دانلود و خرید کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات آندراس جابست ترجمه محمد کردبچه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات اثر آندراس جابست

کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات

کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات نوشتهٔ آندراس جابست و خوان سوله و ترجمهٔ محمد کردبچه است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات

طی دو دهه گذشته، مالیه اسلامی گسترش سریعی در بسیاری از بازارهای نوپا و اقتصادهای در حال توسعه‌ای که اصول مذهبی غالباً در راستای استفاده از خدمات و محصولاتی که مبتنی بر اصول مالیه اسلامی بوده، داشته است. ویژگی‌های کلیدی مالیه اسلامی، مانند مفهوم تسهیم سود و زیان بین وام‌دهنده و وام‌گیرنده، تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌هایی که مسئولیت اجتماعی دارند و الزام مرتبط کردن مالیه به فعالیت‌های اقتصادی، مقبولیتی عام به ویژه از زمان بحران مالی جهانی یافته و به عنوان جایگزینی برای پیامدهای سنتی مالی مطرح شده است. این ویژگی‌ها نظامی مبتنی بر دارایی مداخلات مالی اخلاقی و سرمایه‌گذاری مبتنی بر اصول تسهیم ریسک در فعالیت‌های قانونی (حلال) به جای سودهای رانت جویانه پیشنهاد کرده‌اند. به ویژه، استفاده از اصول مالیه اسلامی برای پروژه‌های زیربنایی انگیزه مهمی برای بانکداری اسلامی (با نهادهای بسیاری که برای اولین بار وارد زمینه مالیه اسلامی شده‌اند) فراهم کرده است.

در حال حاضر مالیه اسلامی بیش از نیمی از کل دارایی‌های مالی بازارهای نوپا و اقتصادهای در حال توسعه را در اختیار دارد و صنعت خدمات مالی اسلامی حدود ۶ تریلیون دلار (یا حدود ۷درصد کل دارایی‌های مالی) برآورد شده است. ظرفیت رشد این ابزار مالی بدون شک قابل ملاحظه است، با در نظر گرفتن اینکه آهنگ نفوذ آن در اقتصادهای بزرگ و پر جمعیت، مانند اندونزی و ترکیه، هنوز کمتر از ۲۰درصد است.

بیشتر دارایی‌های مالی اسلامی در بخش بانکداری متمرکز شده است که اهمیت آن به گونه‌ای نظام‌مند افزایش یافته است.

آزمون تنگنا برای تجزیه و تحلیل ثبات پیامدهای بانکداری اسلامی در کشورهایی که اهمیت مالیه اسلامی در آن ها در حال گسترش است اساسی است. آزمون‌های تنگنا برای تشخیص آسیب‌پذیری‌های تاثیر انحطاط عملیاتی سریع و محیط بازار مؤثر بر چارچوب‌های ریسک کلی در اصول مالیه اسلامی طراحی می‌شوند. این آزمون‌ها آنان را قادر می‌سازد آسیب‌پذیر‌ی‌هایی که نهادهای خاص یا کل نظام مالی در مقابله با ناآرامی‌ها دارند را تشخیص دهند، اگرچه احتمال اتفاق آن‌ها ضعیف است ولی در صورت اتفاق آثار اقتصادی مهمی دارند.

توسعه روش‌های آزمون تنگنا به طور عمده در مورد بانک‌های سنتی متمرکز شده است. در حالی که اصول و روش‌هایی که تاثیر سرمایه‌ای عوامل ریسک را تعیین می‌کنند کاربردی کلی دارند، آزمون‌های تنگنا برای بانک‌های اسلامی باید ناظر بر ویژگی‌های خاص مداخله مالی مبتنی بر شریعت باشند. بسیاری عوامل ریسکی مؤثر بر بانک‌های اسلامی و سنتی از نظر شکلی مشابه هستند ولی از نظر محتوی بسیار متفاوت هستند. بانک‌های اسلامی مانند بانک‌های سنتی با ریسک‌ها اعتباری، بازار و عملیاتی از سررسید تا تغییر شکل نقدینگی مواجه هستند؛ در حالی که، تکافوی سرمایه فعالیت‌های بانکی مبتنی بر شریعت تحت تاثیر تسهیم سود و زیان نیز قرار دارند که مربوط به برخی فعالیت‌های منجر به زیان توسط سرمایه‌گذاران شده و سرمایه‌بری تامین مالی شبه سهام را کاهش می‌دهد.

نمای خاص ریسک بانک‌های اسلامی نیاز به یک روش منسجم و سازگار برای طراحی و اجرای آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات را مورد تاکید قرار می‌دهد. این کتاب درک مشترکی از مزایای خاص بانکداری اسلامی منطبق با اصول متناسب با مالیه اسلامی فراهم می‌کند و مروری مفهومی از عوامل ریسکی کلیدی مؤثر بر تکافوی سرمایه بانک‌های تحت فشار و تنگنا به عمل می‌آورد.

این کتاب به این شرح سازماندهی شده است: دو قسمت اصول اساسی مالیه اسلامی را مرور کرده و ماهیت بانکداری اسلامی را توضیح می‌دهند. قسمت ۴ مروری اجمالی بر ریسک‌های اصلی ناشی از فعالیت‌های بانکداری اسلامی دارد. قسمت ۵ نیاز توانایی ایفای تعهدات را برای بانک‌های اسلامی تعریف می‌کند که مبنای کسب تاثیر به هم پیوسته این ریسک‌ها در تنگنا را شکل می‌دهد (قسمت ۶). در قسمت ۶ جمع‌بندی و نتایج ارائه می‌گردد.

خواندن کتاب بانکداری اسلامی و آزمون تنگنای توانایی ایفای تعهدات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران بانکداری اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان