دانلود و خرید کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی موری استتنر ترجمه مونا نیکزادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی اثر موری استتنر

کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی

نویسنده:موری استتنر
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی

کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی نوشتهٔ موری استتنر و ترجمهٔ مونا نیکزادفر است و انتشارات کلید آموزش آن را منتشر کرده است. بیست و چهار درس برای تسلط بر سمت جدید در این کتاب آمده است.

درباره کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی

شما تازه مدیر شده‌اید؟ به شما به خاطر ترفیع رتبه به مقام مدیریت تبریک گفته می‌شود. کار سخت شما پشت سر گذاشته شده است و هم‌اکنون مسئولیت شما، نظارت بر کار افراد به منظور کمک به سازمان در دست‌یابی به اهداف آن می‌باشد. با توجه به اینکه مهارت و موفقیت کاری شما در گذشته، احتمالاً به ارتقای شما به مقام مدیریت کمک کرده است، شما احتمالاً آگاه هستید که این موقعیت جدید به مهارت‌های متفاوتی احتیاج دارد که نیازمند تعامل مؤثر با افراد دیگر در کار است. این افراد شامل کسانی است که شما بر آنها نظارت می‌کنید، همکاران شما و مدیرانی که به آنها گزارش می‌دهید.

لطیفه‌ای قدیمی است که گاهی کارکنان ناراضی به یکدیگر می‌گویند: «تعریف مدیریت را می‌دانی، اینطور نیست؟» «نه، به من بگو.» «مدیر، کسی است که ملاقات‌کنندگان را می‌بیند، پس می‌تواند کارش را بدهد کارکنانش انجام دهند.» شاید برای بعضی‌ها مضحک باشد، اما حال که شما مدیر هستید، این وظیفه شماست که با کارکنان خود بخندید، بیش از آنکه کاری کنید که آنها بر شما بخندند.

کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی طراحی شده است تا به شما کمک کند که آنچه از مدیریت می‌خواهید برایتان اتفاق بیافتد. و نیز کمک کند تا اجرایی اثربخش داشته باشید. این کتاب، راهنمای سریعی است که می‌توانید هنگامی که در جست‌وجوی چگونگی انجام مسئولیت‌های خود هستید به آن مراجعه کنید.

اساس مدیریت، برپایه برنامه‌ریزی و ارتباط بنا شده است و اینجا درس‌های بسیاری خواهید یافت که با مهارت‌های بسیاری از جمله، دادن بازخورد به کارکنان به منظور بهبود یافتن عملکرد آنها، بالا بردن انگیزه، چگونگی دادن دستورالعمل‌های عامی برای دست‌یابی به نتایج موردنظرتان، چگونگی ایجاد همبستگی و چگونگی گوش دادن به دیگران، آشنا خواهید شد. شما نیازمند یادگیری برای برپایی جلساتی هستید که به کارکنان در زمینه کار گروهی کمک خواهد کرد. و نیز نیازمند یادگیری تفکر به شیوه استراتژیک و عملیاتی هستید؛ همچنین باید بیاموزید چگونه پیوستگی ایجاد کنید. و از آنجایی که ممکن است این دروس را به صورت نظری بفهمید، اما موضوع واقعاً انجام دادن آن است، و نیز موضوع این کتاب کوچک همین است، با ارائه روش‌های عملی برای رویارویی با چالش‌های مدیریت کردن بر کارکنان و ایجاد سازمانی شاد، شما را به انجام آن وامی‌دارد.

در پایان، همه مدیریت در سه کلمه خلاصه می‌شود: افراد، محصول، سود. افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خواندن کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیران شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و اداره‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیست و چهار راهکار مدیریت برای مدیران مبتدی

«هنگامی که شما زیردست هستید، موقع صحبت کردن افراد با پست بالاتر، بیشتر وقت‌ها گوش نمی‌دهید. اما حالا که مدیر هستید، ممکن است فکر کنید که نوبت شماست که مانند شاه در بحث عمل کنید و دیگران را وادار به گوش دادن به خودتان بکنید. نه آنقدر سریع.

هنگامی که مدیر هستید، گوش دادن اهمیت بیشتری می‌یابد. موفقیت شما به توانایی شما در دریافت هر اختلاف جزیی از گفته‌های دیگران، از کارکنان گرفته تا همکاران تا رؤسا، بستگی دارد. اما نتیجه گرفتن سخت است: شما ممکن است اطلاعات انتقادی را از دست بدهید، اشتباه تصمیم بگیرید یا به نتایجی اشتباه دست یابید.

شما باید حواستان به حرف‌هایی باشد که دیگران می‌گویند تا شما گوش دهید. افراد بی‌تفاوت یا پریشان حواس نمی‌توانند به خوبی توجه کنند. اما افراد علاقمند و دارای ذهن باز گوش می‌دهند چرا که مشتاق هستند ملاحظات، تعبیرها و نظرات گوینده را بشنوند.

اگر فرد هنگام صحبت کردن، ما را جذب کند، گوش دادن آسان خواهد بود. اما عده‌ای از افراد، یکنواخت صحبت می‌کنند، تکرار می‌کنند. یا با صدایی آرام زیر لب صحبت می‌کنند. پس به سرعت حواسمان پرت می‌شود و به زودی ما وانمود می‌کنیم که گوش می‌دهیم در حالیکه واقعاً در افکار خودمان هستیم.

مدیران نمی‌توانند در این دام بیافتند. به منظور آموختن از گفته‌های افراد، مطالب یا موضوعاتی که گوینده مطرح می‌کند را یادداشت کنید. اگر با تلفن صحبت می‌کنید، نشانه‌های یک کلمه‌ای را بنویسید که نشان‌دهنده نکات مهم گوینده است. این کار به شما این توانایی را می‌دهد تا گفته‌های گوینده را طراحی کنید و این در یادآوری مطالب به شما کمک خواهد کرد.

اگر حواستان می‌خواهد پرت شود، فوراً متمرکز شوید. روی گذشته متوقف نشوید یا نگران آینده نباشید. افکار نامربوط را دور کنید بنابراین می‌توانید هوشیار باشید و همه انرژی خود را به گوینده اختصاص دهید.

به دیگران این پیام را بدهید که می‌خواهید گوش دهید. اگر در شنیدن مشکل دارید، نزدیکتر بیایید یا رادیوی خود را خاموش کنید. اگر با چیزهایی که شنیده‌اید گیج شده‌اید، آن را بیان کنید. مدام سرتان را مکانیک‌وار تکان ندهید و از بحث دور شوید.

در میان گفتگوها، با عباراتی نظیر «پس شما از من می‌خواهید که...» یا «فقط به خاطر اینکه مطمئن شوم که متوجه شدم...» افراد پرحرف را کنترل کنید اگر ظاهر، لهجه یا لحن کسی شما را آزار می‌دهد، تصور کنید در حال خواندن سخنان نوشته شده فرد هستید. این به شما کمک خواهد کرد که پیام را به همین شیوه متوجه شوید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان