دانلود و خرید کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی لیلا نظری ترجمه فرزانه یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی اثر لیلا نظری

کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی

نویسنده:لیلا نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی

کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی نوشتهٔ لیلا نظری و ترجمهٔ فرزانه یوسفی و ویراستهٔ زهرا ابراهیمی مقدم است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی

نویسنده در این کتاب سعی دارد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین مفهوم سخن بگوید و آن چیزی نیست جز ادراک «عشق».

درباره‌ٔ نامحدود بودن عشق صحبت می‌کند. عشق به خود و عشق به محیط بیرونی و اینکه به عشق ورزیدن و شناخت خود بپردازیم و اشاعه‌دهندهٔ این عشق و شناخت به محیط پیرامون خود باشیم.

این مطلب کلیدی و مهم راهگشای زندگی حال و آیندهٔ کودکانمان است. این کتاب اشاره‌ای نیز به طریقهٔ قرارگرفتن در موقعیت ذهن‌آگاهی و مدیتیشن برای کودک خردسال دارد.

برخی از مزیت‌های محسوسی که در نتیجهٔ آغاز مدیتیشن در کودکی می‌توان به آنها اشاره کرد افزایش تمرکز و ارتقای توانایی در مقابله با عوامل تنش‌زای زندگی، میزان بالای شفقت، مهارت‌های کنترل احساسات و قابلیت حصول کامل شادی است.

تلاطم و هیاهوی دنیای ما روز به روز در حال افزایش است و این امر موجب ایجاد چالش‌هایی برای والدین می‌شود اما ما می‌توانیم کودکان خود را تشویق کنیم تا کمی مکث کرده و احساسات خود را شناسایی کنند.

هوش احساسی که در زمان آرامش و درک احساسمان به وجود می‌آید، می‌تواند مزیت‌های مادام‌العمری در روابط بین فردی، محیط کار و فراتر از آن برای ما به ارمغان بیاورد.

این کتاب فراخوانی است به کودکانمان برای توجه، سکوت، پیدا کردن عشق در خود، عشق به خود و اطرافیان و طبیعت زیبا که خانه و مأمن و مأوای همهٔ انسان‌هاست. دنیای کودکان شاد، همراه با رنگ و بازی است. آنها از همان ابتدای زندگی به دنبال تجربه هستند. آنها دارای روح پاک و خلاق بوده و در لحظه زندگی می‌کنند.

ابتدا کودک از طریق حواس پنجگانه نسبت به خود و محیط اطرافش شناخت پیدا کرده، بنابراین با خود جسمانی‌اش آشنا می‌شود و در مراحل بعد خود را شناخته و با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند. او می‌تواند تجربیاتی از قبیل ارتباطات صمیمانه، امنیت عاطفی، درک واقع‌بینانه‌ای از خود، شناخت مهارت‌ها، اهداف و وظایفش را در زندگی لمس کند.

با توجه به تمام موارد مربوط به این دوره از زندگی کودک می‌توان گفت که زیربنای زندگی یک فرد از سنین ابتدایی کودکی آغاز و تا پایان دبستان ساخته می‌شود. درنتیجه این دوران بیش از آنچه تصور می‌رود مهم است.

اگر کودکی در این دوران خود را آنگونه که هست و نه آنطور که دیگران می‌پندارند، بشناسد و درک کند و به خودباوری و اعتماد برسد، از کودک درون خود آگاه باشد و نیازهای خود را شناخته وآن را مدیریت کند می‌تواند در آینده برای زندگی‌اش درست و بهتر تصمیم‌گیری کرده و همواره راه درست را پیدا کند.

امروزه مدیتیشن، یوگا و سایر روش‌ها و تکنیک‌های ذهن‌آگاهی بیش از هر زمان دیگری محبوب و مفید هستند. مطالعات نشان داده است که آموزش شیوه‌های ذهن‌آگاهی به کودکان می‌تواند توجه دانش‌آموزان، احترام به همکلاسی‌ها، کنترل خود و شفقت را در آنها افزایش دهد و استرس، رفتارهای بیش فعالی، علائم اختلال کم‌توجهی و افسردگی را کاهش دهد.

آموزش مدیتیشن به کودکان به منظور کمک به آنها در دفع افکار و رفتارهای منفی، ایجاد اعتماد به نفس و تمرکز در آنها و داشتن رفتار محترمانه و قدردانی در آنها با خود و دیگران، هدیه‌ای است که تا آخر عمر خواهند داشت.

تعامل با کودک در مورد احساساتش بسیار ارزشمند است. در میان گذاشتن اینکه شما راجع به اینکه او چگونه احساس می‌کند و چگونه فکر می‌کند و به چه می‌اندیشد، به کودکان می‌آموزد که آنها برای شما اهمیت ارزیابی منطقی و تفسیر احساساتشان را دارند.

اهمیت گفت‌وگو با کودک در مورد «چرایی پشت هر چیز» از جمله احساسات بسیار مهم است و پذیرفتن احساسات و نه سرکوب آنها و آموزش این مقوله به کودک کار بسیار ارزشمندی است.

در این کتاب به چگونگی ارتباط کودکان با طبیعت الگوپذیری و دوست‌داشتن طبیعت اشاره شده است. طبیعت منبع الهام و اکتشاف کودکان است.

اینکه زمین و مادر طبیعت را موجودی زنده بدانیم، با طبیعت در تعامل دوستانه باشیم و کودکان خود را نیز در این مسیر هدایت و تشویق کنیم مسلما باعث سلامت جسم و روان ما و زندگی با کیفیت‌تر فرزندانمان بر روی این کرهٔ خاکی خواهد بود.

بازی با خاک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌شود. کاوش در خارج از خانه به کودکان این آزادی را می‌دهد که کنجکاوی خود را انجام دهند و مهارت‌های حل مسئله را یاد بگیرند.

انجام فعالیت‌های عملی مانند باغبانی به ذهن کودکان این فرصت را می‌دهد تا مفاهیمی دربارهٔ علم، مسئولیت، حفاظت و تغذیه را کشف کنند. بدین گونه می‌توانیم شاهد رشد حسی و پیشرفت خلاقیت در آنها باشیم.

احترام به محیط زیست اطرافمان در واقع احترام به خود و یکپارچگی جهان هستی است.

مولانا عارف برجستهٔ ایرانی نیز یکپارچگی انسان و طبیعت را بدیهی می‌دانست. او تمام عناصر طبیعت را تجلی خداوند، زنده و دارای روح می‌نامید. مثنوی معنوی اثر فوق‌العاده‌ٔ مولانا، رویکرد او در خصوص این یکپارچگی را آشکار می‌سازد.

بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست

در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی

خواندن کتاب داستان هایی از نیلوفر آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۶۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۵۰۰
تومان