دانلود و خرید کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی احمد زارع زردینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی اثر احمد زارع زردینی

کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی

کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی بر پایه آثار علامه شوشتری نوشتهٔ احمد زارع زردینی و ویراستهٔ اندیشه قدیریان است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی

در کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی نویسنده کوشیده است تا از دستاوردهای دانش نقد متون، علوم حدیث و نکته‌سنجی‌های محدث بزرگ، علامه محمدتقی شوشتری بهره برده و دانش نقد بیرونی را در حدیث‌شناسی در دو ساحت نظر و کاربرد، صورت‌بندی، احیا و بومی‌سازی نماید.

کتاب در یک مقدمه و چهار فصل سامان یافته است. مقدمه به چیستی نقد بیرونی متن می‌پردازد. فصل اول به گونه‌شناسی آسیب‌دیدگی حدیث بر اساس نوع و سطح آسیب پرداخته است. فصل دوم زمینه‌ها و علل آسیب‌دیدگی حدیث را با دو زمینه عمدی و غیرعمدی بررسی کرده است. فصل سوم به معرفی روش‌های بررسی، نقد و تصحیح حدیث همچون نقد سازگاری، مقابله، ابهام، پیوستگی و تکرار پرداخته است. در فصل چهارم، نقد مبادی متن و چگونگی تعیین صدور و فضای صدور حدیث بررسی شده است.در کتاب حاضر، نویسنده کوشیده است تا از دستاوردهای دانش نقد متون، علوم حدیث و نکته‌سنجی‌های محدث بزرگ، علامه محمدتقی شوشتری بهره برده و دانش نقد بیرونی را در حدیث‌شناسی در دو ساحت نظر و کاربرد، صورت‌بندی، احیا و بومی‌سازی نماید.

کتاب در یک مقدمه و چهار فصل سامان یافته است. مقدمه به چیستی نقد بیرونی متن می‌پردازد. فصل اول به گونه‌شناسی آسیب‌دیدگی حدیث بر اساس نوع و سطح آسیب پرداخته است. فصل دوم زمینه‌ها و علل آسیب‌دیدگی حدیث را با دو زمینه عمدی و غیرعمدی بررسی کرده است. فصل سوم به معرفی روش‌های بررسی، نقد و تصحیح حدیث همچون نقد سازگاری، مقابله، ابهام، پیوستگی و تکرار پرداخته است. در فصل چهارم، نقد مبادی متن و چگونگی تعیین صدور و فضای صدور حدیث بررسی شده است.

خواندن کتاب کاربست نقد بیرونی متن در حدیث شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ علوم حدیث پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان