دانلود و خرید کتاب نقش بازی در رشد کودکان احمد خاکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش بازی در رشد کودکان اثر احمد خاکی

کتاب نقش بازی در رشد کودکان

معرفی کتاب نقش بازی در رشد کودکان

کتاب نقش بازی در رشد کودکان نوشتهٔ احمد خاکی و عباس شعبانی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

مدیریت انتشارات حتمی، رضا حتمی در سال ۱۳۸۳ پس از پایان خدمت سربازی در کتاب‌فروشی فجر تهران که آن زمان تخصصی‌ترین کتاب‌فروشی علوم ورزشی کشور بود، مشغول به فعالیت می‌شود و پس از رفتن ابراهیم سهرابی، مدیریت کتاب‌فروشی را به عهده می‌گیرد. اولین کتاب را در این انتشارات با مشارکت حسن قهرمان‌زاده به چاپ رسانده و از آنجا به‌طور رسمی کار کتاب‌فروشی را آغاز می‌کند.

سال ۱۳۸۷ از کتاب‌فروشی فجر تهران جدا و به کتاب‌فروشی کاشفان با مدیریت آقای مجد می‌پیوندد و در زیرمجموعه این انتشارات به چاپ کتاب در حوزه علوم ورزشی ادامه می‌دهد. پس از چاپ هشت عنوان کتاب، تصمیم می‌گیرد به‌طور مستقل اقدام به تأسیس انتشارات کند.

پس از مراجعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت تضامنی و انتشاراتی حتمی و شرکاء را با مشارکت آقای مزرعتی به ثبت رسانده که تا امروز هم این شرکت با عنوان انتشارات حتمی مشغول به فعالیت است. مجوز انتشارات حتمی از سال ۱۳۹۰ با مدیریت رضا حتمی به‌طور رسمی ثبت شد.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آنسوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب نقش بازی در رشد کودکان

کتاب نقش بازی در رشد کودکان که یکی از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینهٔ تربیت ورزشی و بدنی کودکان است که به صورت تخصصی به این موضوع می‌پردازد.

مطالعهٔ کتاب نقش بازی در رشد کودکان می‌تواند برای روان شناسان بالينی و روان‌پزشكان و مربيان مدارس و خانواده‌های محترم، كمكی در اجرای روش‌های درمان به‌ويژه در پديده اختلالات كودكان و نوجوانان بوده و راهگشای كاهش فشارهای عاطفی و روانی بر روی فرزندانمان باشد. امروزه خانواده‌ها با صنعتی‌شدن و پيشرفت علم و تكنولوژی و آسيب‌های جديد برای گذر از اين آسيب‌ها احساس نياز می‌كنند و در حال حاضر يافته‌های علمی و كاربردی در زمينه روانشناسی‌ تربيتی و اجتماعی و نقش آن در بلوغ اجتماعی كاربردی روز افزون پيدا كرده است. لازم به يادآوری است كه ورزش و بازی‌های گروهی سلامت روان و جسم و بلوغ اجتماعی کودکان را به دنبال دارد. 

انواع بازی و اسباب بازی کلمات کودکان هستند. بازی نه‌تنها برای حرکت اندام‌های گوناگون بدن و پرورش عضلات و صرف انرژی اضافی که عدم مصرف آن حساسیت و عصبانیت را در پی دارد ضروری است، بلکه یاری‌دهنده‌ٔ کودک در شناخت محیط و تسلط بر آن است. بازی از ویژگی‌های حیات کودکان و حتی معنی و مفهوم زندگی آن‌هاست. کودک در وضع و موقعیتی است که نمی‌تواند بازی کند. بازی عاملی برای رشد‌، وسیله‌ای برای شادابی و نشاط و باعث کسب تجارب و سببی برای ارزیابی از قدرت و موقعیت خویش و راهی برای ورود به عرصهٔ حیات اجتماعی و درسی برای آموزش قانون و انضباط و اخلاق است. بازی جزئی تفکیک‌ناپذیر از زندگی کودک است و کودکان بیش از هر امر دیگر وقت خود را به بازی اختصاص می‌دهند‌. بازی وسیله‌ای برای بیان احساسات‌، برقراری روابط‌، توصیف تجربیات‌، آشکارکردن آرزوها و خودشکوفایی است. بازی در واقع تلاش کودک برای کنارآمدن با محیط است که از این طریق او خود را در می‌یابد و دنیا را درک می‌کند و شخصیت کودک ضمن بازی شکل می‌گیرد‌، دگرگونی‌های قابل توجهی در روحیات وی رخ می‌دهد و همه‌ٔ این‌ها گذر به مرحله‌ٔ عالی‌تر پیشرفت را برای کودک تدارک می‌بیند و از اینجا امکانات تربیتی بازی آشکار می‌گردد.

آنچه در کتاب نقش بازی در رشد کودکان می‌خوانید:

مقدمه

تعریف بازی

اهداف بازی

تاریخچه بازی

انواع بازی

اهمیت و شرایط بازی

بازی و درس

بازی‌، کودک‌، آموزش

اثرات آموزشی بازی

تئوری‌های بازی‌

چند نظریه در مورد بازی

نکات مهم در بازی کودکان

فواید بازی‌

تأثیر کتاب و تصاویر بر صورت‌های بازی

نقش بازی در تعلیم و تربیت

آثار بازی بر رشد کودکان

بازی برای آموزش راه زندگی

معایب و مزایای بازی‌های رایانه‌ای

بی تحرکی و چاقی کودکان

بازی و ورزش از دیدگاه اسلام و دانشمندان ایرانی

بازی از نظر مسکویه

بازی از نظر غزالی

بازی از نظر ابوعلی سینا

بازی از نظر امام محمد غزالی

بازی و ورزش از دیدگاه دانشمندان خارجی

پژوهش‌های در مورد ورزش و بازی کودکان

بازی و رشد اجتماعی و عاطفی کودکان

نقش بازی در رشد اجتماعی کودک

نقش بازی در رشد عاطفی کودک

نقش بازی در رشد جسمی کودک

نقش بازی در رشد ذهنی کودک

تأثير بازى در کودکان

بازی درمانی و رشد اجتماعی کودکان

منابع و مآخذ

خواندن کتاب نقش بازی در رشد کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان و پژوهشگران رشتهٔ تربیت بدنی و همچنین مادران و مربیان آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعهٔ این کتاب علاوه بر دانشجويان رشته‌های روان‌شناسی و مددكار اجتماعی و تربيت بدنی به همه‌ٔ كسانی كه علاقه‌مند به رشد اجتماعی فرزندان اين مرز و بوم هستند توصيه می‌گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
تومان