دانلود و خرید کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی حسین دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی اثر حسین دشتی

کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی

نویسنده:حسین دشتی
انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی

کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی نوشتهٔ حسین دشتی است و نشر بید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی

در این کتاب از آن بخش از نظرات روان‌شناسان تربیتی که با مباحث آموزش و یادگیری مرتبط و تاثیرات مستقیمی بر آن داشته است، صحبت خواهیم کرد تا در نتیجه بر اساس بررسی سیر و روند تاریخی نظرات آموزشی بهترین روش‌های نوین را و آنچه که مورد قبول صاحب‌‌نظران این حوزه برای یادگیری بوده و در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی کنیم.

به نظر می‌رسید باید شروع علم روان‌شناسی را از حدود قرن هیجدهم در نظر گرفت، زمانی که فردیناند اوبرواسر، فیلسوف و استاد روان‌شناسی دانشگاه مونستر آلمان در سال ۱۷۸۷ کتاب درسی دستورالعمل‌های برای مطالعه منظم روان‌شناسی تجربی را تالیف، منتشر و اعلام کرد روان‌شناسی را باید به عنوان یک رشته علمی در هر مدرسه و دانشگاهی در جهان تدریس کرد. اما گر نیک بنگریم این درخت تنومند ریشه در اعماق تاریخ یونان دارد و اندیشمندان قدیم در اقصاء نقاط غرب و شرق جهان در خصوص جسم و روان انسان و ارتباط این دو با یکدیگر مطالعه، بررسی و نتایج مفیدی به دست آوردند که نتایج آن کمک شایانی به خلق و پیشرفت شعب مختلف روانشناسی و شاخه‌های متنوع آن از جمله روان‌شناسی تربیتی تا به امروز داشته است.

یادگیری از میان موضوعات متنوع روان‌شناسی تربیتی مبحث منتخب این کتاب است. همانطور که می‌دانیم فرایند یادگیری به صورت ارادی یا غیر ارادی یک تلاش مادام‌العمری است که توسط بشر از ابتدای خلقت تا به امروز در جریان بوده است و نیاز بشر باعث شد تا علاوه بر فراگیری عام برای حفظ خود و بهره‌برداری بهتر از جهان پیرامونش از تجارب و دستاوردهای انسان‌های دیگر استفاده کند و این نیازمند مربی باتجربه و انسان دنیادیده‌ای بود که انتقال این تجارب در فرایند یادگیری به اشکال مختلف صورت گرفت و با اختراع کاغذ و صنعت چاپ متحول گردید.

بعد از پیروزی انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ از سیستم‌های آموزشی آغازین تا موسسات آموزشی بسیار پیچیده و پیشرفته امروزی با امکانات و فناوری‌های جدید برای همه فراگیران با هر سطح از توانایی و سن به اشکال مختلف فرایند یادگیری در جریان بوده است. امروزه صاحب‌نظران علم روان‌شناسی تربیتی بر این عقیده‌اند که هیچ رویکرد یادگیری واحدی وجود ندارد که بر دیگر روش‌ها ارجح باشد. با توجه به نظرات انتقادی برخی از صاحب‌نظران همچون آلتوسر، گرامشی، بوردیو و ایلیچ باید سخن آخر را همین اول گفت: ما نیازمند مربیان کارآزموده، متعهد و با اخلاق در امر آموزش و حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند، با سلامت کامل جسم و روان و مستعد یادگیری در محیطی مجهز و مناسب به نام مدرسه هستیم تا شاهد انتقال دانش بر اساس فرایند صحیح آموزش باشیم.

نظام آموزشی و روش یادگیری موفق‌تر است که شرایط مناسب برای فراگیران را مهیا، دانش آموزان مستعد و خواهان و فعال در یادگیری را در محیطی مناسب با مربیان عالم که روش تدریس را می‌دانند و از اهداف و اصول آموزشی آگاهی دارند را با هم در یک محیط جمع کرده باشد. در این میان روان‌شناسی تربیتی به ما کمک می‌کند تا با درک صحیح از روان انسان بتوانم هماهنگی لازم را با عوامل خارجی به نسبت‌های مناسب فراهم آورده تا بهترین نتایج مورد انتظار را از آن برای آموزش بهتر به‌دست آوریم. این کتاب سهم روان‌شناسی تربیتی را در فرایند آموزش و یادگیری بر عهده دارد.

خواندن کتاب فرایند یادگیری در روانشناسی تربیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ علوم تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان