دانلود و خرید کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران علی اصغر قلیچ خان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران اثر علی اصغر قلیچ خان

کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران

کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری‌های ایران نوشتۀ علی‌اصغر قلیچ خان در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. این کتاب ضمن بررسی وظایف فرمانداری‌ها و قسمت‌های مختلف آن، به‌طور ویژه بخش بازرسی این نهاد را واکاوی می‌کند و به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا وجود بخش بازرسی در فرمانداری‌ها به کارایی بهتر و انجام درست‌تر وظایف منجر می‌شود یا نه؟

بخشی از کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران

نظم و برنامه‌ریزی از عوامل مهم موفقیت یک مدیر است. این موضوع با بازرسی و پیگیری است که میسر خواهد شد. یکی از مؤسسات فعال در این زمینه که می‌تواند مؤثر باشد ادارات بازرسی هستند. این موضوع باعث افزایش بازدهی اداره‌ها می‌شود. نقش فرمانداری‌ها به‌عنوان جزئی از سیستم یکپارچۀ مدیریت کشوری قابل توجه است. قسمت بازرسی این نهاد، کمک درخورد توجهی به روند بازرسی می‌کند و بازدهی کار را چه در بخش وظایف و چه در بخش نظارت افزایش می‌دهد. 

یکی از وظایف فرمانداری اجرای سیاست عمومی دولت در داخل شهرستان‌ها است. بر همین مبنا، کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری‌های ایران درصدد است ضمن بررسی تشکیلات فرمانداری از لحاظ تاریخی و وظایف محوله، قوانین و مقرارات بازرسی را با توجه به رسالت ایجاد فرمانداری‌ها در کشور تبیین کند. فرمانداری زیرمجموعۀ استدانداری و آن هم زیرمجموعۀ نهادهای بالاتر است. در کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری‌های ایران سعی شده تا جزءبه‌جزء این مجموعه بررسی شود. طی این بررسی، موضوع بازرسی نیز به‌طور ویژه تحلیل شده است. کتاب در پی آن است تا ضمن این بررسی و تحلیل به این پرسش نیز پاسخ دهد که آیا بازرسی در فرمانداری، توانایی لازم را جهت کنترل ادارۀ این مجموعه دارد یا خیر و آیا می‌توان طبق ضوابط با اصلاح و بهبود آن، بهترین کارایی را از آن انتظار داشت یا نه؟ 

آنچه در کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری‌های ایران آمده به این شرح است: جمع‌آوری و تدوین مسائل پراکنده در مورد فرمانداری، قسمت‌ها و وظایف آن؛ تببین جایگاه حقوقی قوانین ادارات بازرسی فرمانداری‌ها و ارائۀ راهکاری مناسب در این زمینه.

خواندن کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قوانین و مقررات بازرسی فرمانداری های ایران

«همیشه یکی از قسمت های مهم نظارتی در هر اداره قسمت بازرسی می باشد. نظارت بر عملکردها (اعم از افراد یا دستگاه‌ ها) هم لازم است و هم مفید. این نظارتها در طول زندگی انسانها بر محیط فعالیت و زندگی آنها حاکم بوده و در ابعاد و اشکالی وسیعتر از طریق دولتها تداوم می یابد. رفتار و گفتار و حرکات و فعالیت های عموم ما توسط افراد و دستگاه های مختلفی در سطح جامعه تحت نظارت است.

این مهم در کشور ما به وسیله دستگاههای مختلفی انجام می گیرد که در سطح قوای سه گانه در حال فعالیت میباشد. دستگاههایی که عهده دار وظیفه مهم " نظارت بر رفتار و عملرکد دستگاه های دولتی" هستند و برای این منظور انجام بررسیها و بازرسیهای متعددی را برنامه ریزی میکنند.

یکی از این دستگاه ها «قسمت بازرسی» در هر سازمان و اداره می باشد که با سازوکار قانونی اقدام به نظارت بر ادارت می نماید. این موضوع تا سطح بخشداری ها در وزارت کشور پیش بینی شده و این امر موجب بازدهی مضاعف ادارات در تمام سطوح این وزارتخانه شده است.

بر همین مبنا در این تحقیق با توجه به پراکندگی و گاها خلاء های موجود در قانون گذاری در حقوق موضوعه ایران، شمن بررسی مسئله فوق به تبیین فوانین و مقرارت بازرسی در پرتو رسالت ایجاد فرمانداری ها در کشور پرداخته می شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۷۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان