دانلود و خرید کتاب تفسیر و ضد تفسیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر و ضد تفسیر اثر امیر نصری

کتاب تفسیر و ضد تفسیر

گردآورنده:امیر نصری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تفسیر و ضد تفسیر

کتاب تفسیر و ضد تفسیر حاصل کوشش امیر نصری (عضو هیئت‌علمى دانشگاه علامه طباطبایى) است. انتشارات پژوهشکده هنر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مقاله‌هایی درمورد فلسفهٔ هنر معاصر است.

درباره کتاب تفسیر و ضد تفسیر

پژوهشکدهٔ هنر در راستاى برآورده‌ساختن نیازهاى هنرى جامعه، کتاب تفسیر و ضد تفسیر را در اختیار علاقه‌مندان حوزهٔ پژوهش و هنر قرار داده است. این کتاب از چند مقاله پیرامون فلسفهٔ هنر معاصر تشکیل شده است. توجه همهٔ این مقالات به مباحث نظریهٔ هنر و فلسفهٔ هنر معاصر است. هر مقاله را یکی از پژوهشگران این حوزه به رشتهٔ تحریر در آورده است. عنوان بعضی از این مقاله‌ها عبارت است از «تثلیث جسم، تصویر و رسانه»، «هایدگر و پدیدارشناسى هرمنوتیکى هنر»، «طبیعت بى‌جان به‌مثابهٔ ابژه‌اى شخصى»، «پیکاسو، مسئلهٔ تصویر و زمان»، «لیندا ناکلین و نقد مفهوم سبک هنرى متمایز زنانه» و «آلن بدیو و انکار جایگاه تفسیر در نسبت میان فلسفه و هنر». این کتاب نتیجهٔ تلاش گروه نقد هنرى پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر است. این تلاش با هدف معرفى گرایش‌هاى مختلف در زمینهٔ نقد و نظریه‌پردازى هنر انجام شده است.

خواندن کتاب تفسیر و ضد تفسیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران فلسفهٔ هنر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر و ضد تفسیر

«از دیدگاه بلتینگ جان‌بخشى همان توانایى ذاتى جسم انسان براى کشف حیات در تصاویر بى‌جان است. ما درصدد حیات بخشیدن به تصاویر هستیم. البته باید توجه داشت که فرایند حیات‌بخشى تصاویر در ادوار مختلف صورت‌هاى تازه‌اى به خود مى‌گیرد و طریقى است که تصاویر به‌واسطه آنها از قدرت یک مخلوق زنده برخوردار مى شوند. نمونه‌هایى از آن را مى‌توان در مناسک تقدس و تبرک تصاویر از جانب کاهنان ملاحظه کرد. در این مناسک مصنوعات دست‌ساز از جنس سنگ و چوب از مرتبۀ یک شىء صرف به مرتبه تصویر انتقال مى‌یافتند. بعدها در تفکر مسیحى نیز به برخى تصاویر، قدرت شفابخشى یا مجازات منتسب شد که همین امر نشانگر حیاتمندى این تصاویر بود. چنین تصاویرى از حیاتى پنهان برخوردار بودند و به آنها اجازه مى‌داد تا از مرزهاى خود در مقام یک تصویر فراتر روند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان