دانلود و خرید کتاب حماسه متال گیر (جلد اول) رضا حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه متال گیر (جلد اول) اثر رضا حاتمی

کتاب حماسه متال گیر (جلد اول)

معرفی کتاب حماسه متال گیر (جلد اول)

کتاب حماسه متال گیر (جلد اول) داستانی از هیدنو کوجیما گردآوریِ رضا حاتمی است و انتشارات ایماد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حماسه متال گیر (جلد اول)

کتاب حماسه متال گیر بر اساس یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های ویدئویی در جهان به نام متال گیر ترجمه، گردآوری و به رشتۀ تحریر درآمده است. این بازی با شرح یک داستان کاملاً تخیلی در بستر تاریخ سیاسی معاصر در جهان، اقدامات مخرب و خطرناک اَبَر قدرت‌ها همچون آمریکا را به عرصهٔ نقد می‌کشد. این بازی با دیدگاهی رئال باعث شده تا بازی‌بازها با قهرمان داستان (اسنیک) در مبارزه با فزون‌خواهان جهانی هم‌ذات‌پنداری کرده و خودشان را در فضای بازی غرق کنند و به همین علت در روشنگری مخاطبین خود نسبت به امپریالیسم جهانی تأثیر بسزایی گذاشته است. به طوری که حتی بعد از پایان بازی آنان را درمورد وقایع کنونی دنیا تا مدت‌ها به فکر فرو می‌برد. همین عامل، این بازی را به یکی از پُرطرفدارترین بازی‌های ویدئویی در جهان مبدل ساخته است؛ چراکه بسیاری از آن‌ها فقط خود را نسبت به سرگرم کردن بازی‌بازها، سود تجاری حاصل از فروش بازی، و یا سایر اهداف دیگر متمرکز کرده و روشنگری مخاطبین خود را هدف‌گذاری نکرده‌اند. مضاف بر اینکه، بازی خود دارای چندین و چند خط داستانی پیچیده به همراه خیل گسترده‌ای از شخصیت‌ها و جزئیات بسیار است و بر همین اساس برای دستیابی به مفهوم اصلی داستان که همان برقرای صلح جهانی همراه با عدالت و برابری است، مخاطبین باید تأمل بیشتری را در داستان مدنظر خود قرار دهند.

 با توجه به مطالب ذکر شده بسیاری از جوانان و نوجوانان در کشور ما نیز مخاطب این بازی هستند. اما بسیاری از آنان به دلیل ضعف در زبان‌های خارجی نمی‌توانند به درک درستی از داستان دست یابند و فقط به بازی کردن کورکورانه خود اکتفا می‌کنند که این خود نیز می‌تواند یک نوع آسیب اجتماعی به شمار آید. باید به این نکته نیز اشاره کرد که با تمام مسائل ذکر شده، این داستان همانند سایر داستان‌های در جهان عاری از اشکال نیست، اما در این اثر سعی شده است تا حد ممکن این نکات تصحیح و یا نسبت به فرهنگ جامعه متناسب گردند. ضمن اینکه انتشار این کتاب فقط به منظور آشنایی بیشتر بازی بازهای این بازی با فضا، مفهوم و لذت بازی‌کردن دوبارۀ این بازی به وسیلۀ خوانش و مرور خاطرات حین بازی به رشته تحریر درآمده است.

خواندن کتاب حماسه متال گیر (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران بازی متال گیر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حماسه متال گیر (جلد اول)

«پس از وقایع شبه جزیرهٔ سَن‌ایه رو نیمو، زیرو و آسلات که سرمایهٔ هنگفتی را از طریق میراث فلاسفه به‌دست آورده بودند، سازمان جدیدی را به نام مهین‌پرستان تشکیل می‌دهند و از بیگ‌باس دعوت می‌کنند تا به آن ها بپیوندد. هدف از تشیکل این سازمان عملی کردن آخرین آرزو و خواستهٔ باس بود. بیگ‌باس که بهتر ازهرشخصی باس را می‌شناخت، توسط زیرو انتخاب می‌شود تا به‌عنوان یک نماد و قهرمانِ این سازمان به جهان معرفی شود. هم چنین دو عضو سابق دیگر یگان فاکس یعنی: دکتر کلارک و دونالد اندرسون که در عملیات مارخور، بیگ‌باس را از طریق ارتباط رادیویی همراهی کرده بودند به این سازمان می‌پیوندند. پس از این که اسنیک به آن ها ملحق می‌شود، درحوالی سال ۱۹۷۱ برای نجات ایوا که درطول جنگ ویتنام ناپدید شده بود راهی مأموریتی می‌شود. بیگ‌باس به این موفقیت دست پیدا می‌کند تا ایوا را در شهر هانوی پیدا کرده و وی را نجات دهد. ایوا نیز مدتی بعد وارد این سازمان می‌شود. در نهایت سازمان میهن‌پرستان متشکل از افرادی می‌شود که همگی به‌نوعی درعملیات مارخور حضورداشتند و از اتفاقی که برای باس افتاده بود به خوبی مطلع بودند. آن ها کار خود را شروع می‌کنند و در پشتِ پرده به کنترل و هدایت جهان می‌پردازند.

بعدها زیرو برای بزرگ جلوه دادن شخصیت بیگ‌باس به تدریج درمورد او داستان‌هایی را روایت می‌کند که اندکی از آن ها حقیقت داشت، اما بیشترِ آن ها اغراق‌آمیز و صرفاً دروغ محض بودند. بیگ‌باس به‌خاطر کج‌روی و تمایلات غیرمنطقی زیرو برای به‌دست گرفتن قدرت و یا به اصطلاح شهوت قدرت نسبت به او دچار سوءظن می‌شود. بیگ‌باس از این که زیرو او را به یک بت بدل کرده بود اصلاً احساس خوبی نداشت.

آن ها در رابطه با طرز نگاهشان به خواستهٔ باس نیز دچار اختلاف می‌شوند، زیرو اعتقاد دارد برای اتحاد و جلوگیری از بروز اختلاف جهان، باید توسط یک گروه و ارادهٔ واحد، رهبری شود؛ اما بیگ‌باس براین باور است باس به دنبال جهانی بود که در آن سربازها مانند: یک ابزار، بازیچهٔ دست دولت‌ها قرارنگیرند. اسنیک همین طورعقیده داشت که زیرو چهرهٔ باس را در جهان تخریب کرده است.

تنش‌های بین زیرو و بیگ‌باس ادامه می‌یابد، تا جایی که زیرو به‌خاطر ترس از دست دادن نماد سازمانش؛ یعنی بیگ‌باس پروژهٔ مخفی ای را به همراه دکتر کلارک به نام کودکان وحشتناک با هدف ساخت کلون‌هایی مشابه بیگ‌باس آغاز می‌کند؛ زیرا می‌دانست با از دست دادن بیگ‌باس در پیشبرد اهدافش و هم چنین کنترل نیروهای نظامی دچار مشکل خواهدشد. از آنجایی که بیگ‌باس سال‌ها قبل به‌خاطر آزمایشات هسته‌ای آب‌سنگ حلقوی بیکینی در معرض پرتوهای رادیواکتیو قرار گرفته و عقیم شده بود، زیرو تصمیم می‌گیرد تا کلون‌هایی از سلول‌های پیکری او تولید کند. بنابراین دکتر کلارک مسؤل انجام این کار می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۵۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان