دانلود رایگان کتاب استراتژی های نفوذ مهرداد فضیلت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی های نفوذ اثر مهرداد فضیلت

کتاب استراتژی های نفوذ

انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استراتژی های نفوذ

«استراتژی‌های نفوذ: راهکاری علمی ‌برای ‌ترغیب دیگران» تألیف و گردآوری‌شده توسط مهرداد فضیلت(-۱۳۶۱) است. نفوذ و ‌ترغیب دیگران همواره هم هدف بوده و هم وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف دیگر. نفوذ و ‌ترغیب هم هنر است و هم امروزه به علم مهمی‌تبدیل‌شده. بیش از نیم‌قرن است که بسیاری از دانشکده‌های مدیریت در قالب دروسی مانند بازاریابی، رفتار سازمانی، رهبری سازمانی، رفتار مصرف‌کننده و... تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند. بنا بر دلایلی نتایج این تحقیقات تاکنون چندان از زبان آکادمیک به زبان عامیانه تبدیل نشده، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم اقبال مخاطبین عام به این مقوله باشد. بسیاری از افراد در مواجهه با علوم فنی، علوم کامپیوتری و بسیاری از علوم دیگر نیاز به آموزش را به‌شدت حس می‌کنند ولی در مواجهه با علوم روانشناسی این نیاز را بسیار دست پایین می‌گیرند. این کتاب تحت مجموعه مقالاتی با عنوان استراتژی‌های نفوذ در تلاش است تا با ارائه پیشنهاداتی بر پایه یافته‌های روانشناسی امکان ترغیب و نفوذ در دیگران را افزایش دهد. این استراتژی‌ها بر پایه اصول آکادمیک مانند عمل متقابل(Reciprocation) ، پایداری تعهد(Commitment Consistency) ، رقابت(Competition) ، منابع محدود(Scarcity) ، تائید اجتماعی(Social Proof) و... بناشده است. این استراتژی‌ها در‌ترغیب افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده در ابزارهای بازاریابی و حتی تأثیر بر خود مؤثر هستند و بر اساس همین کاربرد به استراتژی‌های فردی، گروهی و شخصی تقسیم‌بندی می‌شوند. اگرچه در بسیاری از موارد همپوشانی زیادی بین دامنه کاربرد این استراتژی‌ها وجود داشته و نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت تجویزی استفاده نمود و در هر موقعیتی باید خود فرد بر اساس شرایط، مخاطب و... از آن‌ها استفاده نماید، ولی درنهایت فراگیری آن‌ها می‌تواند ما را در موقعیت‌های گوناگون یاری کند.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۰۴/۲۸

کتاب خوبی است پیشنهاد میکنم حتما بخوانید .علاوه بر راهکارهای ترغیب دیگران به خرید محصولات و استفاده صحیح از منابع و.... یک نوع روانشناسی رفتار را هم به خواننده آموزش میدهد.

morteza davdi
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

هر صفحش نکته داره . دارم لذت میبرم از خوندنش

sss
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

کتابی است با نکاتی بسیار خوب و کاربردی. ساده ولی مبتنی بر نتایج تحقیقات هم مفید برای روابط شخصی هم سودمند در روابط تجاری البته حیف که دارای غلطهای املایی است

Saeid tl
۱۳۹۸/۰۲/۱۶

مفید بود

alala gila
۱۳۹۸/۰۲/۱۸

بسیار عالی

mta
۱۳۹۷/۰۶/۳۱

خیلی جامع و درآن سعی شده همه ی روش ها گفته شود ،ارزش خوندن داره

zohre Ghanipour
۱۳۹۶/۰۳/۰۹

ارزش وقت گذاشتنو داره

Abbas Zinati
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

عالی بود

n....r
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

دوستان سوال.شما از این مطالب های این کتاب هم استفاده کردین. یعنی .... کاربردی بوده برای شما

سعید دونقطه دی
۱۳۹۷/۰۲/۲۱

کتاب بسیار جامع و مختصر و مفید وبه نظرم هر شخص دارای شغل آزاد باید مطالعه کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۴)
اولین فردی که در تاریخ امریکا حقوق میلیون دلاری دریافت نمود فردی است به نام چارلز شتاب مدیرعامل صنایع استیل امریکا (American Steel CO.) . فردی که نه از آهن چندان سررشته داشت نه نابغه بود. بر روی سنگ‌قبر وی چنین نوشته‌شده: " اینجا مردی آرمیده که می‌دانست چگونه دور خود افرادی را جمع کند که از وی باانگیزه‌تر بودند. "
اران
هنری فورد پایه‌گذار کارخانجات اتومبیل‌سازی فورد چنین می‌گوید: "تنها راه موفقیت این است که خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهیم و مسائل را از زاویه دید وی هم ببینیم. " این اصل به‌قدری ساده به نظر می‌رسد که ۹۰ درصد افراد در۹۰ درصد ایام آن را نادیده می‌گیرند.
reyhan
همواره به یاد داشته باشیم که باید از یک‌چیز انتقاد کنیم نه از یک فرد
reyhan
مستقیم از افراد تقدیر کنید ولی هیچ‌گاه مستقیم از کسی انتقاد نکنید. اگر قصد انتقاد از چیزی داریم همواره به یاد داشته باشیم که باید از یک‌چیز انتقاد کنیم نه از یک فرد.
کلوچه کتابخوان
در بسیاری از موارد هنگامی‌که افراد در حاشیه امن خود قرار دارند شانس‌ترغیب آن‌ها به انجام کاری متفاوت بسیار کم است. لذا در بسیاری از موارد برهم زدن این حاشیه امن می‌تواند آن‌ها را به انجام کاری که شما می‌خواهید‌ترغیب نماید. فروشندگان حرفه‌ای به‌صورت ذاتی یا تجربی این را دریافته‌اند که ارائه یک پیشنهاد خوب به‌تنهایی برای ‌ترغیب کافی نیست. تا زمانی که مشتری حس نکند که در صورت عدم توجه به این پیشنهاد چه فرصتی را از دست می‌دهد، وی به این پیشنهاد هیچ عکس‌العملی نشان نخواهد داد.
رضا خدابنده‌لو
دادن حق انتخاب و آزادی عمل زیاد به کودکان بدون هدایت آن‌ها در تصمیم‌گیری موجب سردرگمی ‌آن‌ها و کاهش قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها می‌گردد. لذا دادن حق انتخاب‌های محدود به‌عنوان ‌مثال در مورد کتاب‌ها یا غذاهای کودکان و هدایت آن‌ها در فرایند تصمیم‌گیری موجب بهبود عملکرد آن‌ها در تصمیم‌گیری خواهد شد.
محمد زنگنه
‌مثال برای شروع به ورزش لازم نیست با یک برنامه سنگین شروع کنیم. کافی است با یک برنامه سبک مثل پیاده‌روی کوتاه‌مدت روزانه آغاز نماییم و هنگامی‌که نسبت به آن احساس تعهد نمودیم برنامه را به‌آرامی‌تغییر دهیم.
رضا خدابنده‌لو
"تنها راه موفقیت این است که خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهیم و مسائل را از زاویه دید وی هم ببینیم. " این اصل به‌قدری ساده به نظر می‌رسد که ۹۰ درصد افراد در۹۰ درصد ایام آن را نادیده می‌گیرند.
کاربر ۲۲۶۲۸۴۷
یک نکته جادویی در مورد نوشتن اهداف وجود دارد و آن اینکه نوشتن هدف موجب ایجاد تعهد در افراد می‌گردد.
کلوچه کتابخوان
. درمجموع رفتار انسان تحت تأثیر اجتماع شکل می‌گیرد و ما نیازمند تائید اجتماعی هستیم. هرچند تقریباً هیچ‌کس این اصل را نمی‌پذیرد ولی همه ما برای تائید شدن در اجتماع رفتاری درخور مناسبات آن اجتماع شکل می‌دهیم.
کتابنخون طاقچه

حجم

۲۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۲۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
رایگان