیت مشاوره به عنوان یک عامل محافظتی در دوران نوجوانی، برای مشاوران به شدت مهم است که بتوانند نوجوانان در معرض خطر خاتمه پیش از موعد مشاوره را زودتر شناسایی کنند. 

خواندن کتاب پشتکار نوجوانان در مشاوره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمام افرادی که می‌خواهند با بحران‌های درونی خود و یا فرزند نوجوانشان بیشتر آشنا شوند و به مزایای مشاور پی ببرند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پشتکار نوجوانان در مشاوره

«با بروز بالای نگرانی‌های سلامت روان و رفتارهای پرخطری که رخ می‌دهد در دوران نوجوانی، بسیاری از نوجوانان ممکن است از شرکت در خدمات مشاوره بهره‌مند شوند. بنابراین، مشاوران در مبارزه با مراجعینی که زودتر از موعد از مشاوره خاتمه می‌دهند، مزایایی که می‌توان از مشاوره به دست آورد را محدود می‌کنند. درک مشاوران از ویژگی‌های نوجوان مراجعه کننده و خانواده‌ها آن‌ها که پیش‌بینی کننده آن‌ها از احتمال به اصرار ورزیدن یا خاتمه دادن از جانب مشاوره پیش از موعد محدود شده است می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۷۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان