دانلود و خرید کتاب علم اعتیاد نورا دی. وولکو ترجمه عبدالعظیم شهرویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب علم اعتیاد

کتاب علم اعتیاد؛ مواد مخدر، مغز و رفتار نوشتهٔ نورا دی. وولکو و ترجمهٔ عبدالعظیم شهرویی و شهریار شهرویی و فاطمه شهرویی و مهران شهرویی و زهره نمدمالی است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب علم اعتیاد

سوء مصرف مواد اعتیادآور یکی از معضلات بهداشتی، روانی، اجتماعی و از موانع قابل ملاحظه توسعه درجامعه جهانی است. آمارهای منتشرشده از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان یونسکو حاکی از افزایش سوء مصرف مواد اعتیادآور در سطح جهان است. کشور ما نیز به دلیل همسایگی با بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد اعتیادآور و قرارگرفتن در مسیر ترانزیت مواد از آسیب‌های مختلف شیوع اعتیاد مصون نمانده است. یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل این آسیب اجتماعی پیشگیری از سوء مصرف مواد در جامعه است و یکی از ابزارهای مهم پیشگیری آگاهی‌بخشی نسبت به ماهیت مواد، علل مصرف، مکانیسم تاثیرگذاری مواد بر بدن و روان فرد و شناخت رفتارهای فرد بیمار است. از آنجایی که همواره مردم علاقه‌مندند در زمینه ماهیت و علل رفتارهای بیماران معتاد آگاهی داشته باشند و این آگاهی بر درک بهتر این بیماران موثر است، کتاب علم اعتیاد نوشته و ترجمه شده است. این کتاب علل مصرف مواد، چگونگی تاثیرگذاری مواد بر مغز و رفتار و روش‌های درمانی را به خوبی تببین می‌کند. 

خواندن کتاب علم اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری دربارهٔ اعتیاد کسب کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علم اعتیاد

«چرا نوجوانی دوران تعیین کننده ای برای پیشگیری از اعتیاد به مواد است؟

همانگونه که قبلاً اشاره شد استفاده از مواد در سنین پایین تر، شانس اعتیاد و مصرف مواد را در فرد بیشتر می کند. به یاد داشته باشید که مواد مخدر مغز را تغییر می دهد که این می تواند به اعتیاد و دیگر مشکلات جدی منجر شود. بنابراین جلوگیری از استفاده زودهنگام از مواد مخدر یا الکل ممکن است خطر پیشروی بیشتر به سمت سوء مصرف و اعتیاد به مواد را کم می کند.

در تحولاتی مثل تغییر مدرسه، نقل مکان یا طلاق، خطر سوء مصرف مواد به میزان قابل توجهی بیشتر می شود. در اوان نوجوانی زمانی که دوره ابتدائی را به پایان رسانده و وارد دوره راهنمائی می شوند، بچه ها با شرایط اجتماعی و تحصیلی جدید و سختی روبرو می شوند و غالباً در طی این مدت برای اولین بار در معرض مواد اعتیاد آوری مثل سیگار و الکل قرار می گیرند. ممکن است وقتی وارددبیرستان می شوند دسترسی بیشتری را به مواد داشته باشند نوجوانان بزرگتر ممکن است مواد مصرف کنند و در جمع ها و فعالیت های گروهی حضور پیدا کنند که در آن مواد مصرف می شود.

در همان زمان تمایل به انجام کارهای جدید و خطرناک که از جنبه های طبیعی رشد آنهاست می تواند میل جوانان را به امتحان کردن مواد مخدر بیشتر کند. بعضی از نواجوان هم ممکن است در مقابل اصرار دوستانشان تسلیم شوند و در این تجربه با آنها شریک شوند. بعضی دیگر هم ممکن است به این باور باشند که مصرف موادی (مثل استروئیدها) شکل ظاهری یا عملکرد ورزشی آنها را بهتر می کند و یا استفاده از موادی مثل الکل یا اکستازی (اکس) اضطراب آنها را در موقعیت های مختلف کاهش می دهد.

قوه قضاوت و مهارت های تصمیم گیری نوجوانان هنوز در حال رشد است و ممکن توانائی آنها را برای ارزیابی دقیق خطرات و گرفتن تصمیمات درست محدود کند. مصرف الکل می تواند عملکرد مغز را در نواحی ای که برای انگیزش، حافظه، یادگیری، قضاوت و کنترل اهمیت دارند دچار اختلال کند. پس تعجب آور نیست که اغلب نوجوانانی که دچار سوء مصرف الکل یا مواد دیگر هستند از مشکلات خانوادگی و تحصیلی، عملکرد ضعیف تحصیلی، مشکلات مرتبط با سلامت (مثل سلامت روانی) و ... رنج می برند.

آیا برنامه های معتبر علمی می توانند از مصرف مواد در نوجوانان پیشگیری کنند؟

بله. مفهوم"اعتبار علمی" به این معناست که این برنامه ها منطقی و بر اساس علم روز و آزمایشات بسیار دقیق طراحی شده اند و نتایج مثبتی را از خود نشان داده اند. دانشمندان طیف گسترده ای از برنامه هایی را ایجاد کرده اند، که به شکل مثبتی توازن بین عوامل محافظت کننده و خطرزای سوء مصرف مواد را در خانه، خانواده و اجتماع تغییر می دهند. تحقیقات نشان داده است که برنامه های دارای اعتبار علمی مثل آنچه که در کتابچه پیشگیری «موسسه ملی سوء مصرف مواد کشور» با عنوان -راهنمای بر پایه پژوهش پیشگیری از سوء مصرف مواد بر مبنای پژوهش های علمی-شرح داده شده است، می توانند مصرف زودهنگام دخانیات، الکل، و داروهای غیر قانونی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. برنامه های دیگر هم مصرف مواد را در بین جوانانی که قبلاً سوء مصرف مواد و الکل را شروع کرده اند کاهش می دهد.»

کلیاتی از سیر تحولات تاریخی و جلوه های تشیع در خرمشهر
هدی موتورچی
فقه الجنایات از شرایع الاسلام
ابوالقاسم نجم الدین جعفربن حسن (محقق حلی)
راهنمای جامع تحلیل منابع آموزش زبان با تمرکز بر انگاره نیل اندرسون
منیره شهباز
تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها
ابراهیم زارع
پردازش تصویر از اصول تا اجرا با کمک نرم افزار متلب
محمودرضا گلزاریان
معجزه‌ سلول
مایکل دنتون
پیش بینی رفتارهای پرخطر در روانشناسی
سینا خداویردی زاده
تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان
آریانا پترسون
نور سرشت
امیرپرویز ابراهیمی
مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق
محمد صحتی سردرودی
سحرخیز موفق
رجب حرفه‌ دوست
نیمه شب در هتل بارکلی
فلور بردلی
شیرین ترین کلمات تلخ
صبیحه آفی راد
Beacons of guidance 14
عرفان محمود
مرغ ها پدرم را خوردند
حمزه امینی
چشم‌انداز نظام اقتصاد بین‌المللی و جایگاه ایران در آن
علی دینی ترکمانی
زندان بان تنهایی
مهرداد شائقی آذرزاد
رمانتیسم
دانکن هیث
تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد اول (اردو)
مهدی پیشوایی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۴۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان