دانلود و خرید کتاب دانستنی های علم باستان شناسی جین مکینتاش ترجمه رضا دستجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های علم باستان شناسی اثر جین مکینتاش

کتاب دانستنی های علم باستان شناسی

نویسنده:جین مکینتاش
انتشارات:سبزان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دانستنی های علم باستان شناسی

کتاب دانستنی‌های علم باستان‌شناسی نوشتۀ جین مکینتاش با ترجمۀ رضا دستجردی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب دانستنی های علم باستان شناسی

باستان‌شناسی، شاخه‌ای از علوم انسانی است که حیطۀ مطالعه آن دربارۀ هر چیزی است که به باستان و دورۀ کهن تعلق دارد و به بررسی گذشته با استفاده از مدارک مادی می‌پردازد. نکته این است که این علم، با تاریخ و دیرینه‌شناسی تفاوت دارد. البته باید گفت قلمرو باستان‌شناسی، از گذشته تا حال را در بر می‌گیرد. چون همۀ رویدادها بی‌درنگ پس از رخ دادن، به بخشی از گذشته بدل می‌شود. 

منابع اطلاعاتی باستان‌شناسی از داده‌های مادی یا دیگر داده‌هایی تشکیل می‌شود که به‌گونه‌ای به انسان مربوط هستند و آثار فرهنگی نامیده می‌شوند. پژوهش‌های باستان‌شناسی معمولاً با ۳ هدف بازسازی تاریخ فرهنگ، بازسازی شیوه‌های زندگی گذشته و مطالعۀ روندهای فرهنگی انجام می‌شوند.

کتاب دانستنی‌های علم باستان‌شناسی همۀ آنچه را که متعلق به قلمرو این علم است با زبانی ساده و همه‌فهم و همراه با تصاویر متنوع توضیح داده است.

خواندن کتاب دانستنی های علم باستان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران باستان‌شناسی و تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی های علم باستان شناسی

«باستان‌شناسان به تمامی وجوه حیات بشری در دوران‌های گذشته علاقه‌مندند. جالب توجه است که بدانیم اطلاعات فراوانی خصوصاً در مورد عادات غذایی و بهداشت و سلامتی انسان‌های کهن، حتی از دستشویی‌هایی که در این تصویر می‌بینید و قدمت آن به عصر وایکینگ‌ها در یورک انگلستان باز می‌گردد به‌دست می‌آید. زباله‌های باستانی اهمیتی فراوان در رازگشایی از جنبه های مختلف حیات گذشته بشر دارند.

نژاد بشر چقدر قدمت دارد؟

این مسئله پرسشی است که از زمان ارائه تئوری «اصالت انواع» توسط چارلز داروین در سال ۱۸۵۹ ضمن پرداختن به مفهوم تکامل مطرح شده است. کشف بقایای نیاکان نخستین مان، اطلاعات فراوانی در مورد نژاد انسان و ارتباط ان با بشر کنونی به دست می‌دهد. نژاد انسان در گذشته پر جمعیت و فراوان نبود. تحولات عظیم زمین شناختی یا بلایای طبیعی چون آتش فشان و زمین لرزه سبب نابودی انسان ها می‌شد. و البته قرار گرفتن انسان‌ ها و دیگر جانوران در زیر گل و لای و گدازه های این بلایای طبیعی، باعث به وجود آمدن فسیل‌ ها و رسیدن اطلاعات گران‌بها و با ارزش از نحوه زندگی و حیات آنها به ما، مدیون این عوامل طبیعی و فسیل ها می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان