دانلود و خرید کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه ندا اخوان‌ اقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه اثر ندا اخوان‌ اقدم

کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه

کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه نوشتهٔ ندا اخوان‌ اقدم است. انتشارات پژوهشکده هنر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه

کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه از ۲ بخش تشکیل شده است. بخش اول به «تعریف نماد»،‌ «تاریخچهٔ نمادپردازی»، ‌«نمادگرایی»،‌ «مفهوم نماد از دیدگاه نشانه‌شناسی»،‌ «نماد و روان‌شناسی»،‌ «تفسیر نماد»،‌ «نمادپردازی و دین» و «نماد پردازی و هنر» پرداخته است. در بخش دوم که هنر ساسانی نام دارد، از «فلزکاری»، «ظروف با نقش شکار»،‌ «ظروف با نقش حیوانات و پرندگان» و «ظروف با نقوش مراسم آئینی و درباری» سخن گفته شده است. نویسنده در ابتدای کتاب اشاره کرده است که هنر فلزکاری در دورهٔ ساسانی، اهمیت ویژه‌ای داشته و آثار برجسته‌ای از آن دوره بر جای مانده است. بررسی این ظروف (آن هم از دیدگاه نمادشناسانه)، در زمرهٔ شمایل‌نگاری قرار گرفته است؛‌ مطالعه‌ای که ما را به معنایی فراتر از توصیفات صرف آنچه بر روی این ظروف می‌بینیم رهنمون می‌سازد. در مقدمهٔ کتاب حاضر، به لزوم توجه به پژوهش‌های علمی در حوزهٔ فرهنگ و هنر اشاره شده و دستاوردهای مطالعات نظری و عملی در این حوزه‌ها به‌عنوان نیازهای اساسی حیات فرهنگی ایران مطرح شده است؛ در این مقدمه همچنین برای گسترش زمینه‌های مطالعات و پژوهش‌های بنیادین، توسعه‌ای و کاربردی در حوزهٔ هنر،‌ ‌از اساتید و پژوهشگران دعوت شده است تا به نشر آثار و منابع تخصصی در حوزهٔ هنر بپردازند.

خواندن کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ ایران باستان و ظروف فلزی دورهٔ ساسانیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی ظروف فلزی ساسانی از دیدگاه نمادشناسانه

«هنر ساسانی در مطالعات تاریخ هنر ایران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و پژوهش حاضر،‌ که به بررسی ظروف فلزی این دوره می‌پردازد،‌ تنها مقدمه‌ای است برای شناخت بیشتر هنر ایران دوره ساسانی. و شاید بتوان با توجه به نمادها و نشانه‌های منقوش بر این ظروف و معنای مشترک جهانی آنان به درک، ‌دریافت و در نهایت تفسیر جدیدی از هنر ساسانی دست یافت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان