دانلود و خرید کتاب تجربه های آرام بخش مریم صمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجربه های آرام بخش اثر مریم صمدی

کتاب تجربه های آرام بخش

نویسنده:مریم صمدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تجربه های آرام بخش

کتاب تجربه های آرام بخش: تجربه زیسته بانوان از حدیث خوانی نامه ۳۱ نهج البلاغه امام علی (ع) نوشتهٔ مریم صمدی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب تجربه های آرام بخش

هدف از نوشتن کتاب تجربه های آرام بخش، تحلیل تجربهٔ زیستهٔ حدیث‌خوانی نامهٔ ۳۱ نهج‌البلاغه بوده است. این کتاب حاوی یک بررسی کیفی درمورد زنان جوان شهر قم است؛ زنانی که برای همکاری در یک پژوهش دعوت شده بودند. پس از بررسی و طبق ملاک‌های ورودی پژوهش و گفت‌وگوی شخصی با افراد داوطلب، نحوهٔ مشارکت برای آن‌ها توضیح داده شد. یکی از اهداف این کتاب، ترویج حدیث‌خوانی و به‌کارگیری مفاهیم متعالی آن در زندگی است و الگو قراردادن سیره و روش اهل‌بیت در زندگی و رهاشدن از سردرگمی در این دنیای پرتلاطم.

خواندن کتاب تجربه های آرام بخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

علاقه‌مندان به خواندن حدیث می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب تجربه های آرام بخش

«کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام از نظر معنا بلاغت و فصاحت ویژگی‌هایی دارد که به‌واسطه آنها موجب تبعیت می‌شود؛ فإن الناس لو علموا محاسن كلامنا لاتبعونا»، «زیرا اگر مردم زیبائی و شکوه سخن ما را دریابند حتماً به ما گرایش پیدا می‌کنند و پیرو ما می‌شوند». تبعیت از آموزه‌های ایشان سوق‌دهندة زندگی سالم و پاک است که شادکامی و توفیق را به دنبال دارد. این اثر نه فقط در معنای کلمات ایشان بلکه در حسن کلام آنهاست که می‌تواند به‌عنوان یک ویژگی مورد بررسی روان‌شناختی قرار بگیرد. تدوین هزاران اثر حدیثی نشان می‌دهد که مسلمانان از آغاز تاکنون، پس از قرآن، بیشتر به حدیث توجه کرده‌اند. در دوران معاصر نیز اندیشمندان مسلمان با نگاهی دوباره به میراث روایی، کوشش گسترده‌ای را برای بهره جستن هر چه بیشتر از این منبع آغاز کردند و با تأسیس دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی حدیثی... در این راه گام‌هایی برداشتند. (صد و ده نکته حدیثی دارالحدیث)

حمیری در قرب الاسناد به سند صحیح روایت کرده است که حضرت صادق علیه‌السلام از فضیل بن یسار پرسید که آیا شما شیعیان در مجالس با یکدیگر می‌نشینید و حدیث ما را ذکر می‌کنید؟ گفت بلی فدای تو شوم حضرت فرمود من آن مجالس را دوست می‌دارم پس زنده گردانید امر ما را ای فضیل و خدا رحمت کند کسی را که احادیث ما را ذکر کند امر ما را و دین ما را زنده بدارد ای فضیل هر که ما را یاد کند یا ما را نزد او یاد کنند و از دیده او پر مگسی آب بیرون آید خدا گناهان او را بیامرزد اگر چه مانند کف دریا باشد (علامه محمدباقر مجلسی به تحقیق ایمانیان، ۱۳۷۸، ص ۲۷) تحقیقات روان‌شناختی نیز حاکی از نقش دین در سلامت است. نه‌تنها اعمال مذهبی و معنوی می‌توانند نقش درمان‌بخش داشته باشند؛ بلکه روحانیان نیز هم اینک به‌عنوان درمانگر، آشکارا کار تعلیم روانی را به عهده گرفته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان