دانلود و خرید کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی زهرا رحمن نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی اثر زهرا رحمن نیا

کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی

کتاب «سیر انفسی در روانشناسی شناختی» نوشتۀ زهرا رحمن نیا است و انتشارات هورین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی

یکی از مراحل رشد و تعالی انسان سیر انفسی است. زمانی که فرد به درون خویش نگاه می‌کند و با تفکر، و مراقبه دچار تغییر و دگرگونی می‌شود یعنی سیر انفسی داشته است. سیر درونی انسان و عرفان انفسی در تعالیم مولوی جایگاه مهمی دارد و بر مسئلۀ خودشناسی و شناخت موانعی که بر سر راه آن وجود دارد تأکید دارد. همین تأکید بر نفس و رویکرد عرفانی به خودشناسی است که عارفان را از دیگر افراد متمایز می‌کند.

دکتر زهرا رحمن نیا در کتاب سیر انفسی در روان‌شناسی شناختی تلاش کرده است تا میان سیر انفسی عرفانی و روان‌شناسی پلی بزند و ارتباط میان سیر انفسی در ایجاد آگاهی شناختی را بررسی کند. به همین منظور او در فصل اول کتاب مفهوم سیر انفسی و موانع معرفتی آن و همچنین مراتب عوامل نفس را نخست در تعالیم مولوی را بررسی می‌کند سپس در فصل دوم به تأثیر سیر انفسی بر آگاهی می‌پردازد. نویسنده در این فصل روان‌شناسی استدلال و اهمیت تجارب پیشین در تفکر و استدلال را توضیح می‌دهد. فصل سوم سیر انفسی در روان‌شناسی شناختی است. در این فصل همچنین نگاهی به نفس‌شناسی گذشتگان، نگاه صدرا به عالم اسرارآمیز نفس برای رسیدن به حقیقت و پیوند معرفه النفس و معرفه الرب در تفکر علامه طباطبایی (ره) ارائه شده است. 

خواندن کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به هستی‌شناسی، عرفان و تصوف و دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب سیر انفسی در روانشناسی شناختی

«مولوی در اندیشه‌ها و تعالیم خود بر سیر درونی و عرفان انفسی بسیار تأکید کرده است. سخنان او مشحون از توجه عمیق به سیر تکاملی نفس و شناختن عوارض از خودبیگانگی و غفلت از این مسئله مهم است که به طور غیرمستقیم پرده از تجربیات ژرف و وسیع عرفانی او بر می‌دارد. از نظر او بالاترین خسران و ضرری که متوجه انسان می‌شود، در درجۀ اول جهل انسان نسبت به حقیقت و گوهر اساسی خویشتن است؛ بنابراین، او اولین قدم در جبران این خسارت را آگاهی نسبت به خویشتن حقیقی برمی‌شمارد. جان خود را می نداند آن ظلوم صد هزاران فضل داند از علوم در بیان جوهر خود چون خرى داند او خاصیت هر جوهری قیمت خود را ندانی احمقی است قیمت هر کاله میدانی که چیست»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان