دانلود و خرید کتاب انگیزش و هیجان محمد پارسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگیزش و هیجان اثر محمد پارسا

کتاب انگیزش و هیجان

معرفی کتاب انگیزش و هیجان

«انگیزش و هیجان» نوشته دکتر محمد پارسا(۱۳۹۱-۱۳۰۴)، از مجموعه کتاب‌های آموزشی رشته روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: روان‌شناسان انگیزش را فرآیندهایی می‌دانند که در برانگیختن، جهت دادن و پایایی رفتار نقش آفرین هستند. انگیزش در برابر پرسش‌ها مطرح می‌شود که چرا موجود آدمی بجای آسایش و خواب به‌کار و کوشش می‌پردازد، یا آنکه چرا به یک کار معین این اندازه ادامه می‌دهد و با وجود دشواری‌های فراوان از آن دست نمی‌کشد و به فعالیت‌هایی که برایش هیچ‌گونه مشکلی ندارد روی نمی‌آورد؟ سموئل بال، روان‌شناس معروف آمریکایی، معتقد است که برای توجیه انگیزش باید به پنج مسأله توجه کرد. نخست اینکه در تعریف انگیزش آن را یک سازه‌ی فرضی بشناسیم، بدین‌معنا که چون نمی‌توانیم به‌طور مستقیم انگیزش را مشاهده کنیم یا آن را بسنجیم همه‌ی آنچه را که ملاحظه می‌کنیم رفتار شخص و محیطی است که او در آن فعالیت می‌کند به این جهت انگیزش برای توضیح رفتار امری استنباطی است، نه مشهود. همچنانکه این امر درباره‌ی هوش نیز به‌کار می‌رود، زیرا افراد هوشمند را از رفتار و کردارشان می‌شناسیم و انگیزه آن عاملی است که در درون شخص در دادوستد با محیط او را به نوعی رفتار وا می‌دارد. به‌علاوه انگیزش دارای پیامدهای ادراکی است، زیرا وقتی از انگیزش سخن به میان می‌آید به یک طرح‌واره‌ی ادراکی توجه پیدا می‌کنیم که در صورت مفید و منطقی بودن در فهم و کنترل رفتار به ما یاری می‌دهد و چنانچه لغزش‌پذیر و نارسا باشد به تغییر یا تجدید آن اقدام می‌کنیم.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

عالی بود

Maryam
۱۳۹۷/۰۵/۲۸

چرا میخوام دانلود کنم همش میزنه خطایی در پردازش درخواست شما؟؟؟؟

کاربر 6933721
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

عالی

زینب دهقانی
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

یک مقداری اشتباه در تایپ وجود دارد که سرعت درک مطالب را کاهش میدهد،

s.k
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

چرا اینجوریه میشه یکی راهنمایی کنه

❤❤❤
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

سلام لطفا چاپ جدید کتاب وبزارید

Melika
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

لطفاً کتاب زمینه نوین روان شناسی رو هم بذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
یکی از مهم‌ترین کاربردهای آموزشی کنجکاوی نظریه‌ی برلین است. بنابه یافته‌های این پژوهشگر هرگاه پیش از عرضه و اجرای مطالب درسی از شاگران درباره سرخط و عنوان‌های مهمّ آن‌ها پرسش شود، نه تنها کنجکاوی شاگردان را در رابطه با درس افزایش می‌دهد، بلکه به حفظ و بازیافت آن‌ها نیز در آینده کمک می‌کند.
زینب دهقانی
نوع بشر امروزه در پرتو رشد فکری و عقلی به پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی دست یافته است، به یاری دستاوردهای روان‌شناسان نیز توانسته است با کسب آگاهی‌های بیشتر مهار هیجان‌های خود را در اختیار بگیرد و از آن‌ها به سود خویش بهره جوید.
زینب دهقانی
به عقیده‌ی مک کله‌لند افراد در سطح انگیزه‌های بالا کارشناسان و همکاران دانا و کار دیده را بر دوستان مقدم می‌شمارند و اوضاع و احوالی را می‌پسندند که ضامن پیامد کوشش‌هایشان باشند. در حقیقت افراد شیفته‌ی پیشرفت هدف‌های خود را به دقت تعیین می‌کنند و شقوق مختلف و احتمال کامیابی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. هدف‌هایشان نه مخاطره‌آمیز و نه بسیار آسان هستند که کوشش آنان را به شکست و ناکامی محکوم سازند.
زینب دهقانی
در زمینه ویژگی‌های سرشتی، کینگ (۱۹۶۸) از بررسی‌های خود نتیجه می‌گیرد که کودکان سازگار از کودکان ناسازگار کنجکاوترند؛ شاگردان موفّق و برازنده درسی کنجکاوتر از شاگردان عادی هستند؛ کودکان کنجکاو از کودکان غیرکنجکاو گویاتر و سخن آراترند و دارای رفتار و کرداری خونگرم و مؤدبانه‌ترند.
زینب دهقانی
وقتی به کودک یاری می‌دهیم تا پاسخ درست خود را دریافت دارد باید او را در اظهارنظر و بیان اندیشه‌اش آزاد گذاشت.
زینب دهقانی
ورزش نکردن برای شخص سنگین وزن دورفاسدی را به‌وجود می‌آورد. فربهی ورزش بدنی را ناراحت کننده و دشوارتر می‌سازد و نداشتن فعالیت به سوخت‌وساز کمتری می‌انجامد. بنابراین، ورزش در کم کردن وزن بسیار مؤثر است، نه به واسطه‌ی آنکه مواد کالری‌زا را می‌سوزاند، بلکه بیشتر به سبب آن است که عملکرد سوخت‌وساز طبیعی را تنظیم می‌کند
زینب دهقانی

حجم

۹۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۹۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۳۵۰
تومان