دانلود و خرید کتاب پول، اعتبار و بحران نکتاریوس میکائیل ترجمه سعید ساعدی نوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول، اعتبار و بحران اثر نکتاریوس میکائیل

کتاب پول، اعتبار و بحران

معرفی کتاب پول، اعتبار و بحران

کتاب پول، اعتبار و بحران نوشتۀ نکتاریوس میکائیل و ترجمۀ سعید ساعدی نوین و نقی گنج خانلو است. انتشارات نمای علم این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب پول، اعتبار و بحران

با کمک کتاب پول، اعتبار و بحران، هر مخاطبی با هر جایگاه اقتصادی و میزان نقدینگی می‌تواند در آینده تصمیمات آگاهانه‌تری نسبت به تبادلات مالی و عملکردهای اقتصادی خود داشته باشد و سرمایه‌گذاری پرسودتری در نظام بانکداری را تجربه کند. این کتاب ارزشمند در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. نخست ادبیات نظریهٔ پولی بررسی شده که مشخص می‌شود که نظریهٔ اعتبار به‌منزلهٔ یک بازار اصلی در اقتصاد است که باید با متغیرهای حقیقی از جمله درآمد و اشتغال و سرمایه‌گذاری ارتباط داشته باشد؛ سپس مبحث پول و اعتبار و ارتباط آن با تعادل عمومی مطرح شده و بازار اعتبار به‌عنوان یک بازار اصلی معرفی و ارتباط آن با سرمایه‌گذاری و بازار سپرده بیان شده است؛ همچنین، علاوه‌بر تفکیک پول و فرایند پولی از بازار پول، این فرضیه مطرح می‌شود که بازاری به نام بازار پول مورد سؤال است و بازارهای پولی چیزی جز بازار سپرده و بازار اعتبار نبوده که در نظریهٔ پولی نه‌تنها از یکدیگر تفکیک نشده‌اند، بلکه پول به‌صورت غیررسمی به نمایندگی از آن‌ها به کار رفته است.

خواندن کتاب پول، اعتبار و بحران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به مدیریت کسب‌وکار مناسب است.

بخشی از کتاب پول، اعتبار و بحران

«تاریخچه مختصری از پول و اعتبار

پول چیست؟ باوجود استفاده روزانه ما از آن اغلب فکر نمی‌کنیم که چه چیزی باعث درآمدزایی می‌شود، به‌خصوص در عصر مدرن که رواج پول کاغذی یا دیجیتال را به‌عنوان یک امر مسلم می‌دانیم. در طول تاریخ، استفاده‌های مختلفی از اشکال گوناگون پول وجود داشته است و در هر مرحله از ترقی پول، مردم روش انجام معاملات تجاری خود را تغییر داده و تمایزات جدیدی را معرفی کرده‌اند. در جامع‌ترین مفهوم برای اینکه چیزی به‌عنوان پول در نظر گرفته شود باید چهار کارکرد داشته باشد: (الف) وسیله مبادله بودن (ب) استاندارد، کلی (ج) معیار، ارزش و (د) انباری از ثروت وسیله مبادله بودن به این معناست که پول توانایی تسهیل مبادلات را دارد به شرطی که همه طرف‌های درگیر آن را بپذیرند. از این نظر، عملاً همه چیز را می‌توان به‌عنوان پول استفاده کرد تکه‌های کاغذی که روی آن یک مهر وجود دارد، سیگار، آهن، مس، و طبق معمول تا اوایل قرن بیستم، طلا. این موضوع پیچیدگی جالبی را به همراه دارد: فرض کنید جان ۵ جوجه به پل بدهکار است پس جان می‌تواند بدهی خود را با ارائه ۲۰ عدد میوه بازپرداخت کند. این مثال ساده نشان می‌دهد که حتی دارایی‌های نامشهود مانند اعتماد و اعتبار می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای معامله استفاده شوند در واقع آنها در سراسر جهان مورداستفاده بوده‌اند و هنوز هم هستند مثال بالا همچنین ایده اعتبار را معرفی می‌کند: ممکن است جوجه‌های پولس هنوز از تخم بیرون نیامده باشند یا درختان جان در آن زمان از سال باشند. به‌این‌ترتیب آنچه اهمیت دارد این است که هر دو طرف در این معامله معتقد باشند که طرف مقابل برای بازپرداخت آنها در زمان آینده قابل‌اعتماد است درحالی‌که موقعیت‌های غیرمنتظره خارج از کنترل آنها ممکن است مانع از بازپرداخت این بدهی باشد؛ مانند آب‌وهوای بد برای درختان یا حمله یک دسته روباه به مرغ‌ها ایده موردنظر شخصی که معامله را آغاز می‌کند این است که گیرنده کالا می‌تواند برای جبران لطف در زمان آینده قابل‌اعتماد باشد. در این مورد «پول» اساساً مترادف با «اعتبار» است جان موافقت می‌کند که پول را در زمان آینده پائول بازپرداخت کند با این قرارداد که معادل وسیله معامله است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که اعتبار اولین نوع پول بوده است با مزیت آشکاری که نیاز به اثبات اندکی برای معامله دارد. همان‌طور که شواهد مردم‌شناسی نیز نشان داده‌اند، در دوره‌هایی که خواندن و نوشتن چیزی نبود که عموم مردم از آن استفاده می‌کردند، وعده بازپرداخت مانند. دیگری دلیل خوبی بود بااین‌حال مبادله کالاها صرفاً با شرایط اعتباری دارای مشکلات فراوانی است که مهم‌ترین آنها در عدم تضمین جبران آن چیزی است که مبادله کرده‌ایم.»

 

 

تجربه رهبری
ریچارد ال. دفت
خوشه‌های اقاقیا
نرگس مقدسیان
دختر کهکشان
فریما انصاری
سلحشوران طف
محمدبن طاهر السماوی
مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند
ابوالفضل یوسفی راد
تنفس نور
نسرین ناصری
امپرسیون بیرون غار
شهین خسروی‌نژاد
گذر از کوچه زلف
محمدانور بسمل
قدرت و سیاست بین الملل
فرهاد قاسمی
پرورش عقل در آیینه کلام رضوی
شیرین رشیدی
لقمه های خاله ریزه (فینگر فود)
ویدا جهانگیری
شیر شاه
دوم پلتیه
کیلان در گذر تاریخ
علی توکلی
از پ تا دل
پریسا علی‌خانی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان