دانلود و خرید کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی گیتی کریم خانلویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی اثر گیتی کریم خانلویی

کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی

کتاب الکترونیکی نامه نگاری به زبان انگلیسی نوشتهٔ گیتی کریم خانلویی از انتشارات آذرکلک است. این کتاب به آموزش اصول نامه‌نگاری به زبان انگلیسی می‌پردازد.

درباره کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی

 کتاب نامه‌نگاری به زبان انگلیسی دربارهٔ آموزش مهارت اصول نامه‌نگاری در انگلیسی است. نامه‌نگاری توانایی‌های ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی افراد را افزایش می‌دهد. مردم در همهٔ مراحل زندگی خود نیاز به نگارش نامه دارند و گاهی تأثیر نامه بیشتر از صحبت‌های شفاهی است. مهارت نامه‌نگاری در زندگی روزمره بسیار مهم است. اغلب مردم تصور می‌کنند که نامه‌نگاری ساده و آسان آموخته می‌شود، در‌صورتی‌که نامه‌نگاری یکی از مشکل‌ترین اَشکال نوشتن است. نامه‌نگاری اصول و قواعدی دارد و نوشتن آن نیاز به صبر و حوصله دارد. نامه‌ها بر‌اساس نوع نامه، هدف نامه، گیرندهٔ نامه و نوع ارتباط اجتماعی که بین فرستنده و گیرندهٔ نامه وجود دارد تفاوت می‌کند و همهٔ این موارد بر نحوهٔ تنظیم نامه، محتوا و شیوهٔ نوشتن نامه تأثیر می‌گذارد. یادگیری فنون نامه‌نگاری نیاز به تمرین، مهارت و اختصاص انرژی و زمان دارد. سبک نگارش نامه، شیوایی کلام، استفادهٔ درست و به‌موقع از اصطلاحات و رعایت اصول نامه‌نگاری بر گیرندهٔ نامه تأثیری خاص و مستقیم دارد. نامه‌ای که در آن اصول نامه‌نگاری رعایت شده و از واژه‌ها و الفاظ مناسب و به‌موقع استفاده شده بسیار مؤثرتر از یک گفت‌و‌گوی شفاهی است. نامه‌ها انواع مختلفی دارند: نامه‌های تشکر، شکایت، تحصیلی، تقاضانامهٔ شغلی، نامه‌های رسمی و انواع دیگر نامه. آموختن فنون نامه‌نگاری باعث گسترش مهارت‌های ارتباطی می‌شود. نامه‌نگاری در زبان انگلیسی قاعده و اصول خاص خود را دارد. کسانی که در مؤسسه‌ها و شرکت‌ها مشغول به‌کار هستند لازم است که با سبک‌های مختلف نامه‌نگاری آشنا شوند. آن‌ها باید با انواع نامه‌های رسمی، غیر‌رسمی و همچنین اصول و ساختار، واژه‌ها و عبارات مصطلح و رایج آشنا باشند.

این کتاب در ۳ فصل تدوین گردیده است. در بخش اول، اصول نامه‌نگاری در انواع مختلف نامه‌ها به‌همراه نمونه‌های نامه‌ها آورده شده است. در بخش دوم، نمونه‌ها و مثال‌های بیشتری آمده است و در بخش سوم اصطلاح‌ها و جمله‌های رایج در نامه‌‌نگاری ذکر شده است. بخش سوم مربوط به استفاده از ساختار و جمله‌های صحیح برای نامه‌نگاری است تا نامه‌ها به نحوی مطلوب نوشته شود. در فصل اول که مربوط به انواع نامه است، از انواع نامه نام برده شده است: نامه‌های تجاری، دوستانه، رسمی، شکایت، تشکر، پوزش، تسلیت، رزومه‌نویسی، ایمیل کاری و تجاری، درخواست بورسیه، نامهٔ درخواست ادامه تحصیل، نامه روی جلد یا توضیحی و توصیه‌نامه و ... . در فصل دوم برای آشنایی با انواع نامه‌های ذکر‌شده از هر نوع نامه، چند نمونه آورده شده است. فصل سوم حاوی اصطلاح‌هایی است که در نامه‌نگاری استفاده می‌شوند.

برخی از فصل‌های کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی از این قرار است:

فصل اول: انواع نامه‌ها

فصل دوم: نمونهٔ نامه‌ها

فصل سوم: اصطلاحات مورد استفاده در نامه‌نگاری

فصل چهارم: منابع

خواندن کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که در مشاغل و موقعیت‌های مختلف می‌خواهند با مهارت نامه‌نگاری در زبان انگلیسی آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نامه نگاری به زبان انگلیسی

«نحوه‌ی نوشتن نامه‌های تجاری برای درخواست اطلاعات: هر گاه بخواهیم اطلاعاتی راجع به نوع کالا یا خدمات به دست آوریم از نامه‌ی درخواست اطلاعات که در انگلیسی می‌شود Inquiry letter استفاده می‌کنیم. معمولا این نوع نامه‌ها را بعد از دیدن یک آگهی در مجله یا روزنامه یا تلویزیون و غیر آن و یا وقتی که می‌خواهیم کالایی را خریداری کنیم و یا قصد داریم اطلاعات بیشتری راجع به کالایی بدست آوریم، می‌نویسیم. باید به خاطر داشت که آدرس شرکت یا اداره‌ی مربوط به خود را در بالای نامه بنویسیم و یا از کاغذ سربرگدار استفاده کنیم. تاریخ نامه را می‌توان در پایین آدرس یا در سمت راست نوشت. همچنین باید آدرس شرکتی را که به آن نامه می‌نویسیم در بالای صفحه درج کنیم. نکات مهم: ابتدای نامه: 

1) Dear sir or Madam,

 یا

 To whom it may concern,

عطف به:


2) With reference to your advertisement

یا

Regarding your advertisement in ....

درخواست کاتالوگ‌ها، بروشور یا غیر آن

3) Would you please send me (us)

که بعد از عطف به کاما گذاشته می‌شود و عبارتهای زیر نوشته می‌شود: 

درخواست اطلاعات بیشتر

4) I would also like to know ....

Could you tell me whether ....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۸۴۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان