دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ قانون تربیتی که هر پدر و مادری باید بداند ریچارد تمپلر ترجمه محمدرضا آل‌یاسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰ قانون تربیتی که هر پدر و مادری باید بداند اثر ریچارد تمپلر

کتاب ۱۰۰ قانون تربیتی که هر پدر و مادری باید بداند

معرفی کتاب ۱۰۰ قانون تربیتی که هر پدر و مادری باید بداند

«۱۰۰ قانون تربیتی که هر پدر و مادری باید بداند» نوشته ریچارد تمپلر(۲۰۰۶-۱۹۵۰) است. در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: هیچ چیز نمی‌تواند بهطور کامل شما را برای پدر یا مادر شدن آماده کند. ابزاری وجود ندارد تا بتوانید با توسل به آن نظام عصبی، احساسی و عقلانی‌تان را ارزیابی کرده و قابلیت خویش را برای تربیت فرزندی نیرومند و متکی به نفس بسنجید. شما به‌طور خودکار می‌دانید چگونه کهنۀ بچه را عوض و یا او را حمام کنید. نظام هستی این مهارت را در ذات شما به ودیعه گذاشته است. چندی نمی‌گذرد که درمی‌یابید این کارها ساده‌ترین بخش این چالش است. منظور من از نگارش این کتاب افشاگری نیست. غرضم آن است که که اساسی‌ترین نکات تربیتی کودک و نوجوان را با شما در میان گذارم تا همه چیز را از دریچۀ چشم آنان ببینید، با حسّاسیتها، گرایشها و طبیعت‌شان به خوبی آشنا شوید، و سدّهایی را که ندانستنه و ناخواسته بر سرراه پیشرفت و گشایش افق فکری و روحی‌شان پدید آورده‌اید ویران کنید. بعضی از قوانین آنقدر ساده و پیش پا افتاده است که ممکن است هنگام ارتباط با کودک دو ساله و یا نوجوان شانزده ساله‌تان به سادگی آنها را به بادۀ فراموشی سپرده و در انجامشان دچار غفلت شوید. تمنا می‌کنم که هر قانون را در موقعیت مناسب و به طور درست و دقیق به کار ببرید. تردیدی نیست که شما نمی‌توانید در طول هجده سال تربیت فرزندتان از تمام قوانین مندرج در این کتاب پیروی کنید. بعلاوه حتی بهترین پدر و مادران هم گاه دچار غفلت و تسامح می‌شوند. منتها بیدرنگ از خطایشان پند گرفته و اصلاح مسیر می‌کنند. شناخت خطا و تلاش برای جلوگیری از تکرار آن نکته‌ای مهم و کلیدی است که باید تمام دقتتان را مصروف آن سازید.
زندگی موفق
عباس رحیمی
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
والدین هشیار
شفالی ساباری
رشد والدین همراه با فرزندان
الین شُوئن
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
بازی های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان
ب‍ارب‍ارا ش‍ر
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
گنجینه‌ی مغزی
حامد اختیاری
دعوای پدر و مادر (فرزندان طلاق ۳)
گری نیومن
مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)
ج‍ان‌ گ‍ری‌
من از عهده‌اش بر می‌آیم
سوزان جفرز
بازی‌های پنج دقیقه‌ای برای بچه‌های چهارسال به بالا
آلموت بارتل‮‬‌‫
کلیدهای آموختن درباره کودکان کم توجه و بیش فعال ADD/ADHD
ترانه بهبهانی
کودک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
فرزندپروری بدون شرط
الفی کهن
کلیدهای تربیتی والدین تک‌فرزند
کارل پیک‌هارت
پرورش فرزند با داستان های سازنده
پل اسمیت
به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن
آدل فابرو والین مازلیش

نظرات کاربران

marya
۱۳۹۵/۱۰/۲۷

بسیار آموزنده و جالب و همچنین محتوا و نکات قوی وبرگرفته از اندیشه و فکر درست وقابل استفاده برای والدین من چون فوق لیسانس جزا و جرم شناسی و روانشناس و مددکار اجتماعی هستم پسندیدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
تردیدی نیست که بچه‌ها باید از هر جهت نظم و نظافت را مراعات کنند. اما نخست باید بتوانند به شور و هیجان و شادمانی که چون رودخانه‌ای خروشان در وجودشان جاری است مجال تجلی دهند. اثرات انگشت روی میز آشپزخانه و گِلی بودن پاچه‌های شلوارشان به هر حال تمیز می‌شود. اما محرومیت از شور و نشاط دوران کودکی هیچگاه قابل جبران نیست.
احسان رضاپور
بچه‌ها به‌ویژه در سنین پیش از دبستان از نگاهی تیز و دقیق بهره‌مندند. اما گوششان چندان شنوا نیست. بر این اساس پیوسته بکوشید به جای دادن پند و اندرز نمونۀ رفتاری خوب و پسندیده را به نمایش گذارید. آنان چون آینه بازتاب رفتار شما هستند.
احسان رضاپور
بدون اغراق بچه‌ای نیست که در ژرفای ذهنش از والدین خویش شاکی و گله‌مند نباشد. بچه‌ها متقاعد شده‌اند که به‌خاطر کم سن و سال بودشان آنان را دست کم می‌گیریم، به احساساتشان توجه نداریم و اگر با تصمیمی موافق نباشند بی‌تفاوت از کنارش می‌گذریم. و راستش را بخواهید حق با آنان است. همه ما، نه همه اوقات، اما بیشتر مواقع این خطا را مرتکب می‌شویم.
احسان رضاپور
باید بچه‌ها را به مقدار درست، در موقعیت درست، به شیوۀ درست و برای چیزهای درست تحسین کنید.
احسان رضاپور
ذهن انسان در دوران طفولیت بسیار تأثیرپذیر، پرس‌وجوگر و شیفته آموختن است. در این دوران، رفتار والدین و سایر افراد بانفوذ با رویدادهای دیگر ترکیب می‌شوند و نظام اعتقادی و قالبهای فکری کودک را ‌ساخته و دیدگاهش را نسبت به جهان و جهانیان تعیین می‌کند.
احسان رضاپور
شما به‌عنوان پدر یا مادر قانونمند در مورد روحیۀ افراد خانواده خود مسئول هستید و پیوسته باید بر افکار، احساسات و واکنشهایشان کنترل و نظارت داشته باشید. منظورم این نیست که در قبال غم و اندوه و آشفتگی‌شان مقصر هستید. مرادم آن است که اگر کسی زانوی غم در بغل گرفت و سردر لاک خود فروبرد، و یا جروبحث و قیل و قال راه انداخت این شما هستید که باید پاپیش گذاشته، به رتق و فتق امور پرداخته و گره از مشکلش بگشایید.
احسان رضاپور
اعضای خانواده مانند قطعات پازل مکمل یکدیگرند و بر موقعیت یکدیگر اثر می‌گذارند. و از آنجایی که رشته‌ای قوی آنان را به‌هم پیوند می‌دهد، حالات و روحیات هر یک به دیگران نیز سرایت پیدا می‌کند. معدودند افرادی که به‌رغم بی‌حال و خمود بودن اطرافیانشان قادرند طراوت و شادمانی‌شان را حفظ کنند.
احسان رضاپور

حجم

۲۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان