دانلود و خرید کتاب دقایقی با قرآن (سندی) محسن قرائتی ترجمه قادر بخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دقایقی با قرآن (سندی) اثر محسن قرائتی

کتاب دقایقی با قرآن (سندی)

معرفی کتاب دقایقی با قرآن (سندی)

کتاب دقایقی با قرآن (سندی) نوشتهٔ محسن قرائتی و ترجمهٔ قادر بخش است. مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی این کتاب را به زبان سندی منتشر کرده است؛ کتابی حاوی معارف بلند و دقیق قرآن کریم.

درباره کتاب دقایقی با قرآن (سندی)

کتاب دقایقی با قرآن (سندی) [کی گهژیون قرآن سان] گلچینی از مطالبی است که محسن قرائتی در کتاب دیگری با عنوان «پرتوی از نور» و با موضوع تفسیر قرآن آورده بود. کتاب حاضر به درخواست برخی از دانشجویان و مشتاقان مباحث قرآنی او تألیف شده و دربردارندهٔ موضوعاتی گلچین و کاربردی‌تر برای جوانان است. بر این اساس ۲۰۰ موضوع از کتاب یادشده انتخاب و تحت‌عنوان «دقایقی با قرآن» آماده شد تا علاقمندان به فرهنگ اسلامی در دقایقی کوتاه با معارف بلند و دقیق قرآن کریم آشناتر شوند. برخی از این موضوعات عبارتند از آداب تلاوت قرآن، آثار و برکات روزه، بهترین امت، غدیر در قرآن، پرسش‌های قیامت، لباس در قرآن، زینت و مسجد، اسراف و پیامدهای آن، امامت و انواع آن، ماجرای مُباهِله، علت حرمت شراب، تغذیه در اسلام و معیار و حدود دوستی‌ها.

قرآن در لغت به‌معنی قرائت‌کردن و خواندن است. قرآن کریم دین و حقیقت را یکی دانسته است. این کتاب پدیده‌های طبیعی را نشانه‌هایی از قدرت و عظمت خدا می‌داند و دلیل تنوع ادیان را حاصل تنوع در مردم می‌داند. کتاب قرآن قوانین و حقوقی را که در جامعهٔ اسلامی باید رعایت شود، تعریف کرده است. قرآن، مؤمنان را به جهاد در راه خدا دعوت می‌کند و همه را به نیکوکاری به‌ویژه درمورد مسکینان و یتیمان فرا می‌خواند. مسلمانان باور دارند که قرآن یک بار به‌صورت کامل در شب قدر توسط جبرئیل بر حضرت محمد (ص) نازل شد و سپس یک بار دیگر به‌صورت تدریجی و آرام بر او نازل شده‌ است. در دیدگاه تاریخی، نظراتی وجود دارد که از یک سمت باور به این دارد که قرآن در دورهٔ عثمان جمع‌آوری شد و از سمت دیگر باور دارد که قرآن و تکمیل نهایی آن در زمان «عبدالملک بن مروان اموی» و «حجاج بن یوسف» به‌صورت تدریجی شکل گرفته است. دیدگاهی که امروز مورد قبول است، در نقطه‌ای وسط این دو دیدگاه قرار دارد. قرآنی که ما امروزه در دست داریم، بر اساس قرائت کوفی در قرن هشتم میلادی چاپ شده است. قدیمی‌ترین نسخهٔ کامل قرآن کریم متعلق به قرن نهم میلادی است و قرآن برای بیش از ۱۰۰۰ سال ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

خواندن کتاب دقایقی با قرآن (سندی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ معارف بلند و دقیق قرآن کریم پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محسن قرائتی

محسن قرائتی در ۸ دی ۱۳۲۴ به دنیا آمد. او یک روحانی شیعهٔ ایرانی است که در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حکم آیت‌الله خمینی به «نمایندگی ولی‌فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد؛ سپس ریاست این سازمان را بر عهده گرفت. این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ بر عهده داشت. او افزون‌بر ادارهٔ «ستاد اقامهٔ نماز» در زمینهٔ تفسیر قرآن فعالیت دارد، درس می‌دهد و کتاب تهیه می‌کند. قرائتی یک دوره اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتاب‌هایی ساده و روان نوشت و سپس تفسیر کامل قرآن کریم را در ۱۰ جلد و تحت‌عنوان «تفسیر نور» منتشر کرد. این کتاب در سال ۱۳۷۶ به‌عنوان «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» شناخته شد. این نویسنده سال‌ها در تلویزیون یا سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی را تحت‌عنوان «درس‌هایی از قرآن» اجرا کرده است. این برنامه‌ها که هر یک به موضوعات ویژه‌ای می‌پردازند، آنچنان مشهور هستند که برخی از مدارس ایران نیز بخش امور تربیتی و پرورشی خود را به این برنامهٔ تلویزیونی پیوند داده و از آن استفاده کرده‌اند. کتاب‌های دیگر محسن قرائتی عبارت‌اند از «دقایقی با قرآن»/ «آشنایی با نماز»/ «۱۱۴ نکته دربارهٔ نماز»/ «پ‍رس‍ش‌ه‍ای م‍ه‍م، پ‍اس‍خ‌ه‍ای ک‍وت‍اه ب‍ا اس‍ت‍ف‍اده از ت‍م‍ث‍ی‍لات»/ «پرسش و پاسخ‌های قرآنی» و... .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان