دانلود و خرید کتاب علم و شبه علم در پزشکی کیارش آرامش
کتاب علم و شبه علم در پزشکی اثر کیارش آرامش

کتاب علم و شبه علم در پزشکی

نویسنده:کیارش آرامش
انتشارات:تیمورزاده
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علم و شبه علم در پزشکی

کتاب علم و شبه علم در پزشکی نوشتۀ کیارش آرامش است و انتشارات تیمورزاده آن را روانۀ بازار کرده است. این کتاب ضمن معرفی و شرح مفاهیم علم و شبه علم و خرافات در حوزه پزشکی، به تفصیل ریشه‌های آن‌ها و شیوه‌های شناخت و دوری از آن‌ها می پردازد.

درباره کتاب علم و شبه علم در پزشکی

امروزه رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی انبوهی از اطلاعات غلط درباره سلامت و بهداشت و درمان هستند. بسیاری از مردم بدون این که دانش چندانی در حوزه پزشکی داشته باشند، هر آن‌چه که در این باره می‌خوانند را سریع باور می‌کنند و در نتیجه ممکن است روش غلطی را در درمان خود یا دیگران در پیش گیرند. به راستی از میان آن همه اطلاعاتی که روزانه در فضای مجازی می‌خوانیم، کدام درست و کدام نادرست است؟ کدام علمی است و کدام شبه‌علمی و خرافی؟ چرا باید به علم پزشکی اعتماد کرد و از شبه‌علم دوری کرد؟ چگونه می‌توان علم را از شبه‌علم تشخیص داد؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها تنها موضوعی نظری نیست، بلکه گاهی سلامت یا حتی مرگ و زندگی یک فرد به پاسخی که به این پرسش‌ها داده می‌شود بستگی دارد.

کتاب علم و شبه علم در پزشکی به خوانندگان دانشی به‌روز و معتبر می‌دهد تا با تکیه بر آن بتوانند به این پرسش‌ها پاسخ دهند. این کتاب، ضمن معرفی و شرح مفاهیم علم و شبه‌علم و خرافات در پزشکی، آن‌ها را به خوبی توصیف می‌کند و ریشه‌های اطلاعات غلط را شناسایی می‌کند. همچنین دو مورد از بحث‌برانگیزترین و شایع‌ترین شاخه‌های پزشکی، یعنی طب سنتی و هومیوپاتی را مورد بررسی عمیق‌تر قرار می‌دهد. کیارش آرامش، نویسنده این اثر، پزشک است و تخصص پزشکی اجتماعی و اخلاقی دارد و سال‌ها به تدریس در دانشگاه‌های داخل و خارج ایران اشتغال داشته است. 

خواندن کتاب علم و شبه علم در پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب به افرادی که می‌خواهند در حیطه بیماری و سلامت بر سواد علمی خود بیفزایند و همچنین دانشجویان پزشکی و یا دانشجویان سایر رشته‌های مرتبط با سلامت پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب علم و شبه علم در پزشکی

«مردم نیاز به سواد علمی دارند تا در جستجو و استفاده از خدمات سلامت، به دام شبه‌علم نیفتند. انسان‌ها وقتی بیمارند، بیش از همیشه احساس درماندگی و ناتوانی می‌کنند. گاهی کار به جایی می‌رسد که به هر روزنه‌ای برای رهایی از بیماری و مرگ خود یا عزیزشان پناه می‌آورند. این درماندگی و ناتوانی دقیقا همان چیزی است که سوداگران شبه‌علم و خرافات را به خود جذب می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. در پایان کار اما، بیمار و خانواده‌اش می‌مانند که علاوه بر سلامت یا جان، و علاوه بر فرصت درمان، سرمایه و مال را هم از کف داده‌اند و به سوداگران شبه‌علم و خرافات درباخته‌اند. بنابراین لازم است که مردم دربارۀ علم و شبه‌علم در علوم پزشکی و شیوۀ ردیابی و بازشناسی آن‌ها از هم، آموزش و آگاهی دریافت کنند. یعنی سواد علمی کسب کنند.»


نظرات کاربران

سمیعی
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

امروزه رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی ، شهروندان را با انبوهی از اطلاعات درباره سلامت و بهداشت و درمان بمباران می کنند. از این انبوه اطلاعات، کدام درست است و کدام نادرست؟ کدام علمی است و کدام شبه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان