دانلود و خرید کتاب هنر دست پوریا معصومی نجارکلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر دست اثر پوریا معصومی نجارکلائی

کتاب هنر دست

معرفی کتاب هنر دست

کتاب الکترونیکی «هنر دست» اثری از پوریا معصومی نجارکلائی است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را به چاپ رسانده است. این کتاب دربارهٔ هنر دست دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است.

درباره کتاب هنر دست

یکی از پرکاربردترین تخصص‌های رشتهٔ دندانپزشـکی کـه در عـین پرتقاضـابودن چندان در میان مردم شناخته شده نیسـت، تخصص ترمیمـی و زیبـایی دنـدان اسـت. علم و هنر تشخیص، پیش‌آگهی و درمان ضایعاتی در دندان‌هاست کـه بـرای تصـحیح آن‌هـا نیـازی بـه ترمیم‌های پوشش کامـل (coverage Full) تـاج دنـدان نیسـت. درمان‌هـای ترمیمی به ترمیم صحیح شکل، عملکرد و حفظ یکپارچگی دندان‌ها در ارتباط با بافت‌های سخت و نرم مجاور برمی‌گردد. موارد تجـویز درمـان ترمیمـی بـراساس ۳ نیاز درمانی پوسیدگی، دندان‌های تغییر‌ رنگ یافته، شکسته یـا بـدرنگ و جایگزینی ترمیم‌های قبلی است. کتاب هنر دست به موضوعات زیر درخصوص زیبایی دندان و فعالیت‌های دندان‌پزشکان می‌پردازد:

دندانپزشکی ترمیمی

پوسیدگی دندان

عفونت دندان

ترمیم دندان با مواد همرنگ

ترمیم دندان با آمالگام

ترمیم دندان بیلدآپ

کامپوزیت دندان

لمینت دندان

بلیچینگ دندان

کتاب هنر دست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دندان‌پزشکان به‌ویژه متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر دست

«احتمالا تاکنون بارها دیده‌اید یا شنیده‌اید که افراد برای اصطلاح طرح لبخند به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، اما نمی‌دانستید کسی که فرآیندهای مربوط به اصلاح طرح لبخند را انجام می‌دهد، در واقع یک دندانپزشک معمولی و عمومی نیست. بلکه پشت تمامی این فرآیندها دندانپزشکی متخصصی است که با گذراندن دوره تخصصی آکادمیک؛ سرانجام با نام متخصص ترمیمی و زیبایی دندان شناخته می‌شود. آنچه در این مقاله می‌خوانید در واقع گوشه‌ای از اقدماتی است که این متخصص برای مراجعانش انجام می‌دهد. قبل از اینکه بخواهیم وارد اصل موضوع شویم و خدمات مهمی که متخصص ترمیمی و زیبایی دندان به افراد ارائه می‌دهد را ذکر کنیم.

دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، یک دندانپزشک متخصص است که با گذراندن چند سال تحصیلی دیگر صلاحیت انجام اقدامات و پروسه‌های تخصصی جهت بهبود ظاهر دندان‌ها، همچنین ترمیم دندان و سایر بافت‌های داخل دهان را پیدا می‌کند.

ترمیم دندان” و “زیبایی دندان” دو بخش اصلی این تخصص هستند که نه تنها از هم جدا نیستند بلکه گاها به یک اندازه مهم هستند. هرچند که عمده فرآیندهای انجام شده در این رشته تخصصی زیبایی دندان است، اما برخی اوقات، انجام این فرآیندها تنها جنبه زیبایی ندارد و باعث تقویت و افزایش سلامتی دندان می‌شود.

به عنوان مثال در خصوص پر کردن دندان ها، پرکردگی همرنگ دندان شاید از نظر زیبایی نسبت به پرکردگی‌های فلزی قابل توجه‌تر باشد و شکل دندان را زیباتر کند، اما به دلیل اینکه نیاز کمی به تراشیدن بافت دندان دارد، برای حفظ سلامتی دندان بسیار مفید است. دندانپزشکی زیبایی همچنین ممکن است شامل روش‌های درمانی باشد که سبب استحکام بیشتر میشود

پوسیدگی دندان، تورم لثه و گیرغذایی از عوامل ایجاد دردهای شدید دندان است. همچنین تحلیل لثه و در معرض قرار گرفتن ریشه در برابر غذا، گرما و سرما می‌تواند موجب بروز علائمی مثل حساسیت و درد و ناراحتی شود. بعد از مرحله پوسیدگی، دندان‌ها به سرما و گرما حساس می‌شوند. این علائم موجب تشدید التهاب داخل دهان و آسیب به عصب دندان می‌شود که در این حالت دندان نیاز به عصب کشی دارد. قبل از آنکه فرد با درد شدید دندان مواجه شود، دچار علائمی شبیه به حساسیت به شیرینی، سرما و گرما می‌شود و باید پس از مشاهده این علائم به دندانپزشک مراجعه کنند.»

نظرات کاربران

omidY
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

به درد دندانپزشکان نمی‌خورد.برای کسب اطلاعات اشخاص عادی خوبه

mobina
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان