معرفی و خرید کتاب دیزی دارکر اثر آلیس فینی (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیزی دارکر اثر آلیس فینی

کتاب دیزی دارکر

نویسنده:آلیس فینی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیزی دارکر

کتاب دیزی دارکر داستانی جنایی و رمزآلود از آلیس فینی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. داستان درباره اعضای خانواده دیزی است که دور هم جمع شده‌اند اما خبر ندارند که قاتلی هم میانشان است. قاتلی که به‌سرعت مشغول گرفتن جان قربانیانش است.

نشر کتاب مجازی این رمان را با ترجمه سونیا سینگ منتشر کرده است.

درباره کتاب دیزی دارکر اثر آلیس فینی

رمان دیزی دارکر (Daisy Darker) در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. آلیس فینی، نویسنده پرفروش داستان‌های جنایی و خالق کتاب‌هایی مانند کتاب سنگ کاغذ قیچی و همیشه یک نفر دروغ می‌گوید، دوباره با داستانی عجیب، مرموز و پر از معماهای ناشناخته بازگشته است تا دوباره مخاطبانش را شگفت‌زده کند. این‌بار قتل‌های سریالی قرار است در یک جزیره و در یک جشن تولد رخ بدهد و یک گردهمایی خانوادگی را به یک تراژدی تلخ تبدیل کند.

دیزی دارکر بسیار خوشحال است. تمام اعضای خانواده او قرار است بعد از مدت طولانی دور بودن از یکدیگر دوباره دور هم جمع شوند و تولد مادربزرگ هشتادساله‌شان را جشن بگیرند. آن‌ها، به خاطر رازهایی که در سینه‌هایشان داشتند، مدت‌ها بود از چنین دورهمی‌هایی فرار می‌کردند اما مناسبت مهمی مانند تولد مادربزرگ هشتادساله را نمی‌توان نادیده گرفت؛ زنی که نویسنده است، برای کودکان کتاب می‌نویسد، سال‌ها پیش کتابی به نام راز کوچک دیزی دارکر نوشته است و ثروت زیادی هم دارد.

همه برای جشن گرفتن به خانه قدیمی مادربزرگ در یک جزیره می‌روند و حضورشان در این جزیره، آغاز سلسله اتفاقاتی است که قرار است رخ بدهد. خانه‌ که به سبک ویکتوریایی با برجک‌های گوتیک ساخته شده است، در جزیره کورنیش قرار دارد. جزیره که هربار گرفتار جزرومد دریایی می‌شود، ارتباطش را با باقی جهان از دست می‌دهد.

مادربزرگ عجیب و غریب خانواده، وقتی همه مهمان‌ها سر می‌رسند از راز این تولد پرده‌برداری می‌کند: او همه را دور هم جمع کرده است تا وصیت‌نامه‌اش را بخواند. اما وقتی نیمه شب آغاز می‌شود، مهمان‌ها بدن بیجان مادربزرگ را می‌بینند. عجیب‌تر از آن، متنی است که با گچ روی کاشی‌های آشپزخانه نوشته شده است: خانواده دیزی دارکر، سال‌های زیادی را با دروغگویی زندگی کرده‌اند. حالا قرار است پیش از مرگشان، درس‌هایی بیاموزند.

یک ساعت بعد از مرگ مادربزرگ، نفر بعدی به قتل می‌رسد. گذرگاه دریایی به زیر آب رفته و اعضای خانواده دارکر، در جزیره، با قاتلی که قصد جان تک تکشان را دارد، گیر افتاده‌اند. حالا ذهن همه‌شان درگیر یک سوال است: چطور می‌توانند خودشان را از این مخمصه نجات دهند؟

دیزی دارکر، نوه محبوب مادربزرگ، راوی این داستان معمایی، رازآلود و هیجان‌انگیز است. دیزی با مشکل قلبی مادرزادی به دنیا آمد؛ مشکلی که حسابی او را اذیت کرد و تا پیش از سیزده‌سالگی، چندباری او را به کام مرگ فرستاد!

خواندن رمان دیزی دارکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های جنایی علاقه دارید، خواندن کتاب دیزی دارکر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی نیز انتخاب مناسبی است.

چرا باید کتاب دیزی دارکر با ترجمه سونیا سینگ را بخوانیم؟

رمان دیزی دارکر، داستانی جنایی، با معماهایی جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌تواند ذهن شما را حسابی به خودش درگیر کند. سروکله زدن با گره‌های داستانی و تلاش برای پیدا کردن رازهایی که هرکدام از اعضای خانواده دارکر با خودشان دارند، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. از طرف دیگر، آلیس فینی با چرخش‌های داستانی و پایان‌بندی فوق‌العاده، کاری می‌کند که در تمام مدت خواندن داستان، در دنیای هیجان و تعلیق غرق شوید!

درباره آلیس فینی

آلیس فینی (Alice Feeney) نویسنده بریتانیایی رمان‌های جنایی و دلهره‌آور است. او پیش از اینکه به نویسنده‌ای تمام‌وقت تبدیل شود، به‌عنوان تهیه‌کننده و خبرنگار برای بی‌بی‌سی کار می‌کرد. او تهیه‌کننده برنامه اخبار ساعت یک بود و ۱۵ سال با بی‌بی‌سی همکاری کرد.

آلیس فینی اولین رمانش را به نام من گاهی دروغ می‌گویم (Sometimes I Lie) در سال ۲۰۱۸ و در سی‌سالگی منتشر کرد؛ رمانی که در وقت اضافه‌اش نوشته شده بود، بخت و اقبال بلندی داشت. کمپانی فاکس، حق ساخت یک سریال تلویزیونی را از او خرید و الن دجنرس، جف کلیمن و رابین سویکورد به‌عنوان تهیه‌کننده در ساخت این سریال تلویزیونی مشارکت داشتند.

در همان سالی که آلیس فینی مشغول کار بر روی اولین کتابش بود، یک دوره‌ آموزشی نوشتن در انتشارات فابر را نیز گذراند. از او کتاب‌های دیگری مانند کتاب من می‌دانم تو کی هستی (I Know Who You Are)، همیشه یک نفر دروغ می‌گوید (His & Hers)، سنگ کاغذ قیچی (Rock Paper Scissors) و دیزی دارکر (Daisy Darker) نیز به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

جسیکا چستین، هنرپیشه و تهیه کننده آمریکایی حق ساخت یک سریال تلویزیونی از روی کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید را خریده است. سوزان مک‌کی با همکاری کمپانی نتفلیکس در حال تهیه یک مینی‌سریال از روی کتاب سنگ کاغذ قیچی است.

موضوع کتاب دیزی دارکر چیست

موضوع کتاب دیزی دارکر هم قتل است و هم رازهای خانوادگی. مادربزرگی که می‌داند در آستانه مردن است، همه را دورهم جمع می‌کند تا وصیت‌نامه‌اش را بخواند. اما در پس این مهمانی، چیز دیگری نهفته است. او می‌خواهد به اعضای خانواده‌اش، درسی فراموش‌نشدنی بدهد!

ژانر کتاب دیزی دارکر چیست؟

کتاب دیزی دارکر داستانی در ژانر جنایی، دلهره‌آور و تریلر است. ژانر تریلر (Thriller) شباهت و نزدیکی بسیاری با ژانر ترسناک دارد. در تمام مدتی که مشغول خواندن کتاب یا حتی تماشای فیلمی در این سبک هستید، می‌توانید هیجان را تجربه کنید. نویسنده با طرح سوال‌های بسیار و ایجاد فضایی مرموز و تاریک، مخاطب را در فضایی میان آسمان و زمین نگه می‌دارد و احساساتی مانند انتظار، غافلگیری و اضطراب را به خواننده منتقل می‌کند.

دیزی دارکر برای کدام رده سنی مناسب است؟

کتاب دیزی دارکر، یک رمان بزرگسال است؛ البته برای کتاب‌های خوب نمی‌توان یک گروه سنی مشخص کرد. اگر نوجوان هستید ولی به رمان‌های جنایی علاقه دارید و از حل کردن معماها و باز کردن گره‌ها لذت می‌برید، این کتاب همان چیزی است که باید بخوانید.

معرفی شخصیت‌های کتاب

دیزی دارکر، راوی داستان، نوه محبوب مادربزرگش است که مشکل قلبی دارد؛ مشکلی که باعث شد بارها جانش را تقریبا از دست بدهد و با احیا به زندگی بازگردد. به همین دلیل هم زندگی او در دوران کودکی، مانند دیگران نبود. به مدرسه نرفت. در دنیای کتاب‌هایش غرق شد و البته تابستان‌ها را همراه با مادربزرگش، گذراند. او داستان را با توصیف وضعیت خودش آغاز می‌کند: من با قلب شکسته به دنیا آمده‌ام...

بئاتریس دارکر، همان مادربزرگی که در داستان به قتل می‌رسد، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان است. او زنی با شخصیتی عجیب و غریب است. همیشه لباس‌هایی با رنگ صورتی و بنفش می‌پوشد و به فال و طالع‌بینی باور دارد.

فرانک: آهنگسازی خودخواه که همسر و فرزندانش را ترک می‌کند و تمام تاریخ‌ها و مناسبت‌ها مثل تولد بچه‌هایش را فراموش می‌کند.

نانسی: بازیگری خودشیفته که همسرش را در دام ازدواج انداخته است و تنها به او فکر می‌کند چون به‌نظرش مردی جذاب است.

رز: دختر بزرگ خانواده که مراقبت و ارتباط با حیوانات را بیشتر از آدم‌ها دوست دارد.

لیلی: دختر وسطی خانواده که خونسرد و بداخلاق است و با تریکسی، دختر پانزده‌ساله‌ و باهوشش رفتار بدی دارد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره دیزی دارکر

هارلن کوبن (Harlan Coben)، نویسنده آمریکایی در برنامه‌ی تودی شو (The TODAY Show) کتاب دیزی دارکر را اثری با چرخش‌ها و رازهای پنهان عالی توصیف کرد و تاکید کرد که آلیس فینی از آن دست نویسنده‌هایی است که باید کارهایش را مرتب چک کنید.

بخش نقد کتاب نیویورک تایمز، درباره این کتاب اینطور نوشته است. کتابی که در ژانری جذاب و سرگرم‌‌کننده نوشته شده است. علاوه‌بر این، خوانندگان کتاب باید خودشان را برای این آماده کنند که زمانی که در داستان غرق شدند، منتظر یک چرخش جذاب و تغییر سیر داستان باشند.

لیزا جول (Lisa Jewell)، نویسنده کتاب پرفروش ساکنین طبقه بالا، کتاب دیزی دارکر را کتابی هوشمندانه، قانع‌ کننده و گیج کننده و البته جذاب می‌داند.

تیلور جنکینز رید (Taylor Jenkins Reid)، نویسنده کتاب پرفروش هفت همسر اویلین هوگو، درباره تجربه خودش از خواندن این کتاب اینطور نوشته است: این کتاب را خیلی دوست داشتم و تمام مدتی که مشغول خواندنش بودم، [از شدت هیجان] روی لبه صندلی‌ام نشسته بودم.

آر.ال. استاین (R.L. Stine)، نویسنده کتاب‌های ترسناک برای نوجوانان می‌گوید در این کتاب رازهای خیلی بدی نهفته است. من یکی از طرف‌داران آلیس فینی بودم اما فکر می‌کنم با نوشتن این فستیوال قتل، او در کار خودش حسابی پیشرفت کرده است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

نسخهٔ الکترونیکی این کتاب هنوز به طاقچه نیامده.