دانلود و خرید کتاب ورزش مغز نسیم متین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش مغز اثر نسیم متین

کتاب ورزش مغز

نویسنده:نسیم متین
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورزش مغز

کتاب ورزش مغز نوشتهٔ نسیم متین است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ورزش مغز

مغز پیچیده‌ترین عضو بدن است که همیشه حتی در هنگام خواب فعال است! عملکردهای متعدد بدن را تنظیم می‌کند، اطلاعات حسی دریافتی را تفسیر و احساسات ما را پردازش می‌کند. همچنین جایگاه حافظه، هوش و خلاقیت است.

ما می‌دانیم که با افزایش سن و وقتی می‌خواهیم خطر ابتلا به بیماری‌ها و سایر مسائل بهداشتی مرتبط با افزایش سن را کاهش دهیم انجام ورزش منظم بدنی اهمیت و جایگاه خاصی دارد. به عنوان مثال تمرینات قدرتی می‌تواند به عضله‌سازی و کاهش خطر پوکی استخوان در سنین بالا کمک کنند یا تمرینات تعادلی و ورزش‌های کششی می‌توانند به حفظ دامنه حرکتی کمک کنند.

اگرچه مغز هر روز تعداد زیادی از این تمرینات را مدیریت می‌کند که مطمئنا ممکن است به تقویت عملکرد مغز کمک کنند، ما باید از مغز در برابر انحطاط مربوط به سن محافظت و از زوال ذهنی جلوگیری کنیم تا حافظه، تمرکز یا عملکرد روزانه مغز را بهبود دهیم.

چگونه؟

پاسخ: با ورزش مغز.

اما چه چیزی یک فعالیت را به ورزش مغز تبدیل می‌کند؟

بسیاری از ما زندگی خود را با یک سری روتین‌های ثابت با دلایل خوب زیادی برای این امر می‌گذرانیم.

اما روتین‌ها تصمیم‌گیری لحظه‌ای مغز را محدود می‌کنند! اگرچه آنها به ما اجازه می‌دهند تا برای کارهای پیچیده‌ای مانند رانندگی ماشین یا استفاده از وسایل مختلف، زندگی راحت‌تری داشته باشیم، اما همه آنها با تلاش ذهنی کمتری همراه هستند! چون روتین‌ها توسط ضمیر ناخودآگاه ما اجرا می‌شوند، به انرژی ذهنی کمی نیاز دارند و در نتیجه تحریک کمی برای مغزی فراهم می‌کنند.

شما به طرز رانندگی یا دوچرخه‌سواری فکر نمی‌کنید، حرکتی است که هماهنگی چشم و عضلات شما آنچنان در مغز شما روتین شده‌اند که عملا تحریک مغزی کمی تلقی می‌شوند. همان طور که عضلات بدن ما در اثر کمبود فعالیت بدنی نرم و بی حال می‌شود، مغز ما هم در اثر عدم تحریک کند و کندتر می‌شود. تغییر روتین‌های روزانه ما کلیدی برای داشتن ذهنی سالم‌تر و تیزتری است و منجر به بهبود حافظه، عملکرد شناختی یا خلاقیت می‌شود.

متخصصین معتقدند، برای اینکه یک فعالیت مغز شما را به اندازه کافی برای تمرین تلقی شدن آن تحریک کند، باید دو معیار داشته باشد:

فعالیت باید هم بدیع و هم پیچیده باشد تا مغز ما بیاموزد که برای تفکر هوشمندانه‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر باشد.

صرف نظر از اینکه در چه سنی هستید، تمرکز بر سلامت مغز یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود تمرکز، جافظه و جابکی ذهنی خود انجام دهید.

می‌توانید با اهمیت دادن به خودتان و دوست داشتن خودتان، فعالیت‌هایی انجام دهید که نیاز به هماهنگی دست و چشم شما دارند و روتین‌های روزانه مغز خود را تغییر داده و به چالش بکشید. مثل شروع یک سرگرمی جدید که شامل مهارت‌های حرکتی خاصی است، مانند بافندگی، طراحی، نقاشی یا درست کردن یک پازل.

بافندگی؟ نقاشی؟ پازل؟ ... همه برای انجام دادن یا صرف وقت برای آنها خیلی خنده‌دار به نظر می‌رسند! و حتما با خود می‌گویید: چگونه می‌توان هر یکی از این فعالیت‌ها را بدیع و پیچیده در نظر گرفت؟

خواندن کتاب ورزش مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان