دانلود و خرید کتاب ره توشه قرب الی الله امیر امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ره توشه قرب الی الله اثر امیر امینی

کتاب ره توشه قرب الی الله

نویسنده:امیر امینی
انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ره توشه قرب الی الله

کتاب ره توشه قرب الی الله نوشتهٔ امیر امینی است و کلید پژوه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ره توشه قرب الی الله

توی زندگی هیچ آدمی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، این را از به یاد آوری گذشته هر آدمی می‌شود، فهمید. همه ما روزهایی داشتیم سخت و غمبار، که اصلاً فکر نمی‌کردیم تمام شود، ولی تمام شد و یا روزهایی داشتیم پر از شادی و سرورکه فکر نمی‌کردیم تکرار بشه ولی باز تکرار شد. و اما با رفتن هرکدوم از اینها متوجه شدم، که نه خوبی و نه بدی تمام شدنی نیستند. با رفتن هرکدام از این حالات، فهمیدیم که گاهی برای چیزایی گریه و ناراحتی و بی‌تابی کردیم، که حتی ارزش اخم کردن هم نداشت. برای چیزهایی خندیدیم و شادمانی کردیم، که نه تنها ارزش نداشت بلکه می‌بایستی گریه می‌کردم. یک وقت‌هایی گذشت کردیم و یک وقت‌هایی گذر...

اما باید باورکنیم نه خنده ماندنی است و نه غم همیشگی، پس طوری بخند، طوری گریه کن که بعد‌ها ‌افسوس نخوری چنان عشق بورز که حتی نفرت حسرت بخورد برای عشق ورزیدنت.

طوری زندگی کن، که حتی مرگ از تماشای زندگیت سیر نشود. یادت باشد این زندگی نیست که می‌گذرد، بلکه این ما هستیم که رهگذریم. پس با طلوع و غروب خورشید، تو عوض نشو، زیرا برای هدفی بزرگ آفریده شده‌ای.

مهربان باش، محبت کن. چون جاده زندگی، و راه رسیدن به مبدأ آفرینش سر راست نیست. همواره در زندگی آدمی پیچ‌هایی وجود دارد، بنام سختی، غم، و دور برگردانی و جود دارد، بنام سردرگمی و تحیر و دوراهی‌هایی بنام حق و باطل و سرعت‌گیرهایی بنام توبه، و چراغ قرمزهایی بنام حرام و چراغ احتیاط‌هایی بنام مستحب، چراغ زردهایی بنام مکروه، چراغ سبزهایی وجود دارد، بنام واجب و تابلو راهنمایی از جنس نور، بنام انبیاء و اولیاء (صلوات الله علیهما).

خوب بودن زیاد سخت نیست، کافی است مهربان باشی، با همه، حتی خودت. می‌پرسی چگونه؟ کافی است زبانت نیش نداشته باشد و برای همه خیر بخواهی.

مهم نیست آدم‌ها چگونه‌اند مهم نیست جوابت را می‌دهند یا نه، تو سلام کن، تو به زیبایی بیندیش تو اشرف الخلایق و مسجود ملائکه‌ای.

یادت باشد تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به تاراج می‌برد اندیشه‌های نفسانی و شیطانی‌ است. زندگی تعداد نفس‌هایی که می‌کشی نیست، زندگی تعداد لحظه‌هایی است که نفس توی سینه‌ات حبس می‌شود، برای تفکر به مبدأ هستی هرچه قدر هم گذشته ما آلوده بود با خدا رفاقت آغاز کنیم، خدا با آغوش گشوده منتظر ماست. بنابراین ما بنا داریم راه‌های دوستی واقعی با خدا را با هم در این کتاب مرور کنیم.

خواندن کتاب ره توشه قرب الی الله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران متن‌های عرفانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ره توشه قرب الی الله

«توصیه‌های عرفانی و ذکرهایی که علمای وارسته برای تثبیت ایمان دردل وثابت قدم ماندن در دین توصیه کرده‌اند.

۱. آیت الله بهجت (رضوان الله)توصیه فرمودند: چنانچه ابتدای صراط که به روی جهنم است همین دنیا باشد(که چنین است) با کمترین غفلت، ولو یک آن و یک لحظه از آن می‌افتیم و اگر افتادیم ممکن است تا آخر برویم، لذا باید برای تثبیت ایمان و دین و بودن برصراط مستقیم، این دعا را همه، در زمان غیبت بخوانیم: "یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک" ای خدا، ای رحمت گستر، ای زیر و کننده دل‌ها، قلب مرا بر دینت استوار و ثابت بدار وقت خواندن این دعا همین روزهاست. اگر امروز این دعا را نخوانیم پس کی خواهیم خواند؟

۲. باز از آیت الله بهجت (قدس سره) ذکری خواستند، ایشان فرمودند: ذکری یادتان بدهم که از جواهرهای همه کوه‌های دنیا و مرواریدهای دریا قیمتی‌تر باشد؟ گفتند بله، فرمودند استغفار... استغفار... استغفار! فرمودند، اگر بدانید در این استغفار چه گنج‌هایی نهفته؛ روح را سیقل می‌دهد، راه‌ها را باز میکند و حاجت‌ها پذیرفته می‌شود.

۳. و برای حفظ سلامتی توصیه کردند این دعا را هر صبح و شام بخوانید: اللهم صل علی مهمد وال محمد اللهم فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید (سه مرتبه) خدایا مرا درزره نگهدارنده و قوی خود"که هرکس را بخواهی در آن قرار میدهی" قرار بده. اللهم صل علی محمد وال محمد. و بعد این دعا را در حق همه اهل ایمان بخوانید.

۴. همانطورکه خود خداوند فرمود: هدف از خلقت انسان رسیدن به قرب الهی است. و این هدف جز با تزکیه و تهذیب نفس بدست نمی‌آید. خداوند در فرازهای اول سوره مبارکه شمس به تبیین اهمیت و ضرورت تهذیب نفس پرداخته و بعد از سوگندهای پی درپی و تأکیدهای فراوان میفرماید قد افلح من زکّيها و قد خاب من دسيها به تحقیق کسی که نفس را پاک کند، رستگار می‌شود و کسی که آن را تباه کند، بی‌بهره شود.

میدانیم هرچه سوگند‌های ‌قرآن درباره موضوع ییشتر و محکمتر باشد. دلیل بر اهمیت و سرنوشت‌ساز بودن آن است. بنابراین تهذیب نفس جایگاه بسیار والایی در زندگی انسان دارد. از سوی دیگر تزکیه بدون داشتن استاد و برنامه و دستورالعمل مشخص، امکان پذیر نیست. داشتن یک استاد، و برنامه و دستورالعمل‌های مطمئن و پیروی از آن یک ضرورت است.

۵. امام خمینی (قدس سره) می‌فرمایند: مواظب باشید مبادا ۵۰ سال با عرق جبین در حوزه‌ها، جهنم کسب ننمایید، و به فکر باشید در زمینه تهذیب نفس و اصلاح اخلاق برای خود استاد معین کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان