دانلود و خرید کتاب مبانی آب و هواشناسی قاسم عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی آب و هواشناسی اثر قاسم عزیزی

کتاب مبانی آب و هواشناسی

معرفی کتاب مبانی آب و هواشناسی

کتاب الکترونیکی «مبانی آب و هواشناسی» نوشتهٔ قاسم عزیزی و داریوش یاراحمدی در انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است.

درباره کتاب مبانی آب و هواشناسی

در زمـان حاضـر استفاده از داده‌های جوی شامل طیف گسترده‌ای است که شاید قابل مقایسه با چند دههٔ گذشته نباشد. به همین خاطر هر آب‌وهواشناسی لزوماً می‌بایست علاوه‌بـر تسـلط بـر مبانی دانش آب‌وهواشناسی، برای استفاده از این داده‌ها با انواع روش‌ها و مهـارت‌هـای موردنیـاز جهـت درک و واکاوی آن‌ها نیز آشنا شود. کتاب مبانی آب و هواشناسی از ۱۳ فصل تشکیل شده است کـه ضـمن بحـث و تبیـین عناصـر آب‌وهواشناسـی، مهارت‌ها و زمینه‌های تحقیق در آب‌وهواشناسی را نیز به تصویر می‌کشد. همچنین در این کتاب تـلاش شده است در لابه‌لا و انتهای هر فصل تمرین‌هایی بـرای درک بیشـتر دانشـجویان و اسـتفاده‌کننـدگان گنجانده شود. این تمرین‌ها و مسائل شامل کارهای عملی در ارتباط با موضوع مطرح‌شده و همـین طـور تعمق در مفهوم مباحث می‌شود. هدف از طرح تمرین‌ها ایجاد ارتباط بین مفاهیم نظری و تعمیم آن‌هـا به محیط واقعی است.

کتاب مبانی آب و هواشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتهٔ آب‌وهواشناسی و اقلیم‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

درباره انتشارات دانشگاه تهران

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

نظرات کاربران

xerox
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

کتاب مبانی اب و هواشناسی پیشتر توسط آقای دکتر بهلول علیجانی و کاویانی منتشر و جامع می باشد و برای درک مفاهیم ساده تر و روانتر است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان